• Viennah

    Någon som testat negativt på ruvardag 12 och sen plussat?

    Hej,

    Känner mig helt nedslagen just nu. Efter 2 års försök att få barn, där senaste året bestått av ett misslyckat IVF-försök och därefter en spontan graviditet som var tvungen att avbrytas pga extremt ovanliga Trisomi 13 - har jag å fästmannen återigen gett oss på IVF (försök 2).

    Ska enligt kliniken testa nu på söndag vilket är 2 v +2 dagar efter återföring. Då jag senaste dagarna haft rosa/bruna flytningar/mensvärk så kände jag imorse att jag måste testa nu. Idag när jag jobbar hemifrån och kan gråta ifred.

    Inget plus :(

    Känner mig helt tom. Orkar inte fler besvikelser... Är det kört nu eller har någon en positiv historia att dela med sig av som plussat sen ändå?

  • Svar på tråden Någon som testat negativt på ruvardag 12 och sen plussat?
  • Anonym (Anonym)

    Har tyvärr inget svar åt dig men undrar vilken klinik ni använt, och hur ert paket ser ut? Kostnad och antal försök ni erbjudits alltså, eller om ni gör ett i taget.

    Önskar er varmt lycka till!

  • Viennah
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-06 10:37:13 följande:

    Har tyvärr inget svar åt dig men undrar vilken klinik ni använt, och hur ert paket ser ut? Kostnad och antal försök ni erbjudits alltså, eller om ni gör ett i taget.

    Önskar er varmt lycka till!


    Tack <3 Vi får finansierat av landstinget eftersom vi inte har några barn sen tidigare å försökt länge. Så vet ej tyvärr kostnaden. Livio på Gärdet i Stockholm har vi använt.
  • Anonym (Anonym)
    Viennah skrev 2020-03-06 11:30:38 följande:
    Tack <3 Vi får finansierat av landstinget eftersom vi inte har några barn sen tidigare å försökt länge. Så vet ej tyvärr kostnaden. Livio på Gärdet i Stockholm har vi använt.
    Ok, tack för ett namn iaf :) 
  • Anonym (Girl)

    Vad jag förstått verkar de flesta plussa kring 8-9 dagar efter, men jag är själv inte i IVF svängen så har ingen fakta på det. Håller tummarna!

  • Viennah
    Anonym (Girl) skrev 2020-03-06 12:00:45 följande:

    Vad jag förstått verkar de flesta plussa kring 8-9 dagar efter, men jag är själv inte i IVF svängen så har ingen fakta på det. Håller tummarna!


    Mm, Också läst det. jag pratade med kliniken förut också då vi inte hade fått besked kring de övriga äggen om de överlevde frysning eller ej, sa då att jag tjuvtestat idag och på frågan rakt ut av mig om inte ett test borde ha gett utslag idag 2 dagar innan testdatum (2 v idag sen insättning) sa hon ja. Så det är kört... och övriga ägg klarade sig inte denna gång heller... ett försök kvar med andra ord och sprutor å allt igen... :(
  • Viennah
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-06 11:35:18 följande:

    Ok, tack för ett namn iaf :) 


    3 försök ingår då iaf och detta var försök nr 2...
  • Anonym (Anonym)
    Viennah skrev 2020-03-06 12:39:41 följande:
    3 försök ingår då iaf och detta var försök nr 2...
    Ja jag tog en snabb titt på deras hemsida :) Dessvärre är ju ivf ohyggligt dyrt =/ Tror det var 76' de skulle ha för ett sådant paket, men har man råd är det ju värt det.
Svar på tråden Någon som testat negativt på ruvardag 12 och sen plussat?