• Anonym (Hjärtat)

    Romantiska killar/män, finns ni?

    Som titeln lyder! Finns ni som tycker om att mysa utan att alltid tillslut ta på bröst och rumpa/ att det alltid ska leda till något annat. Ni som gillar att uppvakta och bli uppvaktade samt tar initiativ till att hitta på saker tillsammans och funderar någon gång i veckan över hur ni kan uppvakta, överraska eller hitta på med er partner nästa gång? Ni som kysser långsamt och sensuellt istället för att kyssa ?häftigt? och tafsa. Ni som dagdrömmer om framtiden, resor, hus och barn med mera. Att ha en fru och att vara någons man. Ni som skulle tycka om att packa en picknickkorg tillsammans eller som överraskning för en av parterna, klä upp sig lite, klänning och skjorta, och sätta sig på en vacker plats.

    Undrar åt en kompis dvs mig själv :)

    Menar inte egentligen specifikt klassisk romantik utan romantik över huvud taget. Stort som smått. Vet inte om jag haft otur men det känns som många män inte är intresserade av detta över huvud taget. Jag tycker uppvaktning/romantik är lika viktigt som sex i ett förhållande, nästan mer viktigt. Dvs att båda turas om att uppvakta, man som kvinna. Iallafall någon gång varannan månad minst. Känns som män generellt tycker att funkar inte sexlivet så är förhållandet dödsdömt, men romantik existerar inte i deras huvuden. De är duktiga i början, sen när man är tillsammans och har sex regelbundet rinner det direkt ut i sanden. Sen undrar de varför man tillslut inte har sexlust längre eftersom man hade så mycket i början.... ja undra varför....

    Behöver inte vara storslaget alls. En passionerad kyss. Blommor. Massage. Köpa favoritgodiset en tisdag bara för att. Bjuda på bio. Framförallt ta initiativ till att hitta på saker tillsammans som inte är att kolla på film eller ha sex. Kunna fråga om man ska ta med en termos choklad ut i skogen på lördag eller vad som helst... dvs att ta initiativ! Så jäkla trött på att ge och ge men aldrig få någonting tillbaka.

    Såpass att jag inte ens vill ha sex längre.

  • Svar på tråden Romantiska killar/män, finns ni?
  • Anonym (L)

    Skulle inte alls ha något emot att vara romantisk på det sätt du beskriver. Långa kyssar, långsamt kel, uppklädd picknick på filt med vin, ost och annat gott, uppvakta med blommor.

    Det är jag inte alls främmande för.

  • Anonym (pirr i kallingen)
    Anonym (L) skrev 2020-03-10 16:25:27 följande:

    Skulle inte alls ha något emot att vara romantisk på det sätt du beskriver. Långa kyssar, långsamt kel, uppklädd picknick på filt med vin, ost och annat gott, uppvakta med blommor.

    Det är jag inte alls främmande för.


    Jag tror inte tråden var menad som en knullkontakt
  • Anonym (pirr i kallingen)

    @TS

    Jodå såna killar fanns men de dog ut i takt med att feminismen tog över. Numera är vi alla könlösa hen och romantik är kränkande. Ingen kille kommer vilja ta i dig utan femsidigt kontrakt med 2 vittnen där du skriftligen godkänner all beröring eller romantik. I annat fall är det uppenbar kränkning som bör bestraffas med omedelbar kastrering eller minst 5 års fängelse.

  • Gameofthrones

    Vad fint att det finns människor som vill ha smått och stort med romantik. 

    Jag gillar inte rosor, älskar växter och nejlikor,= min make köper nångång. 

    Jag älskar godis och chips,=sist var det på alla hjärtans dag, köpte det godiset och chipsen som jag bara älskar.

    Min make håller gärna upp dörren bilen, ytterdörren. 

    Jag gillar romans men inte för mkt, jag gillar inte det. Men om min make tycker om det så får han självklart ge mig doser av det :)

    Gillar hellre humorn ;)

    Han brukar ibland, skriva på post it lapp att han älskar mig. Eller bara skriva -Tjoho! Hahaha,

    Ja män finns, det gäller bara hitta rätt. 

