Inlägg från: Planerar2020 |Visa alla inlägg
  • Planerar2020

Decemberbarn

Enda nackdelen skulle väl vara att man är sist med det mesta, körkort, fylla år mm. Och att man kanske glöms av lite i julhetsen, själv född 22 december.

Men att man skulle vara efter i utvecklingen har absolut inget att göra med födelsemånaden december. Jag har alltid haft lätt för mig att lära, social och framåt. Min man som är född 21 december är likadan.

Sedan har vi släkt och bekanta, minst 7 personer, som är födda i december och ingen har sådana problem alls.

Att min bror har dyslexi har inget att göra med december för det har mina kompisar födda i april också.

Det är när man är barn som man ser nackdelar med att fylla år sist på året och sist av kompisarna. Som vuxen bryr man sig inte, då lever man istället på att man åldras sist ;) Jag är ingen person som uppskattar att fira min födelsedag så jag kan väl kanske inte ranka fördelar men som sagt jag har bara kunnat känna nackdelar som barn. Nu för tiden spelar det liksom ingen roll.

Tror decemberbarn fått negativ stämpel pga sista månaden, allt sker sist, och stressen kring jul.

Svar på tråden Decemberbarn