• Smecker

    Fråga till män om fysiska ömhetsbehov bortom sex!

    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 12:29:20 följande:

    Känner igen mig mycket i din ts, jag är också kvinna. Jag älskar närhet och vill ha det mycket, men sex är jag liksom inte alls lika intresserad av. Problemet är att jag bara träffat män som inte vill ha närhet om de inte får sex. Nu är jag liksom rädd för att gå in i en relation igen. 

    Jag vill liksom ha kärlek i en relation, vill att den ska baseras på kärlek, inte sex. I mitt senaste förhållande kände jag mig bara som en KK, han sa att han älskade mig men kunde inte känna det, kändes som om han bara ville ha mig till att ha sex med. Jag blir ledsen när jag tänker på det. Vill ju bli och få känna mig älskad av en man, inte bara vara någon som han kan ha sex med regelbundet. Jag vill ha en kärleksrelation, ingen KK-relation, men vet inte om män har svårt att skilja på de två sakerna. 

    Nu är jag singel och funderar på vad en man egentligen kan ge mig? Jag vill känna mig älskad annars får det vara, då lever jag hellre själv och med att känna sig älskad menar jag inte bli påsatt x antal gånger i veckan. 


    Så en kärleksrelation utesluter, enligt dig, sex? För många går det hand i hand, det är inte en kärleksrelation utan sex, utan en vänskapsrelation.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 13:52:47 följande:
    Jag måste inte ha sex för att det ska kännas som en kärleksrelation, ser inte vad sex har med kärlek att göra faktiskt. Det är ett behov likt att behöva äta, andas, dricka. Handlar inte om kärlek enligt mig då. 

    Sexet är inte det som skiljer en kärleksrelation från en vänskapsrelation enligt mig. Jag skulle aldrig kunna ligga och mysa med mina vänner till exempel. Är det något du gör?
    Så sex är helt frikopplat, du kan ha sex med vem som helst helt oberoende av känslor för personen?

    Jag kan absolut ligga och mysa med vissa av mina vänner, men inte med andra, likväl som jag kan ha sex med vissa av mina vänner men inte med andra. Men har jag en intim kärleksrelation med någon, så ingår en önskan om sex med, absolut.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 13:41:32 följande:
    Fast med vänner känns det inte lika bekvämt eller välkommet med sådan intimitet och närhet, som sträcker sig längre än kramar. Man ber ju inte vännen, massera sin mage, smeka ländryggen, brösten,låren, fötterna, smeka en i hårbotten, ligga och hålla om en tätt i sked osv. Stor skillnad som jag och säkert många med mig endast skulle kunna med någon de har romantiska känslor för.
    Ja så kan det säkert vara. Så länge du är öppen med att det inte blir något sex, och inte gör dem kåta för att sedan avfärda deras behov, så för all del. To each their own.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 14:10:49 följande:
    Så vad är det som skiljer dessa vänner du kan ligga och mysa med samt ha sex med från det du gör med en kärlekspartner?

    Funkar inte alls så. Skulle aldrig mysa med en vän. Massera undantaget eller kram och tröst, men aldrig sex och intimitet. De jag legat med i mitt liv som inte lett till en kärleksrelation, har intentionen om det funnits i de flesta fall. Samtliga har jag haft sexuell attraktion för, men ingen av dem har jag haft vänskapliga känslor för, tex annat än den kontakten som liksom kommit naturligt i o med attraktionen och så länge den funnits. MIxar inte vänskap och sex.
    Intentioner och känslor. Har jag vänskapskänslor för någon så förändras det inte för att jag har sex med personen. Därmed inte sagt att inte vänskapskänslorna kan vara djupa och intima, det är de absolut många gånger, men det är fortfarande vänskapskänslor.