  • Anonym (Nädu)
    Anonym (pirr i kallingen) skrev 2020-03-10 18:20:59 följande:
    @TS

    Jodå såna killar fanns men de dog ut i takt med att feminismen tog över. Numera är vi alla könlösa hen och romantik är kränkande. Ingen kille kommer vilja ta i dig utan femsidigt kontrakt med 2 vittnen där du skriftligen godkänner all beröring eller romantik. I annat fall är det uppenbar kränkning som bör bestraffas med omedelbar kastrering eller minst 5 års fängelse.
    Finns GOTT OM karlar som tar på kvinnor och gör allt för att få till sex, så nej, inte har feminismen utrotat det. Romantik är ju något helt annat, men det verkar vara svårt för många män att se den skillnaden.
  • Anonym (JE)

    Jag är en sån kille. Inte typen som tafsar direkt, utan det får gärna ta tid. Gillar kramar. Blir det hångel och sex, så föredrar jag det sensuellt, långsamt.
    Gillar promenader, och picknickar vid vattnet t ex. Gillar gulliga småsaker som visar att man bryr sig.
    Jag känner igen mig i den här tråden, och där kan du se att många tjejer inte uppskattar killar som oss. Tyvärr Rynkar på näsanhttps://www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad

  • Anonym (Tess)

    Min sambo.

    Köper alltid blommor, när man minst anar, skulle alltså aldrig köpa blommor på alla hjärtans dag just för att man förväntar sig det.

    Vardagslyx, kan köpa en flaska bubbel/vin och massa goda ostar tex på en tisdag. Varför vänta till helgen lixom.

    Älskar långa förspel och att mysa lika mkt som att man tar

    En snabbis.

    Överraskar med frukost på sängen... dock inte så ofta längre då jag avskyr att äta i sängen.

    Kan ligga i timmar o kulla mig i håret om jag inte kan sova eller är stressad.

    Sen driver han mig till vansinne titt som tätt, men är rätt bra ändå :)

  • Anonym (pirr i kallingen)
    Anonym (Nädu) skrev 2020-03-10 19:08:06 följande:
    Finns GOTT OM karlar som tar på kvinnor och gör allt för att få till sex, så nej, inte har feminismen utrotat det. Romantik är ju något helt annat, men det verkar vara svårt för många män att se den skillnaden.
    Ja sex och romantik är inte samma sak och de flesta män förstår skillnaden. Men feminister känner ju sig kränkta för vad som helst som en man gör oavsett om det är romantiskt eller sexuellt, välment eller inte. De kan tex känna sig kränkta av att en man erbjuder sig hjälpa henne med något eftersom de tolkar det som att mannen ser ner på henne som inkapabel att göra det själv. 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (pirr i kallingen) skrev 2020-03-10 18:20:59 följande:

    @TS

    Jodå såna killar fanns men de dog ut i takt med att feminismen tog över. Numera är vi alla könlösa hen och romantik är kränkande. Ingen kille kommer vilja ta i dig utan femsidigt kontrakt med 2 vittnen där du skriftligen godkänner all beröring eller romantik. I annat fall är det uppenbar kränkning som bör bestraffas med omedelbar kastrering eller minst 5 års fängelse.


    Vilken konstig kommentar. Antar att det är ett försök att vara lustig. 

    TS, jag har en fantastisk man som är precis allt det där du beskriver, så jo, de finns. Men det krävs nog en viss självkänsla för en del män att våga göra sådana saker. En del män verkar tro att de måste vara tuffa hårda och verkligen inte fixa och greja, att de verkar sårbara om de är romantiska. Det är förstås bara trams om folk tänker så men för vissa verkar det vara en tröskel att överbrygga.

    Det viktiga är att bygga den relation man vill ha med sin partner, så att båda tycker det är fint och bra. 
  • Liberté

    Tycker TS mest listar vad en man normalt gör i ett förhållande ? 

    Svårt att se någon vuxen kvinna som skulle stanna hos en man som inte uppvaktar på något sätt eller underhåller förhållandet.

    Däremot håller jag med att om sexet inte fungerar är förhållandet stendött för mig som kille. Utan sex ingen passion eller fungerande närhet.

Svar på tråden Romantiska killar/män, finns ni?