• Bäbävitalamm

Gul tjock flytning

Kroppsvätskor diskuteras så är du känslig - läs inte vidare :)

Hej! Vi har försökt skaffa barn nr2 nu i ca 4 månader men vi har inte lyckats hittills... vanligtvis känner jag min äl väldigt tydligt, men inte i denna cykel. Hade dock positivt äl-test den 2/3 så förutsatt att jag hade äl då så är jag nu på äl+6 bara. Jag brukar ha väldigt lite flytningar mellan äl och bim, men de jag brukar ha är antingen lite mjölkiga eller som äggvita (antar att det är slemproppen som släpper...)

Hur som haver, någon som haft såna här gula tjocka flytningar? Nästan som snor haha. Kan det vara ett tecken på graviditet eller vittnar de om något annat som jag borde kolla upp? Som kanske är anledningen till att jag inte blir gravid... bör tillägga att de inte luktar något! Och om jag tar det mellan fingrarna så kan jag liksom smeta ut den om ni förstår, lite som hudkräm...

• Svar på tråden Gul tjock flytning
  • Anonym (Jag)
    Bäbävitalamm skrev 2020-03-08 12:59:09 följande:

Jag förstår! Det är lite därför jag har skapat tråden också... men för mig har det varit så lite och i två dagar bara, men klart att det kan vara en infektion ändå. Vad bra att gynekologen inte kunde se en infektion i alla fall! Vad trodde hen att det kunde bero på då om jag får fråga?

De trodde bv men medicin hjälpte inte.
  • Bäbävitalamm
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-08 13:01:13 följande:

De trodde bv men medicin hjälpte inte.

Det låter märkligt! Om det var bv borde väl medicinen hjälpa? Känns onekligen mycket att ha det varje dag
  • Anonym (Jag)
    Bäbävitalamm skrev 2020-03-08 13:19:52 följande:

Det låter märkligt! Om det var bv borde väl medicinen hjälpa? Känns onekligen mycket att ha det varje dag

Jag tycker det med.
  • Bäbävitalamm

Vill bara uppdatera att JAG ÄR GRAVID :D Så vem vet, det kanske var ett graviditetstecken i mitt fall?

• AnonymÄngel

Ååå vad härligt! Hoppar in bara sådär i denna tråden. Jag har själv gula snoraktiga flytningar. Brukar aldrig ha det innan mens. Ska få min mens om två dagar. Är oxå inne på mitt fjärde försök med första barn. Hoppas hoppas att det är ett grav tecken precis som i ditt fall!

• AnonymÄngel

Ååå vad härligt! Hoppar in bara sådär i denna tråden. Jag har själv gula snoraktiga flytningar. Brukar aldrig ha det innan mens. Ska få min mens om två dagar. Är oxå inne på mitt fjärde försök med första barn. Hoppas hoppas att det är ett grav tecken precis som i ditt fall!

• Bäbävitalamm
    AnonymÄngel skrev 2020-03-23 13:09:48 följande:

Jag hoppas också att det är ett positivt tecken för dig! :D
  • Anonym (Spontant)

Har lite frågor om flytningar :) vi har inte planerat barn redan nu egentligen men råkade bli ett litet hoppsan-sa-ligg 8e april. 10 april fick jag såna där äggvitflytningar som är helt genomskinliga. Så antar att ägglossning var nånstans i närheten av det datumet. Idag är det ju ÄL +6 typ....

Sedan den 15e april har jag haft små små "hugg" i höger äggstock (känns det som) och (varning för mkt info) jag satt i soffan igår och typ kände hur det... Bubblade ut nåt ur underlivet.Typ som när man får mens och det typ forsar ut en klump eller nåt. Gick på toa och det kom då väldigt tjock vit flytning... Som hudlotion typ. Har haft lite flytning sedan dess men det var liksom som en rejäl "blobb" som kom igår helt utan förvarning.

