Dottern har börjat röka på
Röka på - är det cannabis. Tyvärr rätt många som får psykoser av det. Ett bra sätt att förstöra sitt liv på. Klart du ska vara orolig och försöka få hjälp. Frågan är varför - varför vill hon förstöra sig själv ?
Röka på - är det cannabis. Tyvärr rätt många som får psykoser av det. Ett bra sätt att förstöra sitt liv på. Klart du ska vara orolig och försöka få hjälp. Frågan är varför - varför vill hon förstöra sig själv ?
Du glömmer en viktig sak. Det är ditt jobb att även skydda henne.
Att flytta och hamna i soc klor är ingen hjälp. Man får bara hoppas att hon inte kommer hata dig för detta. Och att småsyskonen inte ses som ett vapen mot henne, ur hennes perspektiv.
Då kommer allt bara att bli värre.
Så hon kommer att gå till beroendemottagningen? När hon förnekar att hon använder några droger? Eller handlar det om ecstasyn?
Var ska hon ta vägen när hon inte får bo i soc lägenhet längre?
Hon är aldrig mer välkommen att flytta hem. Oavsett.
Tycker du att det är rimligt med livstidsstraff av sina egna föräldrar?
Visst kan man. Jag flyttade redan som 17-åring.
Men det ar frivilligt, det är en jäkla skillnad som inte kan jämföras ens på samma dag.
Nej, det har ingen sagt. Frågan är bara om dottern som blev utslängd öht VILL ha det.
Jag har sett liknande på nära håll. Det slutade inte bra.
Sen har du rätt i att förändringen måste komma från en själv, men var hittar man motivationen i denna dotters situation?
Personen jag har erfarenhet av säger själv idag att sveket från familjen var det absolut värsta. De man tror står en närmast visar sig stå längst bort...
Min vän har fått perspektiv, det har gått närmare tjugo år och idag har hen ingen kontakt alls med sin "familj". Noll. Nada.
Föräldrarna har gjort försök men till ingen nytta. Vissa svek kan man inte förlåta.
Min vän har fått perspektiv, det har gått närmare tjugo år och idag har hen ingen kontakt alls med sin "familj". Noll. Nada.
Föräldrarna har gjort försök men till ingen nytta. Vissa svek kan man inte förlåta.