• hannapepe

    Livmodern växer inte

    Hej! Jag har trott sen typ v.13-14 att jag kan känna min ?kant? inte direkt tydligt men ca. 7-8 cm under naveln är det lite hårdare och längst upp där de hårda slutar inbillar jag mig att jag känner en rundning. Jag trycker inte direkt hårt dock men ovanför detta hårda är det mjukt som magen alltid känns.

    Jag är nu i v.16 och känner fortfarande denna rundning på EXAKT samma ställe. Nu är jag livrädd att magen slutat växa för att min bebis dött. Såg den på ultraljud i vecka 13. Alltså ca. 7 cm nedanför naveln, och känns ingenting någon annan stans. Jag har också fortfarande platt mage och när jag ligger ner syns verkligen INGENTING är precis lika platt nu som innan graviditeten. Finns det någon som kan säga något lugnande? Håller på att oroa ihjäl mig!

  • Svar på tråden Livmodern växer inte
  • Anonym (Mamman)

    Så var det för mig. Magen var liten under hela graviditeten och jag fick gå på flera tillväxtultraljud. Idag är jag mamma till en frisk och lång tvååring, så det är med största sannolikhet ingen fara!

    Om du är orolig tycker jag att du ska be om en extra tid på mvc. Bara för att känna dig trygg och lugn.

  • Anonym (Li)

    Jag oroade mig mycket i början av min graviditet, bla för såna här saker. Men för mig kändes det som att magen gjorde tillväxtryck lite stötvis, och mest senare fram. Jag tror du kan vara lugn.

  • annabellelee

    Hur stor magen är väldigt individuellt. Vissa sväller upp som kossor, andra får knappt en kula förrän i v 30 om man ska uttrycka sig krasst, så det är svårt att gå på hur man ser ut. Jag har aldrig känt min livmoderkant, så jag vet inte om det är "rätt" kant du tänker på. Men om du är orolig, ring och prata med bm! När är det dags för rul?

    Jag var jätterolig båda mina graviditeter att något hänt. Med andra slutade illamåendet plötsligt och det dröjde länge innan sparkarna kom igång, så jag hann oroa mig massor. Jag läste att det kallas spökveckorna, för att man inte kan känna bebisen. Hoppas verkligen att det bara är "onödig oro" för dig med!

Svar på tråden Livmodern växer inte