Någon som provat blöja på valp?
Såg att det finns engångsblöjor för valpar och löptikar, är det någon här som provat det?
Såg att det finns engångsblöjor för valpar och löptikar, är det någon här som provat det?
Är det tikskydd du menar, som används vid löp?
Om ja, så har jag använt på löptik. Det är inget att använda på valp. Till en valp är det bättre att ha en valptoa, avgränsa yta nattetid och rasta ofta. Tanken är väl att man ska göra den rumsren med tiden, och få den att kunna hålla sig ett tag mellan rastning. Det kan inte en liten valp, men en toaplats i hemmet blir då en bra träning kombinerat med ute.
Är det tikskydd du menar, som används vid löp?
Om ja, så har jag använt på löptik. Det är inget att använda på valp. Till en valp är det bättre att ha en valptoa, avgränsa yta nattetid och rasta ofta. Tanken är väl att man ska göra den rumsren med tiden, och få den att kunna hålla sig ett tag mellan rastning. Det kan inte en liten valp, men en toaplats i hemmet blir då en bra träning kombinerat med ute.
Vi hade det ibland på vår gammeltik som hade blivit lite inkontinent. Hon hade ett medicinskt problem och läckte lite var stans, men var glad och pigg i övrigt. Blöjan brydde hon sig inte alls om och så fick hon komma upp i soffan när hon hade den på sig. Gosa på soffan, det var livet ... Saknar henne fortfarande.
Vi hade det ibland på vår gammeltik som hade blivit lite inkontinent. Hon hade ett medicinskt problem och läckte lite var stans, men var glad och pigg i övrigt. Blöjan brydde hon sig inte alls om och så fick hon komma upp i soffan när hon hade den på sig. Gosa på soffan, det var livet ... Saknar henne fortfarande.
Min hund är riktigt arg av sig i bland hon vill gärna hämnas typ om man själv äter och hon inte får så kissar hon i sängen haha hon är speciellt så i bland har hon fått ha blöja när hon är hemma hos andra :) hon fyller 3 i år
Sista idioten är inte född än, tydligen.
Blöja använder man till hund som pga ålder eller sjukdom är inkontinent. Möjligen till löptik (även om jag tycker att tikskydd borde vara bättre, löp är betydligt mindre vätska än inkontinensläckage).
En valp får man gå ut med ofta, kanske varje timme eller oftare, dygnet runt, den första tiden. Det är så den lär sig att göra sina behov ute och inte var som helst. Man kan ta hjälp av tidningar och/eller "puppy pads" på ett avgränsat område vid behöv, men detta ska fasas ut.
Hundar skiter/pissar inte på golvet i protest mot att matte/husse gör si eller så. Antingen har människorna lärt hunden att om den gör på golvet så får den all uppmärksamhet när de annars ignorerar och är tråkiga, eller så är det något fel på hunden (uvi, stress, mentalstörd etc).
Jag frågade om någon provat, inget annat.
Har inte prövat då jag inte ser någon anledning till använda blöja på hund.