• EPT

har tappat all sexlust med min partner

Anonym (inte kåt) skrev 2020-03-25 09:40:20 följande:

Hej! Tack för era svar förutom sebben och new dawn som lagt mer tid på att analysa mig och varandra än att faktiskt komma med råd. 

Angående frågan om jag inte är attraherad av min partner eller av ingen alls: jag känner ingen sexlust alls. Jag är inte ens sugen på att onanera. 

Jag tror att jag har tappat mig själv och min egen sexualitet. Som jag nämnde så har jag mått dåligt från och till men har dock ansett mig som väldigt glad och lycklig det senaste. Detta handlar inte om att jag inte har kärlek till min partner. Jag har heller inte bara vänskapskänslor utan är väldigt förälskad i honom. Men ju mer jag landat i detta så förstår jag att det handlar om mig själv. 

Befinner mig på en plats i livet där jag funderar mycket på vem jag är och vad jag har för syfte, vad jag ska pyssla med i framtiden osv. Tror det kan påverka mina sexuella känslor? 

Vi har haft sex det senaste och jag har även varit tydlig med att jag inte känner igen mig sexuellt. Detta är ju inget personligt utan det handlar om mig. Jag har försökt vara tydlig med vad jag gillar och han är jättefin mot mig och verkar förstående. Vi har pratat om hur vi ska göra men det är inte så lätt när jag inte ens vet vad jag behöver? 

Mår väldigt dåligt på mitt jobb pga vantrivs? Kan det ha med det att göra? 

Även funderat på om det är pga vi bor på ganska liten yta, har insyn i hela boendet och har endast sex i sovrummet? 

Jag vet inte. Ikväll har vi planerad tid för att ta hand om varandra och ge varandra kärlek och mys. Hoppas att det blir bättre snart för jag känner mig värdelös. Jag VILL ju vara sexuell!

Du kan skriva till mig om du vill
Svar på tråden har tappat all sexlust med min partner