• Tutelitut

    PlayStation-spel

    Om någon vill veta vilka spel man ska spela, så har ni listan här.

    Resident Evil
    Tomb Raider
    Overblood
    Clock Tower (sällsynt och svindyrt)
    Broken Sword: Shadow of the Templars (bättre på PC)
    Oddworld: Abe's Oddyssey
    Tomb Raider II
    Broken Sword II: The Smoking Mirror (bättre på PC)
    Tombi
    Final Fantasy VII
    Resident Evil 2
    Spyro the Dragon
    Metal Gear Solid
    Legacy of Kain: Soul Reaver
    Ape Escape
    Silent Hill
    Worms Armageddon

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-04 18:12
    Tombi är också dyrt, men ett tips är att skaffa en PS3. Då kan man köpa det digitalt genom Store. Mycket billigare :P

  • Svar på tråden PlayStation-spel
  • Aniiee

    En del bra spel absolut, men kanske en 20 år för sent =P


    I have a growing lack of disgust for you
  • Koncentration

    Digimon World 1 äger riktigt bra!

    Det dök upp en remake på spelet, men var inte lika bra enligt mig. Digimon World 1 på PS1 var och är riktigt bra spel. Stragegi, äventyr och tänka till på gåtor m.m.

    Någon här som känner till spelet? Jag tror att jag aldrig påträffat en bekant som har känner till spelet. Vilket jag fann det tråkigt och konstigt på samma gång. Det borde ha varit väldigt populärt.

  • Koncentration
    Aniiee skrev 2020-03-04 17:11:23 följande:

    En del bra spel absolut, men kanske en 20 år för sent =P


    Nä, PS1 äger ;)
  • Mortiscia80

    Crash bandicoot och Rayman glömde du! Och naturligtvis Discworld-serien :D Jag tyckte nog alla Tomb Raider var bra.

  • Mortiscia80

    Och Tekken, men minns inte vilken det var jag gillade.. Trean kanske det var, en av de tidiga iaf men inte ettan.

  • Tutelitut
    Mortiscia80 skrev 2020-03-04 17:16:56 följande:

    Crash bandicoot och Rayman glömde du! Och naturligtvis Discworld-serien :D Jag tyckte nog alla Tomb Raider var bra.


    Nej, jag sket i dom. Icke värdiga haha! Skämt åsido, knappt spelat dom. Tog med spel som jag lirat, och gillade bara.
  • Tutelitut
    Aniiee skrev 2020-03-04 17:11:23 följande:

    En del bra spel absolut, men kanske en 20 år för sent =P


    Retro är coolt Cool
  • Aniiee
    Koncentration skrev 2020-03-04 17:12:47 följande:
    Nä, PS1 äger ;)
    Jag älskar också ps1, men det är ju inte aktuella spel och jag ville påpeka det eftersom det ibland kommer in folk utan kunskap som letar efter spel till sina barn.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Koncentration skrev 2020-03-04 17:12:15 följande:

    Digimon World 1 äger riktigt bra!

    Det dök upp en remake på spelet, men var inte lika bra enligt mig. Digimon World 1 på PS1 var och är riktigt bra spel. Stragegi, äventyr och tänka till på gåtor m.m.

    Någon här som känner till spelet? Jag tror att jag aldrig påträffat en bekant som har känner till spelet. Vilket jag fann det tråkigt och konstigt på samma gång. Det borde ha varit väldigt populärt.


    Vi hade digimon world när det begav sig. Det var rätt kul. Tyvärr har våra ps1-spel utom ff7 försvunnit i diverse flyttar.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Tutelitut skrev 2020-03-04 17:20:06 följande:
    Retro är coolt Cool
    Absolut =)
    I have a growing lack of disgust for you
  • Koncentration
    Mortiscia80 skrev 2020-03-04 17:19:28 följande:

    Och Tekken, men minns inte vilken det var jag gillade.. Trean kanske det var, en av de tidiga iaf men inte ettan.


    Ja, juste! Tekken, ja!! Tekken 3 var min favorit. De andra kändes lite konstiga, speciellt de nya. King var min favorit, med alla hans grepp. Tur att det fanns Youtube, kollade på videoklipp och lärde mig göra olika grepp. Mycket angenämt!
    Aniiee skrev 2020-03-04 17:27:43 följande:
    Vi hade digimon world när det begav sig. Det var rätt kul. Tyvärr har våra ps1-spel utom ff7 försvunnit i diverse flyttar.