    Nej jag har förstått att du inte funkar så. Och jag funkar inte så att jag teasar, flirtar och kåtar upp personer så att jag får mina närhetsbehov tillfredsställda, för att sedan lämna dem "sprängkåta" och överväga att lämna dem för att de har en högst rimlig önskan om sex i en nära relation. Men som jag skrev, jag förutsätter att du är oerhört tydlig med att det aldrig kommer bli sex, och att du inte ger dem dubbla signaler eller så.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 15:23:23 följande:
    Nej jag kan inte och vill inte ha sex med vem som helst som killar verkar kunna ha. 

    Men om du har sex med dina vänner så är ni inte vänner, eftersom att det är sexet som skiljer en kärleksrelation mot en vänskapsrelation enligt dig? Då har ni ju en kärleksrelation? 
    Jag skrev ingenstans att det som skiljer en vänskapsrelation från en kärleksrelation är sex. Se svar ovan.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 16:59:36 följande:

    Det känns som om män är oförmögna att känna kärlek till en kärlek? Att älska en kvinna finns inte?


    Nej varför skulle män vara oförmögna till det? Jag känner kärlek till många människor. Det betyder inte att jag har, eller vill ha, en kärleksrelation med dem.

    Problemet är att du tar det sätt som du känner, och visar, kärlek på som någon slags mall/norm för hur man känner och visar kärlek på "rätt" sätt, och alla andra som visar/känner kärlek gör det på "fel" sätt. Människor är oerhört olika, de lever sina liv och gör sina relationer och visar sina känslor på väldigt olika sätt. Att du inte gillar deras sätt betyder inte att det är fel eller onormalt, eller att de inte kan känna/visa känslor. Det är lite förmätet av dig att underkänna andras känsloliv på det viset.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 16:58:01 följande:

    Du skrev att det inte är en kärleksrelation om man inte har sex, så om du har kärlekskänslor för en person men ni inte har sex vad är det då? Har ni en vänskapsrelation då? Fattar inte alls. 


    Då är det kärlekskänslor, men det betyder inte att jag vill ha en kärleksrelation. På samma sätt som jag kan ha vänskapskänslor för en person, att vi har sex betyder inte att jag har kärlekskänslor eller vill ha en kärleksrelation.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 18:11:37 följande:

    Varför vill du inte ha en relation med ngn du har kärlekskänslor för? Då kan det inte vara riktiga kärlekskänslor för annars hade du ju velat ha en kärleksrelation med personen. 


    Bara för att man har kärlekskänslor för en person så betyder det inte att det är en lämplig partner.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 18:14:07 följande:

    För att män bara ser en kärleksrelation som regelbunden tillgång till sex? Nu pratar jag om kärleken till en kvinna. Jag förstår att du kan känna kärlek till din familj osv. 


    Gör de? Det är mig totalt främmande. Jag kan få precis lika regelbundet sex helt utan en kärleksrelation.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 18:42:24 följande:

    Jag har varit öppen med att det inte blir något sex men mitt sätt att fungera har definitivt gjort dem kåta, eftersom jag har behov av en viss typ av fysisk kontakt som män sätter i samband med knulla och sex. Där skiljer vi oss fr fet gör inte jag. Men det betyder inte att jag gjort något fel. Då är det ju mer upp till dem att bryta för att de inte klarar av nån närhet alls med mig hellre än att jag ska behöva anpassa ner mig. Jag vill ju mysa och det är jag öppen med.


    Ja då så.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 18:42:25 följande:

    Förmodligen för att den han har "kärlekskänslor" för inte ger honom sex eller tillräckligt med sex eller suger av honom. 


    Nej inte riktigt. Men personen jag har kärlekskänslor för kanske bor på annan ort, har en monogam relation, har ekonomiska svårigheter, har pälsdjur, och så vidare. Det finns många saker som kan göra någon olämplig som kärlekspartner.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 19:44:40 följande:

    Det har jag svårt att tro. Om du nu inte är skitsnygg. Men de allra flesta män kan inte få regelbunden sex som singlar. 


