• Anonym (Förtvivlad)

Gravid i V32. Sambon vill separera

Är gravid i vecka 32.

Min sambo sen 5 år tillbaka berättade för några dagar sen att hans känslor för mig inte finns längre. Han har tänkt på detta innan vi blev gravida men vågade inte ta det då. Detta kom som en riktig chock då jag aldrig tvivlat på varken mina eller hans känslor.

Han har sen tidigare 2 döttrar 11 och 12 år, jag har en dotter sen innan på 10 år.

Vi har bott ihop i 4 år.

Jag och hans yngsta dotter har haft svårigheter från börja med att hålla sams, varit mycket tjafs, men har ändå blivit bättre i mitt tycke.

Hur går man vidare?

Han är klar och är inte villiga att ge vårt förhållande en ny chans inte ens för bebis skull. Inte som han ser det nu.

Är det bara att ge han tiden? Eller ska jag bara acceptera allt och att vi säljer hus och att båda flyttar.

Själv vill jag inget annat än att vi ska börja om och ta tag i dom problem vi har.

Vi har alltid haft en bra och fin kärlek till varandra.

• Svar på tråden Gravid i V32. Sambon vill separera
  • cleoeme

Första tanken som dyker upp är om han kan ha träffat/blivit intresserad av någon annan? Eftersom det kom så plötsligt.

• sextiotalist

Troligen har han funderat på det länge, eftersom han säger att tankarna kom redan innan graviditeten. Försökt hitta känslorna igen. Han har redan gått igenom processen.

• sextiotalist
    cleoeme skrev 2020-03-07 16:09:50 följande:

Första tanken som dyker upp är om han kan ha träffat/blivit intresserad av någon annan? Eftersom det kom så plötsligt.

Ts skrev att han har tvivlat redan innan graviditeten. För ts kom det plötsligt, men inte för hennes blivande ex.
  • Anonym (Fågel)

Jag har alltid varit den som lämnat och funderat mellan 1-2 år innan jag lämnar och för den jag levde med kom detta som en överraskning. Och ändå har jag tagit upp problem i relationen som den andra inte tyckte var så farligt. När man tänkt så länge som din sambo gjort är man färdig, man vill inte försöka längre. Han har säkert försökt att få det att funka under längre tid utan din vetskap. Tycker det är bättre att låta honom gå än att kläga dig fast, det gör att han verkligen inte vill mer och ni kanske får problem att kommunicerar i framtiden. Förbered istället för att fortsatt bra kontakt för erat barn.

• Anonym (Åh :()

Åh tycker synd om dig, fy fan. Också blivit lämnad under graviditet och det är

Inte kul .

• Anonym (E)
    Anonym (Fågel) skrev 2020-03-07 16:26:24 följande:

Jag har alltid varit den som lämnat och funderat mellan 1-2 år innan jag lämnar och för den jag levde med kom detta som en överraskning. Och ändå har jag tagit upp problem i relationen som den andra inte tyckte var så farligt. När man tänkt så länge som din sambo gjort är man färdig, man vill inte försöka längre. Han har säkert försökt att få det att funka under längre tid utan din vetskap. Tycker det är bättre att låta honom gå än att kläga dig fast, det gör att han verkligen inte vill mer och ni kanske får problem att kommunicerar i framtiden. Förbered istället för att fortsatt bra kontakt för erat barn.

Fyfan vad svinigt. Är det så jävla svårt att öppna käften och säga som det är från början eller?
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2020-03-07 15:23:10 följande:

Är det bara att ge han tiden? Eller ska jag bara acceptera allt och att vi säljer hus och att båda flyttar.

Själv vill jag inget annat än att vi ska börja om och ta tag i dom problem vi har.

Vi har alltid haft en bra och fin kärlek till varandra.

Absolut inga som helst andrachanser!! En kille som överger dig i ditt tillstånd är inte ens värd att pissa på om han brinner! Så himla lågt att inte säga nåt innan du blev gravid!

Sälj huset och separera ffs! Håll nån slags standard för vad du är värd!
  • sextiotalist
    Anonym (E) skrev 2020-03-07 17:39:54 följande:

Fyfan vad svinigt. Är det så jävla svårt att öppna käften och säga som det är från början eller?

För att man kämpar själv, funderar själv. Det är beslut som växer fram. Det finns sällan något "från början".

Det spelar mycket sällan roll när man bryter upp. Det är alltid fel tillfälle för den andra. Om man öppnar käften i början av processen, då har man med all säkerhet sett till att den andra mår dåligt redan då.
  • Anonym (X)
    sextiotalist skrev 2020-03-07 17:44:42 följande:

För att man kämpar själv, funderar själv. Det är beslut som växer fram. Det finns sällan något "från början".

Det spelar mycket sällan roll när man bryter upp. Det är alltid fel tillfälle för den andra. Om man öppnar käften i början av processen, då har man med all säkerhet sett till att den andra mår dåligt redan då.

Tycker faktiskt du har helt fel. Lever man tillsammans med någon har man en skyldighet att kommunicera med sin partner även om obekväma ämnen.
  • elin1989
    sextiotalist skrev 2020-03-07 17:44:42 följande:

Fast om har de tankarna bör man inte planera barn
  • Anonym (Fågel)
    Anonym (E) skrev 2020-03-07 17:39:54 följande:

Om jag tar upp problem i relationen som min partner sedan viftar bort eller ignorerar anser jag inte det är värt att fortsätta. Kan inte anklaga mig för att inte försöka.
  • Miss Skywalker

Fegt kräk! Vågade han inte öppna käften innan du blev gravid kunde han knipit igen ett tag till!

• nymedlem
    Miss Skywalker skrev 2020-03-07 18:17:25 följande:

Fegt kräk! Vågade han inte öppna käften innan du blev gravid kunde han knipit igen ett tag till!

Va? Han har försökt under väldigt lång tid, inget blir bättre av att vänta ytterligare. Bra att de bryter upp nu. Hans dotter kommer få det bättre och gemensamma barnet kan de ha varannan vecka.
  • Miss Skywalker
    nymedlem skrev 2020-03-07 19:45:16 följande:
    Va? Han har försökt under väldigt lång tid, inget blir bättre av att vänta ytterligare. Bra att de bryter upp nu. Hans dotter kommer få det bättre och gemensamma barnet kan de ha varannan vecka.
    Försökt vad? Läs ts innan du svarar.
Svar på tråden Gravid i V32. Sambon vill separera