    Ja, en annan Digimon World spelare, så kul!!

    Åhhh, nej..Vad tråkigt :( Beklagar!! . . . .
  • Aniiee
    Koncentration skrev 2020-03-04 17:36:36 följande:

    Ja, en annan Digimon World spelare, så kul!!

    Åhhh, nej..Vad tråkigt :( Beklagar!! . . . .
    Jag överlever =P
    I have a growing lack of disgust for you
  • Koncentration

    Abe Oddysee var också en väldigt favorit spel. Stragegi och äventyr. Mycket uppskattat!!

    Dock gillar jag frihet och i denna spel kunde man endast gå en inriktning och egentligen bara göra det spelet förväntar dig att du skall göra för att ta dig vidare.

    Diablo 1 tyckte jag var härlig. Som jag nämnt tidigare, så tycker jag endast Diablo 1 är uppskattat, men uppföljarna var inte lika roligt enligt mig.

    Det jag tyckte om spelet, var också att det var en s.k RPG+ tror jag man kallar det för. Liksom att man kan starta om spelet men behåller sin karaktärs nivå. Liksom, styrka, föremål och vapen. Det var rätt kul när man kom i hög nivå med sin karaktär och starta om spelet.

    Måste nog också säga att jag finner denna tråd trevlig. Jag gillar inte de nya spelen som existerar. Någon enstake kanske. Men det är mest gamla spel jag gillar. Så som ifrån Platstation 1 och Game Cube m.m. Jag är en gammal farbror som håller mig till det jag växte upp med, så är det bara. Flört

  • Tutelitut
    Koncentration skrev 2020-03-05 03:32:22 följande:

    Abe Oddysee var också en väldigt favorit spel. Stragegi och äventyr. Mycket uppskattat!!

    Dock gillar jag frihet och i denna spel kunde man endast gå en inriktning och egentligen bara göra det spelet förväntar dig att du skall göra för att ta dig vidare.

    Diablo 1 tyckte jag var härlig. Som jag nämnt tidigare, så tycker jag endast Diablo 1 är uppskattat, men uppföljarna var inte lika roligt enligt mig.

    Det jag tyckte om spelet, var också att det var en s.k RPG+ tror jag man kallar det för. Liksom att man kan starta om spelet men behåller sin karaktärs nivå. Liksom, styrka, föremål och vapen. Det var rätt kul när man kom i hög nivå med sin karaktär och starta om spelet.

    Måste nog också säga att jag finner denna tråd trevlig. Jag gillar inte de nya spelen som existerar. Någon enstake kanske. Men det är mest gamla spel jag gillar. Så som ifrån Platstation 1 och Game Cube m.m. Jag är en gammal farbror som håller mig till det jag växte upp med, så är det bara. Flört


    Jag har också en förkärlek för just PS1-eran, och PS2. Många nyare spel känns så likartade, men det finns guldkorn där också. 
  • Koncentration
    Tutelitut skrev 2020-03-05 07:27:44 följande:
    Jag har också en förkärlek för just PS1-eran, och PS2. Många nyare spel känns så likartade, men det finns guldkorn där också. 
    Ja, juste. Det där med likartade. Jag har noterat det med vissa filmer också. Känns så trist. Jurassic World var en typisk sådan. Jag kollade aldrig på Jurassic World, för mycket skoj och skämt.

    Även där handlande om att jag höll mig till det gamla. Liksom, höll mig borta ifrån uppföljarna.

    Men absolut, det är så mycket i dagens spel som gör att de är lika varandra. Kan inte ge något exempel, jag kände bara igen mig när jag läste ditt inlägg.
  • RenLuft
    Koncentration skrev 2020-03-04 17:12:15 följande:

    Digimon World 1 äger riktigt bra!


    Här har du en snubbe som precis börjar sin ''Let's play'' Digimon world 1. Och han  talar svenska! FlörtCool

  • RenLuft
    RenLuft skrev 2020-11-05 22:46:35 följande:
    Här har du en snubbe som precis börjar sin ''Let's play'' Digimon world 1. Och han  talar svenska! FlörtCool

    Okej. Han har tydligen raderat den videon och la till en annan som var i princip samma sak, med småförändringar.



Svar på tråden PlayStation-spel