• Lexdrea

    Gravid och otrogen

    Hej, jag vill börja med att säga att jag redan vet att jag satt mig själv i denna idiotiska sits och tar på mig fullt ansvar över det och det är inte min mening att låta självisk, jag frågar vänligen om råd då jag är så förvirrad och översköljd av känslor just nu.

    Jag träffade min livs stora kärlek förra sommaren, våra första månader tillsammans var helt fantastiska (Jag 29 år och han 39). I slutet av året startade bråken mellan oss, vardagen kom emellan och vi såg oss själva mer än den andra. Från att gå från denna enorma kärlek till varandra till tyngden som kom till följd av bråken lockade fram våra sämsta sidor. - Jag drog hårda växlar genom att ta till flyktbeteende såsom att ?Jag sover hemma i natt? för att sedan visa ånger dagen efter, han responderade med att ställa krav på hur jag förändras och vad jag skulle förhålla mig till för att han skulle vara kvar i relationen.

    Några veckor av detta i kombination med att jag bytte jobb samtidigt som jag studerade vid sidan av. Fick mig att fullständigt gå in i väggen. Aldrig någonsin har mina nära rått mig att börja äta antidepressiva. (Vilket jag fram tills då även varit kritisk till.) Men livet kraschade och panikångest attacker på jobbet avlöste nätter i tårar på soffan och känslan av att jag inte lyckas prestera på något plan i livet.

    Jag gick till en läkare som rådde mig att iaf överväga medicinering, jag lyfte detta med min kille som inte alls var stöttande till det. Utan han mötte mig med att jag behöver gå till en psykolog och att han nu skulle utesluta mig från sin familj/sina vänner etc. Då jag var opålitlig som tog till flykt beteende när det blev jobbigt och därav inte kunde ha mig i samma ekvation som sina nära och kära då jag kunde säga att ?jag följer inte med på denna resan? etc. (Detta hände inte mer än 3 ggr ska tilläggas.)

    En av dessa resor var i dec. Vi hade bestämt oss för att spendera lite tid under veckorna isär. Vår första helg isär passar han på att träffa sitt ex. Bara på en fika. När han berättar detta för mig tycker jag att det är opassande (inte själva mötet med hans ex, utan att han väljer att göra det vår första helg ifrån varandra.) Detta får mig att säga att - Kan vi inte se varandra där vi är nu så kommer vi aldrig kunna se varandra. Jag gör slut med honom och säger att jag inte vill med till NY. (Följande vecka sker konversationen ang. Kraven/medicineringen ovan) Jag är ledsen i telefon till honom och säger att jag älskar honom och vill bara vara med honom, han är arg - säkert ledsen egentligen men uttrycker ilska.

    Han åker till NY, jag till min hemstad. Jag känner att jag tappat mig själv fullkomligt och är på en väldigt mörk plats. Jag har sex med en annan man. Fullkomligt idiotiskt och onödigt, absolut inget jag varken lustade eller njöt av. Men jag hade det. Tillbaka från min hemstad pratade jag med min kille som var påväg hem från NY. Han sa då att han inte saknade mig, för att sedan ändra sig för att sedan ändra sig igen. Jag kände i det samtalet att jag där och då att jag var så otroligt otroligt trött på vår relation. Men jag älskade honom över allt annat. Vi möts hemma och det är några kyliga dagar mellan oss, vi är kalla mot varandra och gör slut.

    Nutid: I slutet av Jan skrev vi till varandra, möttes och känslorna bara sprudlade, vi hade saknat varandra så otroligt mycket och bestämde oss för att det var vi och nu skulle vi jobba tillsammans.

    Två veckor senare går han igenom min telefon, får reda på att jag varit otrogen i dec. Och ser även min jargong som jag haft med mina vänner när jag ska ?låta tuff? över vårt break. Och han tar även del av att jag varit med en annan man en gång efter vi gjort slut. Detta slutar inte här, jag har haft feber i en vecka och får åka till akuten en natt, där visar det sig att jag fått herpes.

    I denna situation har vi varit i 5v nu och vi har suttit ihop, Första veckorna var han hatisk och jag hade panik, han frågade mig om sanningen min otrohetsnatt och jag sa inte hela sanningen (ska tillägga att vi satt i detta kanska 16h/dygn. Utan att överdriva.) Nu har detta lugnat sig, vi har kärleksfulla stunder emellanåt men min otrohet överskuggar allt och diskuteras flera flera gånger om dagen, förståeligt - kanske ohälsosamt för oss båda men förståeligt. Vi vill bara vara med varandra, det är inget tvivel om det. Vi har lyckats ha fortsatt bra sex genom hela detta ska tilläggas.

    För fyra dagar sedan plussade jag på ett gravtest, jag är gravid med hans barn.

    Tidigare har det gjort oss upphetsade att prata om att vi vill ha barn med varandra när vi haft sex.

    Hans reaktion till mitt plus har gjort honom iskall i frågan, han vill att vi gör abort. Då han känner att vi har nog med otroheten. Jag vill verkligen inte göra abort. Jag tror att han kommer ångra sig om några månader sett till hur intensivt vi jobbar på otroheten, han håller med men vill ändå göra abort.

    Jag känner att detta skapat en enorm distans mellan oss, när han i ett bråk för några dagar sedan sa att han hellre har barn med sitt ex än mig gick det som en kniv genom hjärtat, vilket han tog tillbaka sen. Men det sårade otroligt mycket.

