• fialisastina

Tips ! Tratt till erättningen!

Vi som använder baby-plus får ju inget sånt där praktiskt litet mått som passar i flaskornas mynning. (som baby-semp förpackningarna har) Jag stod i ett par veckor och spillde pulver över hela diskbänken med matskedsmåttet, sååå irriterande. Då tipsade min vise far mig om en hemtillverkad tratt till pulvret! Klipp/skär av toppen på en halvliters drickaflaska, vänd den uppochner, och vips har du en tratt. Bara att hälla pulvret i!

• Svar på tråden Tips ! Tratt till erättningen!
  • Mirris

Jag har hela tiden tyckt det är enklare att vispa ihop det i en bunke o hälla i.. då slipper man dom små klumparna!! Och spillet!!

• fialisastina

mirris - men då måste man ju DISKA bunke och visp!! Ve och fasa

moneysister- jo naturligtvis kan mann köpa.. Det var bara så lätt och alldeles gratis (för en drickaflaska har man ju bland pantburkarna ändå)

• S vali s

fialisastina: Provade själv med "hemmagjord" tratt till mina äldsta barn och tyckte mest att den var klumpig och ful därför blev jag så glad när jag hittade denna snygga, smidiga o rätt billiga tratt bland babyprylarna -löjlig, jag vet

• Amorella

TIPS! Kolla på Sempers hemsida! Mot en streckkod från ett vällingpaket kan man få en snygg röd plastburk med ett mått som passar en normal nappflaska. Detta erbjudande gäller även mot en streckkod från ett BabyPlus-paket, även om det inte står. Burken passar utmärkt både för påsarna från 4-literspaketen och påsarna från kartongerna (12 liter?).

• Mirris

Ja det är ju extremt jobbigt att skölja ur en bunke .. tar säkert 2 sekunder extra...

• Wiken

Ja tratt är det allra bästa. Det har vi använt nu i 8 månader. Finns ju att köpa i affären.

• Rosa Bubbelgum

Det finns på Babyproffsen en slags doseringsburk som man kan dosera upp 3 portioner åt gången och där sitter ett lock som är utmärkt att hälla i nappflaskan, fick den av en kompis när jag började med ersättning. Den är suverän använder den varje dag.

• Jolanta

Så gjorde jag,,med flaskan alltså,,,superbra!!

• listo

Vi använder också "PET-tratt", och det funkar kanonabra. Oavsett vad Semper säger om sitt mått, så är det lätt att spilla när man ska ner med pulver i flaskan. Med tratt slipper man spill helt och hållet, det är kanonbra

• piffochpuff

Vi har också gjort egen tratt av en liten PET-flaska. Men vi är så gammalmodiga så vi vispar oftast vällingen o värmer i kastrull! Tycker det är enklare när man ska göra välling till två samtidigt. Och inget sölande utanför (utom när man är RIKTIGT trött o missar kastrullen !

• fialisastina

bra tips med sempers hemsida, köpetrattar från bambino och vällingdoserare! Det finns ju såklart en massa bra sätt att göra på, ville bara tipsa om mitt sätt. Jag stod nämligen och kladdade och spillde hur länge som helst innan jag kom mig för att försöka lösa problemet

Svar på tråden Tips ! Tratt till erättningen!