Inlägg från: Koncentration |Visa alla inlägg
  • Koncentration

PlayStation-spel

Digimon World 1 äger riktigt bra!

Det dök upp en remake på spelet, men var inte lika bra enligt mig. Digimon World 1 på PS1 var och är riktigt bra spel. Stragegi, äventyr och tänka till på gåtor m.m.

Någon här som känner till spelet? Jag tror att jag aldrig påträffat en bekant som har känner till spelet. Vilket jag fann det tråkigt och konstigt på samma gång. Det borde ha varit väldigt populärt.

• Koncentration
    Aniiee skrev 2020-03-04 17:11:23 följande:

En del bra spel absolut, men kanske en 20 år för sent =P

Nä, PS1 äger ;)
  • Koncentration
    Mortiscia80 skrev 2020-03-04 17:19:28 följande:

Och Tekken, men minns inte vilken det var jag gillade.. Trean kanske det var, en av de tidiga iaf men inte ettan.

Ja, juste! Tekken, ja!! Tekken 3 var min favorit. De andra kändes lite konstiga, speciellt de nya. King var min favorit, med alla hans grepp. Tur att det fanns Youtube, kollade på videoklipp och lärde mig göra olika grepp. Mycket angenämt!
    Aniiee skrev 2020-03-04 17:27:43 följande:
    Vi hade digimon world när det begav sig. Det var rätt kul. Tyvärr har våra ps1-spel utom ff7 försvunnit i diverse flyttar.

Ja, en annan Digimon World spelare, så kul!!

Åhhh, nej..Vad tråkigt :( Beklagar!! . . . .
  • Koncentration

Abe Oddysee var också en väldigt favorit spel. Stragegi och äventyr. Mycket uppskattat!!

Dock gillar jag frihet och i denna spel kunde man endast gå en inriktning och egentligen bara göra det spelet förväntar dig att du skall göra för att ta dig vidare.

Diablo 1 tyckte jag var härlig. Som jag nämnt tidigare, så tycker jag endast Diablo 1 är uppskattat, men uppföljarna var inte lika roligt enligt mig.

Det jag tyckte om spelet, var också att det var en s.k RPG+ tror jag man kallar det för. Liksom att man kan starta om spelet men behåller sin karaktärs nivå. Liksom, styrka, föremål och vapen. Det var rätt kul när man kom i hög nivå med sin karaktär och starta om spelet.

Måste nog också säga att jag finner denna tråd trevlig. Jag gillar inte de nya spelen som existerar. Någon enstake kanske. Men det är mest gamla spel jag gillar. Så som ifrån Platstation 1 och Game Cube m.m. Jag är en gammal farbror som håller mig till det jag växte upp med, så är det bara. Flört

• Koncentration
    Tutelitut skrev 2020-03-05 07:27:44 följande:
    Jag har också en förkärlek för just PS1-eran, och PS2. Många nyare spel känns så likartade, men det finns guldkorn där också. 
    Ja, juste. Det där med likartade. Jag har noterat det med vissa filmer också. Känns så trist. Jurassic World var en typisk sådan. Jag kollade aldrig på Jurassic World, för mycket skoj och skämt.

Även där handlande om att jag höll mig till det gamla. Liksom, höll mig borta ifrån uppföljarna.

Men absolut, det är så mycket i dagens spel som gör att de är lika varandra. Kan inte ge något exempel, jag kände bara igen mig när jag läste ditt inlägg.
Svar på tråden PlayStation-spel