När slutar det göra så jävla ont ?
Hej hej
Nu är det 1 år sedan jag blev dumpad av mitt ex, mitt livs stora kärlek. Det känns fortfarande lika jobbigt och gör jävligt ont, saknaden och längtan finns där varje dag fast jag inte vill det.
Skammen och självhatet och stora skuldkänslorna över att det är mitt egna fel och att jag får skylla mig själv som sabbade mitt egna förhållande är något jag tänker på varje dag, fast jag VET att jag varken borde eller ska känna och tänka så!
För att få lite bakgrundsinfo om varför och hur det tog slut kan ni läsa min tidigare tråd här nedan:
www.familjeliv.se/forum/thread/80179329-gratta-sitt-ex-pa-50-arsdagen
Ska tilläggas att jag sedan dumpningen går på terapi varje vecka för att "överleva" och försöka gå vidare.
Har som sagt som det står i min tidigare tråd kapat ALLA band med honom + att vi har inte setts sen det tog slut men ändå drömmer jag om och vill att han ska höra av sig med orden "Jag saknar dig och har gjort helt fel, vill ha dig tillbaka".
Inte för att jag direkt skulle förlåta honom utan mer känslan av att kunna dissa honom, nu vet jag att detta scenario ALDRIG kommer hända och att jag aldrig i resten av mitt liv kommer höra ett knyst från honom pga att JAG har valt att inte svara på hans sista sms och inte grattade på hans 50-årsdag = Han tror att jag bett han fuck off, vilket jag inte har!
Var och är tvungen att hålla mig sååå långt borta för att försöka kunna läka och gå vidare...
VARFÖR gör det då såååååå jävla ont, vetskapen att det aldrig kommer vara vi mer ? Att han inte är en del av mitt liv längre ?
Att jag inte betyder ett skit för honom, att han säkert aldrig tänker på mig utan snarare har glömt av min existens totalt....
Här går jag och har fått mitt hjärta totalt krossat och har ångest from hell dygnet runt och han går omkring och är säkert helt oberörd av allt.
Var och är allt mitt fel ???
Tacksam för både manliga och kvinnliga perspektiv på det hela!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-24 17:15
På vägen hem idag börja mina tankar "skena iväg", vilket fick mig att bryta ihop totalt.
Bara tanken, känslan och vetskapen av att någon annan med tiden (eller kanske redan nu) kommer få all hans kärlek och vara med honom på alla sätt och vis gör såååå ont så det känns som någon sticker knivar rätt i mitt hjärta och vrider om långsamt.
JAG var ju enligt honom tjejen som var hans livs stora kärlek och aldrig vart så lycklig och himlastormande kär innan.
Idag känns det hela bara som tomma ord som hånar mig....
Hade det vart sant borde han ju kämpat mer för oss och inte behandlat mig som han gjorde.
Frågan är om han någonsin själv inser vilket jävla misstag han har gjort och hur fel han har behandlat och betett sig mot mig ?
Man saknar ju aldrig "kon" förrän hon lämnat båset, först då inser man ju vad man hade och gått miste sägs det ju.
Undrar om det är så nu ??