• Brommatjej

    Åka till gekås på lördag?

    Jag och maken har planerat att åka till gekås på lördag. Vågar man åka i dessa tider?

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Åka till gekås på lördag?
  • Anonym (Nope)

    Inte nu. Gillar verkligen gekås men nä, inte nu.

    Min allmänna inställning just nu är att jag ska försöka leva så vanligt som möjligt med undantag för folksamlingar (butiker, kollektivtrafik osv) om det inte är nödvändigt.

    Det kanske skulle gå bra, men det hade inte känts bra om jag lade en dag på shopping och sedan kanske inser att jag är sjuk och har smittat andra eller att jag drar med smitta hem.

  • Anonym (skärpning och isolera!!!!)

    Skärpning! Vi är fredsskadade och bekväma, men någonstans går gränsen! Myndigheterna kommer inte att hjälpa oss, VI måste ta ansvaret själva flr att klara det här!

  • Tecum
    Anonym (skärpning och isolera!!!!) skrev 2020-03-12 19:16:17 följande:
    Skärpning! Vi är fredsskadade och bekväma, men någonstans går gränsen! Myndigheterna kommer inte att hjälpa oss, VI måste ta ansvaret själva flr att klara det här!
    Exakt!. Myndigheterna har gett upp, nu ligger ansvaret på oss enskilda att sakta ner smittspridningen. Måste säga att jag är lite imponerad av idrottsrörelsen som tar ansvar och i princip ställer in allt. Så man ska avstå alla aktiviteter som innefattar umgänge med grupper av människor.
Svar på tråden Åka till gekås på lördag?