Passfoto på bebis?
Ni som har pass till små barn (under 5) har ni foto i passet? Hur noga är det med bilden och hur har ni tagit den?
Vi skall åka till USA, Seattle, i september när vår Axel är 7 månader.
Ni som har pass till små barn (under 5) har ni foto i passet? Hur noga är det med bilden och hur har ni tagit den?
Vi skall åka till USA, Seattle, i september när vår Axel är 7 månader.
När detta kom upp till diskussion en annan gång så var tipset att gå till fotostudio och få hjälp med passbilderna. Då får man godkända bilder.
Man behöver inte ha fota på barn under 5 år, men vissa länder är hårda på att det ska vara foto så det bästa är att ringa ambasaden..
Det är ju inte krav på att barn under 1 år ska ha ett foto i passet enligt svensk lag.
Men en del andra länder kräver foton även på spädisar så det kan ju vara en ide att ta det när man ändå fixar pass.
Vi åkte till Kreta när Isabelle var 8 månader och hennes passfoto är helt underbart gulligt!
Vi gick till närmaste Kodak store med digital fotografeing och fotade. Super enkelt. Isa fick sitta i mitt knä och efter en sisådär 5-6 försök så fick vi till ett jättefint foto där hon t om skrattar.
Kostade ca 200:- för 6 kort men klart värt det.
Nu är hon snart 2 år och ser ju inte alls ut som då men det är kul att ha ändå.
Du kan ju få se Isas passfoto också
hem.passagen.se/isabelle020924/passfoto.htm
Vi har passfoto till lillen, han var fem månader då vi åkte till Rumänien. Vi lyckades få ett godkänt foto i automat men det kan nog vara värt att gå till fotograf om man inte vill stressa...
Efter vad jag har hört så behöver man inte ha foto i passet, men vissa länder, däribland USA, kan vara lite kinkiga. Däremot behöver du inte gå till en fotograf för att ta bilden. Enda kriteriet är att det är ett foto framifrån där man ser båda ögonen och ett öra. Storleken skall vara som de vanliga fotona som man har till pass och körkort. Det är den information som jag fått från polisen.
Min dotter var 5 måander när vi skulle till Tyskland..och hon fick nytt pass och var tvungen att ha passphoto.....
Vi har skaffat pass till vår tös och vi gick till en fotoaffär som tar passfoton på 5 min, kändes som man slipper fundera, vilka länder kräver foton, vilka inte, passet gäller ju i 5 år.
Vi har ett pass for Lovina, hon var 5 veckor nar vi tog kortet. Inte helt latt. De var lite kinkiga pa att mina hander inte fick synas, inte sa latt nar hon inte kan halla upp huvudet. Men ga till en fotograf sa hjalper de till.
Vi gick till fotografen & fotograferade Amanda, båda gångerna hon behövde passfoto, när hon var fyra veckor & strax innan hon fyllde 1 år.