• Wed 11 Mar 2020 14:54
    1060 visningar
    5 svar
    5
    1060

    Vilken sjukdom??

    Hej! Jag är lite osäker på om jag fått halsfluss, influensa, förkylning eller nåt annat.

    Igår fick jag feber i skolan som steg rätt snabbt men kunde inte gå hem pga viktig lektion i slutet av dagen så jag stannade kvar. När jag kom hem från sista lektionen hade jag 39,1 när jag tog tempen, senare på kvällen steg det ännu mer (kändes det som), orkade knappt prata eller ställa mig upp och blev väldigt illamående i omgångar (speciellt när jag ställde mig upp). Idag är jag hemma och har jätteont i halsen, mamma är halsläkare och sa imorse att det inte var halsfluss, men att jag var röd och lite svullen (är inte hes men låter konstigt när jag pratar). Men är varken hostig eller snuvig så har ni nån aning om vad det kan vara? Läst lite och verkar inte vara förkylning men har som sagt ingen aning.

    Symptom:

    ?öm i kroppen

    ?39° feber

    ?trött

    ?ont i halsen

    ?lite ont i huvudet

    ?illamående

    ?yr (kanske pga att jag var trött, hade vätskebrist eller feber)

    ?orklös

    Nån som har någon ide om vad det kan vara? Idag har jag bara haft ont i halsen och känt mig trött. Seriösa svar tack och snälla svara vill veta vad det kan vara???????? Kanske håller på att få halsfluss tänker jag?

    Skulle kunna lägga till bild på min hals men äckelvarning isf, så skriv om ni vill det.

  • Svar på tråden Vilken sjukdom??
  • Wed 11 Mar 2020 17:02
    #1
    +1

    Har du en föräldrer som är läkare och som du inte litar på??

  • Wed 11 Mar 2020 17:10
    #2

    Influensa eller förkylning.

  • Wed 11 Mar 2020 17:22
    #3

    Självklart litar jag på henne men under dagen har jag känt mig mer svullen och hon sa typ att ?det ser inte ut att vara halsfluss men vi får väl vänta och se?, men nu har hon iaf kommit hem och sagt att det verkar lite konstigt att jag varken hostar eller är det minsta snorig, och att det kan vara svårt att se då alla inte blir jättesvullna med beläggningar på halsmandlarna, utan mer röda som jag (men hon kanske kollar igen senare så isf uppdaterar jag då)????

  • Wed 11 Mar 2020 17:28
    #4

    Och din mamma är ÖNH!? Okej... Hennes gissning är så god som någon annans här, kanske t o m bättre då hon kan kolla dig!?

  • Wed 11 Mar 2020 17:33
    #5

    Hej skrev mest denna tråden för att få snabba svar under dagen då jag var orolig och ville veta om nån här hade varit med om nåt liknande och om det isf utvecklades till t.ex halsfluss eller nåt annat, men fick inga svar på ganska länge så nu har hon hunnit kommit hem. Förlåt om jag tog nåns tid och för att jag formulerade mig dåligt om det mamma sa imorse, lät som att hon ?uteslöt? halsfluss men nu säger hon att det finns en chans för att det är det. Men tack iaf!

Svar på tråden Vilken sjukdom??