Jag börjar nästan tro att jag är gravid. Men samtidigt är det ju sjukt tidigt och jag kanske bara inbillar mig.. Vaf tror ni? Har inga barn sen innan.

• Bäbävitalamm
    AnonymÄngel skrev 2020-03-23 13:09:51 följande:

Hur gick det? :D
    Anonym (Spontant) skrev 2020-04-16 11:22:33 följande:

Har lite frågor om flytningar :) vi har inte planerat barn redan nu egentligen men råkade bli ett litet hoppsan-sa-ligg 8e april. 10 april fick jag såna där äggvitflytningar som är helt genomskinliga. Så antar att ägglossning var nånstans i närheten av det datumet. Idag är det ju ÄL +6 typ....

Sedan den 15e april har jag haft små små "hugg" i höger äggstock (känns det som) och (varning för mkt info) jag satt i soffan igår och typ kände hur det... Bubblade ut nåt ur underlivet.Typ som när man får mens och det typ forsar ut en klump eller nåt. Gick på toa och det kom då väldigt tjock vit flytning... Som hudlotion typ. Har haft lite flytning sedan dess men det var liksom som en rejäl "blobb" som kom igår helt utan förvarning.

Jag börjar nästan tro att jag är gravid. Men samtidigt är det ju sjukt tidigt och jag kanske bara inbillar mig.. Vaf tror ni? Har inga barn sen innan.

I mitt fall så var flytningarna mitt första tecken! Så det kan det absolut vara :) hoppas det blir som du vill!
  • Anonym (m)

Exakt samma hände mig förra veckan på ÄL+5! Fick plötsligt sån magknip så jag gick på toa men väl på toa så kommer det ut (ursäkta detaljerna) en lång seg gul slemmig flytning istället. Har aldrig hänt mig förut! Blev helt svimfärdig också. Jag är nu på BIM men ingen mens i sikte men negativa tester, så konstigt!

• Anonym (Spontant)
    Anonym (m) skrev 2020-04-16 20:51:58 följande:

Exakt samma hände mig förra veckan på ÄL+5! Fick plötsligt sån magknip så jag gick på toa men väl på toa så kommer det ut (ursäkta detaljerna) en lång seg gul slemmig flytning istället. Har aldrig hänt mig förut! Blev helt svimfärdig också. Jag är nu på BIM men ingen mens i sikte men negativa tester, så konstigt!

Spännande! Menar du som ts eller det som hände mig? Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (m)

Som TS! Ingen mens idag heller...

• AnonymÄngel

Hej tjejer,

Testade mig idag och det visade sig att jag är gravid. Skickar även svaret på clear blue digitalt. Nu hoppas jag att detta håller. Vill bara säga att ge inte upp hoppet. Jag var så ledsen och mått så dåligt över detta. Trott att det inte kommer hända mig. Känns verkligen som att finns det hopp för mig, finns det hopp för alla.
  • Bäbävitalamm
    AnonymÄngel skrev 2020-04-26 07:41:25 följande:

Hej tjejer,

Testade mig idag och det visade sig att jag är gravid. Skickar även svaret på clear blue digitalt. Nu hoppas jag att detta håller. Vill bara säga att ge inte upp hoppet. Jag var så ledsen och mått så dåligt över detta. Trott att det inte kommer hända mig. Känns verkligen som att finns det hopp för mig, finns det hopp för alla.

Vad roligt, grattis :D
  • Anonym (Gulis)

Jag hoppar in här! Har också haft gula flytningar denna månaden. ALDRIG haft innan och blev orolig för infektion men de luktar inget och har inga andra symtom på infektion så vet inte riktigt. Just nu har jag mensvärk från helvetet som kom för en stund sedan så får se hur de hela blir för min del. Vore underbart om även jag är gravid! Vi har försökt i 1,5 år utan att lyckas men har två barn sedan innan.

Svar på tråden Gul tjock flytning