• Marka81

Gravid/förklimaktetiet

Hej!

Ny här! Behöver lite erfarenhet kring mitt problem...fel grupp kanske men tror att erfarenheten finns här (förhoppningsvis) hoppas på tips! Jag är i 40 års åldern och fått det ?struligt? med mensen. Kroppen förändras och har tyvärr på kort tid blivit olyckligt gravid. Den är oregelbunden och svår att hålla koll på. Vi skyddar oss med kondom då jag med åldern inte tål hormoner. Nu tror jag att vi gjort det igen????...två drag (5sek) utan skydd, fullbordat med skydd. Otroligt oflyt i så fall med läckage från maken i så fsll. Brukar även trsta om kondomerna är täta (i efterhand). Detta då vi trampat i klaveret förr! Nu ca 14 dagar efter får jag en liten blödning (ej upphört ännu med start i söndag 1/3) skvätter). Tidigare har jag fått nidblödningar. Trodde definitivt att detta var en. Testade negativt måndagmorgon och tisdag morgon. Ska ta om någon dag igen. Ömma bröst och lite mensvärk.

Har läst om förklimaktetiet och undrar om någon har denna erfarenhet av att blöda så lite vid en mens? Eller om hcg inte har blivit tillräckligt starkt? Sååå nojig! Har alltid fått tidiga resultat på test tidigare. Mixed messege! Förvirrad!

Kram på er??????

• Svar på tråden Gravid/förklimaktetiet
  • Underblunder

Jag trodde att jag var i förklimakteriet (är nästan 38), så pratade med barnmorskan efter att ha googlat symptom rejält (nattsvettningar, ojämn mens etc) efter att ha blött enbart en halv dag, hon kallade in mig och tog gravidtest och det visade sig att jag var gravid. Kanske ring till barnmorska och fråga, de är väldigt hjälpsamma.

Svar på tråden Gravid/förklimaktetiet