• Anonym (Jobb)

Vad är erat drömjobb och varför?

Hej som rubriken lyder, vad är ert drömjobb?

• Svar på tråden Vad är erat drömjobb och varför?
  • lövet2

Jag har inget. Varje jobb jag haft har haft sina fördelar. Jag har faktiskt trivts bra med vartenda jobb. Får jag en anständig lön, så är jag nöjd.

• Anonym (Jobb)
    lövet2 skrev 2020-03-04 21:16:35 följande:

Jag har inget. Varje jobb jag haft har haft sina fördelar. Jag har faktiskt trivts bra med vartenda jobb. Får jag en anständig lön, så är jag nöjd.

Vad är ditt nuvarande jobb då om man får fråga?
  • lövet2
    Anonym (Jobb) skrev 2020-03-04 21:18:28 följande:
    Vad är ditt nuvarande jobb då om man får fråga?
    Dagis. Ett vikariat.
  • Anonym (önskar)

Jag önskar att jag kunde försörja mig på min hobby, som är att sy historiskt riktiga kläder på historiskt riktiga sätt med historiskt riktiga material. Det är omöjligt att överleva på så istället syr jag just nu för teater och så håller jag på att utbilda mig till historiker med en dröm om att kanske vidareutbilda mig till arkeolog.

• Anonym (Gräva!)

Arkeolog!! Kommer bittert ångra hela livet att jag inte utbildade mig till det. Hade betygen, men var skoltrött så jag orkade inte då. Är väldigt intresserad av historia och arkeologi. Det närmaste jag kommit är att gräva ut "skräp" på vår egen gamla gård.

• Anonym (Lektor)

Lektor, alltså undervisande vid universitet, eller möjligen på ett teoretiskt gymnasieprogram i mina favoritämnen (då skulle jag vilja arbeta på ett med höga intagningspoäng). Dock skulle detta endast vara aktuellt ifall jag skulle kunna klara mig på att jobba ca halvtid eftersom jag vet att arbetsbelastningen är mycket högre för gymnasielärare och för att undervisa vid universitet behöver man oftast doktorera och det vet jag helt ärligt inte ifall jag skulle orka ro iland. Har inte med svårighetsgrad att göra utan mer att jag inte tycker det är kul att lägga så mycket tid på att sitta ner och skriva. Jag skulle kunna läsa A- och B-kurser i olika ämnen hela livet bara för att det är intressant - då slipper man oftast skriva så långa uppsatser. Är högstadielärare nu i språk och det roligaste med jobbet är ju själva undervisningen, att förklara, inspirera och mötet med människor.

• Anonym (anonym (19-åring))

Kan låta otroligt orealistiskt men vill bli känd sångerska haha, har velat bli det sen jag var 9 år (är nu 19) men vet inte vart jag ska börja direkt. Jag har tyvärr ingen plan B om det skulle skita sig heller, tänkte kanske gå folkhögskola och plugga musik för att få kontakter och kanske starta band men känns som vad jag än gör så slösar jag pengar och tid. Pluggar just nu på universitetet, en enskild kurs bara men det kommer inte leda till något. Jag har andra saker jag är intresserad av men vill först satsa på musiken.

• Anonym (Sök idol)

Sök till idol eller något sådant program. Varför är det orealistiskt att vilja bli sångerska? Det finns ju väldigt många musiker som vi ständigt lyssnar på, och de finns ju på riktigt ;)

• LFF

Veterinär sen jag var 12 och var på studiebesök på veterinärutbildningen på SLU i Uppsala. Blev pälsdjursallergiker istället och efter det har jag inte vetet vad jag vill bli. Är 43 år nu och jobbar som administratör efter många år inom reception.

• beccagranen

Efter att ha set Dr pimpel popper vill jag bli Dermatolog! Men det är för många års studier och jag orkar inte byta karriär. Har även vart inne på veterinär tidigare, men efter praktik så insåg jag att det var inte så fantastiskt som jag trodde. 

Svar på tråden Vad är erat drömjobb och varför?