• Bäbävitalamm

    Gul tjock flytning

    Kroppsvätskor diskuteras så är du känslig - läs inte vidare :)

    Hej! Vi har försökt skaffa barn nr2 nu i ca 4 månader men vi har inte lyckats hittills... vanligtvis känner jag min äl väldigt tydligt, men inte i denna cykel. Hade dock positivt äl-test den 2/3 så förutsatt att jag hade äl då så är jag nu på äl+6 bara. Jag brukar ha väldigt lite flytningar mellan äl och bim, men de jag brukar ha är antingen lite mjölkiga eller som äggvita (antar att det är slemproppen som släpper...)

    Hur som haver, någon som haft såna här gula tjocka flytningar? Nästan som snor haha. Kan det vara ett tecken på graviditet eller vittnar de om något annat som jag borde kolla upp? Som kanske är anledningen till att jag inte blir gravid... bör tillägga att de inte luktar något! Och om jag tar det mellan fingrarna så kan jag liksom smeta ut den om ni förstår, lite som hudkräm...

  • Svar på tråden Gul tjock flytning
  • Anonym (L)

    Vänta lite och ta ett graviditetstest sedan, först då vet du.

  • Bäbävitalamm
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-08 12:12:15 följande:

    Jag får alltid såna runt äl.


    Får kanske ta ett äl-test sedan då? Äl kanske kommer sent denna cykel, man vet ju aldrig!
  • Anonym (Jag)
    Bäbävitalamm skrev 2020-03-08 12:23:35 följande:

    Får kanske ta ett äl-test sedan då? Äl kanske kommer sent denna cykel, man vet ju aldrig!


    Är flytningarna mer gula än vita?
  • Bäbävitalamm
    Anonym (L) skrev 2020-03-08 12:09:12 följande:

    Vänta lite och ta ett graviditetstest sedan, först då vet du.


    Tror inte att ett graviditetstest visar något på äl+6 tyvärr!
  • Bäbävitalamm
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-08 12:31:15 följande:

    Är flytningarna mer gula än vita?


    Ja! Jag brukar ha vita innan bim (så tror alltid att jag är gravid) men nu är det ju ungefär en vecka innan bim och de är mer gula.
  • Anonym (Jag)
    Bäbävitalamm skrev 2020-03-08 12:38:08 följande:

    Ja! Jag brukar ha vita innan bim (så tror alltid att jag är gravid) men nu är det ju ungefär en vecka innan bim och de är mer gula.


    Ursäkta frågan men kommer din flytning ut som en gul geléboll? Det gör den för mig.
  • Bäbävitalamm
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-08 12:47:36 följande:

    Ursäkta frågan men kommer din flytning ut som en gul geléboll? Det gör den för mig.


    Haha helt okej fråga! Hmm vet inte... men den är inte som gelé i konsistensen i alla fall!
  • Anonym (Jag)
    Bäbävitalamm skrev 2020-03-08 12:53:20 följande:

    Haha helt okej fråga! Hmm vet inte... men den är inte som gelé i konsistensen i alla fall!


    Jag misstänker själv att jag kanske har en infektion det är därför jag frågar så mycket. Jag har fått mer gula flytningar helt plötsligt och jag är inte gravid men gyn ser ingen infektion. Vid ägglossning får jag först äggviteflyningar som ej är gula konstigt nog, och sen blir de som en gul geléboll. Annars har jag gula flytningar hela tiden...
  • Bäbävitalamm
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-08 12:56:08 följande:

    Jag misstänker själv att jag kanske har en infektion det är därför jag frågar så mycket. Jag har fått mer gula flytningar helt plötsligt och jag är inte gravid men gyn ser ingen infektion. Vid ägglossning får jag först äggviteflyningar som ej är gula konstigt nog, och sen blir de som en gul geléboll. Annars har jag gula flytningar hela tiden...


    Jag förstår! Det är lite därför jag har skapat tråden också... men för mig har det varit så lite och i två dagar bara, men klart att det kan vara en infektion ändå. Vad bra att gynekologen inte kunde se en infektion i alla fall! Vad trodde hen att det kunde bero på då om jag får fråga?
Svar på tråden Gul tjock flytning