Ammar också enbart liggande numera, och i början. Hade en period när jag kunde sitta, men när Alice var 7-8 veckor började hon krångla och då blev det lättast att amma liggande igen.
Jag tror att det är lättare att amma liggande om man har hängtuttar! För min del vart det jobbigt att sitta, hålla en allt tyngre bebis med ena armen och lyfta mjölkfylld tutte med andra...
Jag ligger på sidan, och vilar mitt huvud på ena armen som jag har utsträckt snett uppåt, styr bröstet till hennes mun med den andra. Men ligger jag på för mjukt underlag funkar det sämre, liksom på ett för hårt (typ filt direkt på golvet). Nu är hon spåass stor att hon hittar till bröstvårtan, men i början vek jag en handduk och la under bröstet för att få upp det en liten bit.
Tycker det är skönt att amma liggande, men rent socialt är det ju en begränsning! Men samtidigt blir det ju en mysig stund för mig och Alice när vi lägger oss i sängen tillsammans, lugn och ro etc.
Jag brukar inte somna, men hon äter å andra sidan ganska snabbt så jag behöver inte vara vaken långa stunder på nätterna.