    Jag behöver råd, graviditeten/otroheten/vårt sätt att hantera detta på etc.

    Vi har förresten en tid i parterapi kommande vecka, jag känner att vi behöver nya verktyg och han är positiv till det.

    Som sagt, jag vet att jag satt mig här själv, och jag avskyr mig själv för att jag skapat denna röra.

  • Svar på tråden Gravid och otrogen
  • velig13

    Ni behöver verkligen hjälp. Du har allvarliga anknytningsproblem och kanske han med.

    Jag tycker tyvärr inte att det är läge för er att skaffa ett barn tillsammans eftersom eran relation är väldigt ostabil.

    Men om ni ändå väljer det så rekommenderar jag parterapi och att du går i egen terapi precis som han föreslog.

    Medicin bör övervägas.

    Du verkar inte mp så bra och en relation med mycket känslor kan röra upp mycket i en människa som man kan behöva stöd med att hantera. En graviditet kommer tyvärr att ställa till det ytterligare då hormoner ofta förvärrar och gör att känslorna löper amok. Många par stöter på utmaningar under en graviditet.

  • annabellelee

    Jag tycker inte man ska göra slentrianmässigt aborter utan verkligen tänka igenom om det finns andra lösningar.

    Men det känns bara grymt att kasta in ett barn i detta.

    Ni är inte redo för barn. Ni vet fortfarande inte hur ni ska leva ett harmoniskt och balanserat liv tillsammans, och det måste ni reda ut först. Barn är underbara, men också krävande. Skaffar ni barn nu kommer ert förhållande att krascha, och det kommer att bli en katastrof för alla inblandade.

    Laga er själva först. Lär er älska varandra och sluta agera destruktivt vid minsta motgång. Först då kan ni ta hand om barn.

  • Vevoz

    Ni verkar ju knappt kunna existera tillsammans, känns inte som ni borde dra in ett barn i detta. Hur ska han kunna lita på dig om du varit otrogen, o hur ska du kunna våga låsa dig hela livet med honom genom ett barn med tanken på vad han säger o gör men sen ångrar.

    Nej barn är inte aktuellt just nu, kanske aldrig med denna man. Du säger att ni älskar varandra men era handlingar visar det inte. Ni känns som Sam o Ron i Jersey shore, deras relation var intensiv o kärleksfull men också full av svartsjuka, mindgames o sabotage.

    Tycker ni borde jobba på er själva separat, om ni vill o kan försöka efter det så fine. Men just nu har ni båda problem att ta tag i o barnet behöver inte dras in i detta

  • Lucia N

    Det låter inte som att han behandlar dig väl. Han låter kontrollerande.

    Och så vill jag tillägga att om man måste kämpa så mycket i sin relation, speciellt efter så kort tid, så låter det ju som att ni helt enkelt inte passar ihop.

    Fundera lite på hur du vill ha det i ditt liv, varför du vill vara med honom och hur du mår när ni är tillsammans. Kanske prata med vänner och fråga hur de gör i sina förhållanden, för att få lite perspektiv.

    Jag vill också säga att beslutet om behålla/abort är helt och hållet ditt, men ha i åtanke att du kommer inte kunna undvik honom om ni har ett barn tillsammans, även om ni delar på er alltså,

    Till sist vill jag säga att det låter inte ens som att du varit otrogen, utan tekniskt sett så hade ni väl gjort slut då?

    Du förtjänar bättre än honom!

    Bestäm hur du vill göra med barnet och se sedan till att få den hjälpen och ev. medicineringen du behöver. Kanske flytta hem till föräldrarna om det är en möjlighet?

  • Hundochkatt

    asså ärligt talat. Att ni får problem så tidigt i förhållandet då man borde vara askär och inte se den andres brister tyder bara på att det aldrig kommer att hålla. 
    Du skriver att han är ditt livs kärlek men ändå väljer att ligga med någon annan när det är lite svajigt. oavsett om det är paus eller vad det nu va. respekterar du ens dig själv eller hans känslor? hur hade du känt om han hade legat med någon annan?

    Om ni inte kan reda ut ett förhållande när ni inte varit tillsammans ens ett år, hur ska ni då klara av ett barn och all förändring det innebär?! Sömnlösa nätter, all uppmärksamhet, hormoner, inget sexliv mm...

  • Lycklig37

    Läs igenom det du skriver ett par gånger.känn efter. Är jag värd detta förhållande?

    Är det här mannen i mitt liv? Pappan till mitt barn?

    Älskar jag honom preckis så som han är?

    Hur han behandlar mig.

    Stöttar han mig?

    Varför va jag otrogen?

    Titta dig i spegeln är jag 100 procent säker på att jag verkligen vill satsa på denna man?

    Du har svaret inom dig och det ändå du behöver göra är att ta klivet själv.

    Umgås med människor som lyfter dig och stöttar dig som finns till 100 procent för dig.

    Du faller mår dåligt pga de negativa energierna runt dig. Medicin behövs inte. Du behöver däremot rensa bort det som jag kallar virus från ditt liv.

    Och ladda om dina batterier med ljuset glädjen och positivitet.

    Jag önskar dig all lycka.

Svar på tråden Gravid och otrogen