    Jaså. Ja där får du ju helt enkelt tro vad du vill, det är inte särskilt svårt att träffa kvinnor för sex, oavsett vad du själv tycker om det. Så nej, jag behöver inte ingå en relation för att få sex regelbundet.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 19:44:19 följande:

    Då beror dina skäl  alltså främst på att något i de yttre omständigheterna gör att du inte kan FÅ personen, alltså inte  frivilligt väljer bort den? Vad skulle självmant kunna få dig att kunna välja bort en relation med någon du hade kärlekskänslor för som alltså inte var hinder för denne utan snarare för dig?


    Klart jag kan få en person som har ekonomiska problem, eller en person som bor långt bort, eller en person som har pälsdjur, eller liknande. Men jag väljer bort sådana, oavsett vad jag känner för dem.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 19:53:04 följande:

    Nej knappast 2-3 ggr om dagen som är ganska vanligt första åren i en fast relation, Man har kanske sex både till frukost, middag, kväll och hela nätterna. Kanske passar man på en snabbis i bilen eller under tallarna i skogen, i  farmors handfat på släktmiddagen;) Nej inte ens varje dag tror jag man kan ragga upp nån som singel eller att kk´sarna om an nu har flera, ska kunna exakt när den egna lusten faller på. Sånt är ju lyxen med ett förhållande! Krävs ju lite planering och fixande om man inte kan vara sådär spontan som med en partner man bara kan sträcka sig efter i soffan.


    Nej såklart, 2-3 gånger om dagen blir det ju inte så ofta med en kk, flera. Inte ens i en relation blir det 2-3 gånger om dagen särskilt ofta, och att ha sex när den egna lusten faller på förutsätter att bådas lust faller på samtidigt. Såatteh.. men det går absolut att ligga flera gånger i veckan om man, som du föreslår, har några kkn.

    Jag vet inte riktigt vad som är så kontroversiellt med att det går utmärkt att ha ett bra och regelbundet sexliv utanför en kärleksrelation. Det är ju knappast så att mitt sexliv hotar er på något vis.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 21:04:54 följande:

    Vi kanske mest känner oss hotade av att träffa på en sån som dig och hamna i det där meningslösa limbofacket där man aldrig kan betyda något mer än vilken vän som helst och som oftast på männens initiativ och villkor. Men det verkar hur skönt som helst att ha en sån attityd och inställning som din. Du är nog den lyckligaste och mest tillfreds av oss:)


    Tja, varken jag eller min sambo klagar. Och hon betyder definitivt mer för mig än "vilken vän som helst", vilket helt klart är på bådas initiativ och villkor.

    Men jag förstår att det är lätt att bli bitter när andra lever sina liv som de mår bra av, medan man själv inte gör det.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Oxytocinjunkie) skrev 2020-03-14 21:53:48 följande:
    Kärlekspartner minsann, då har du ju hela kittet;) Trodde du hade en drös kk´s minst! Visst kan man bli avundsjuk ibland på människor om man lider brist på saker, men min avundsjuka är nog mer riktad till mäns obrydda attityd till det mesta i livet. Tycker bara det verkar så lätt. Kanske också för att jag tycker om män men att de inte kan ge mig det jag behöver. Men i mitt fall får ju inte killen det han behöver heller..
    To each his/her own. Nej men det funkar såklart åt båda hållen. Kan du inte ge dem det de behöver så kan du nog inte räkna med att få det du behöver heller.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-14 23:03:49 följande:

    Varför runkar du inte?


    Det är väl inte alla - som inte vill ha sex - som uppskattar att deras respektive ligger bredvid dem och runkar?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-15 09:21:47 följande:

    Har personen inga ben? Typ gå upp från sängen och in i badrummet?


    Nej såklart kan man inte förvänta sig att få utlopp för ens behov i sin egen säng, inget säger kärlek och omtanke lika mycket som att bli förvisad till att förnedringsrunka i badrummet.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-03-15 14:04:29 följande:

    Alltså va? Då får han väl runka i sin säng då och så får partnern gå därifrån. 


    Det är helt klart snällare.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Fråga till män om fysiska ömhetsbehov bortom sex!