• Anonymsju

    scharlakansfeber på förskolan, lämna ändå?

    Om det i 2 veckor gått magsjuka på förskolan, och därefter ett barn som fått scharlakansfeber i samma grupp som er 2 åring går, hade ni hållt barnet hemma resten utav veckan?

    Min 2 åring har inte fått magsjuka trots att det gått ett tag, men idag fick vi info om ett fall av scharlakansfeber. Läste om det då jag inte hade koll på det sen innan, det lät hemskt att få som litet barn. Ska man lämna o hoppas på det bästa eller stanna hemma? Kanske inte nåt man stannar hemma för?

  • Svar på tråden scharlakansfeber på förskolan, lämna ändå?
  • Anonymsju
    Långbenopluto skrev 2020-03-11 16:53:04 följande:

    Jag hade stannat hemma utan att ens tänka på om det skulle vara fel som du verkar göra,


    Men snälla, så onödig attityd.

    Han har aldrig haft magsjuka, inte blivit smittad trots 3 stycken i hans grupp som haft de, så hade varit onödigt att haft honom hemma bara för det eftersom han sällan blir smittad. Jag vet inte mycket om scharlakansfeber, därför jag frågade om specifikt det. Skippa attityden eller håll käft.
  • Anonymsju
    Långbenopluto skrev 2020-03-11 16:53:04 följande:

    Jag hade stannat hemma utan att ens tänka på om det skulle vara fel som du verkar göra,


    Men snälla, så onödig attityd.

    Han har aldrig haft magsjuka, inte blivit smittad trots 3 stycken i hans grupp som haft de, så hade varit onödigt att haft honom hemma bara för det eftersom han sällan blir smittad. Jag vet inte mycket om scharlakansfeber, därför jag frågade om specifikt det. Skippa attityden eller håll käft.
  • Anonymsju

    Någon som har erfarenhet av scharlakansfeber?

  • Calanthe
    Anonymsju skrev 2020-03-11 19:30:42 följande:

    Någon som har erfarenhet av scharlakansfeber?


    Jag hade scharlakansfeber som barn. Jag var runt 8-9 år. Kan säga att det var bland det värsta jag upplevt. Bortsett från att jag hade 40 graders feber så gjorde de röda prickarna på hela kroppen att jag hade en fruktansvärd klåda. Jag kom ihåg att jag bara låg i soffan hemma och grät och yrade om vartannat. Det var inte som vanligt när man har feber.

    Vet inte hur det påverkar mindre barn men jag tyckte det var hemskt i den åldern. Jag kommer fortfarande ihåg det som om det vore igår.
  • Anonymsju
    Calanthe skrev 2020-03-11 20:06:11 följande:

    Jag hade scharlakansfeber som barn. Jag var runt 8-9 år. Kan säga att det var bland det värsta jag upplevt. Bortsett från att jag hade 40 graders feber så gjorde de röda prickarna på hela kroppen att jag hade en fruktansvärd klåda. Jag kom ihåg att jag bara låg i soffan hemma och grät och yrade om vartannat. Det var inte som vanligt när man har feber.

    Vet inte hur det påverkar mindre barn men jag tyckte det var hemskt i den åldern. Jag kommer fortfarande ihåg det som om det vore igår.


    Fy! Låter ju hemskt. Sen kanske man inte får allt? Men var ju många jobbiga symptom där..
  • Långbenopluto
    Anonymsju skrev 2020-03-11 18:15:05 följande:
    Men snälla, så onödig attityd.
    Han har aldrig haft magsjuka, inte blivit smittad trots 3 stycken i hans grupp som haft de, så hade varit onödigt att haft honom hemma bara för det eftersom han sällan blir smittad. Jag vet inte mycket om scharlakansfeber, därför jag frågade om specifikt det. Skippa attityden eller håll käft.
    Håll käft??

    Ojojoj, visste du inte att detta är ett diskussionsforum och då kan du inte styra svaren du får. 

  • AndreaBD
    Anonymsju skrev 2020-03-11 19:30:42 följande:

    Någon som har erfarenhet av scharlakansfeber?


    Man får ju inte direkt lust att svara så som du pratar med folk.
  • Anonymsju
    Långbenopluto skrev 2020-03-12 13:42:45 följande:

    Håll käft??

    Ojojoj, visste du inte att detta är ett diskussionsforum och då kan du inte styra svaren du får. 


    Fullt medveten om det ???? bad dig bara hålla käften om du bara är ute efter att skamma. Skriv vad du vill, men både du och jag kan ju läsa och se hur spydig din kommentar är.
  • Anonymsju
    AndreaBD skrev 2020-03-12 13:44:45 följande:

    Man får ju inte direkt lust att svara så som du pratar med folk.


    Oj, tyckte människans kommentar var riktigt spydig och bara ute efter att skamma mig som inte har koll på sjukdomen. Tycker det är fullt rimligt att be någon hålla käft då. (eller vara tyst kanske hade landat bättre?)
Svar på tråden scharlakansfeber på förskolan, lämna ändå?