• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-09-12 08:58:28 följande:

Att komma ut som författare till sin mamma är inte lätt alltså! Det är rätt känsligt för mig. Hon har läst Guldgrävare Jack och hon tyckte den var jättebra!

Så bra :) Det är alltid tuffast med de närmaste.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-09-12 09:03:59 följande:
    Så bra :) Det är alltid tuffast med de närmaste.
    Jo, det är ju det, men det gick bra i alla fall. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag sitter och funderar lite. Visst är det så att man måste se till arbetet och inte bara slutprodukten när man sätter ett pris?

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-09-12 09:53:11 följande:

Jag sitter och funderar lite. Visst är det så att man måste se till arbetet och inte bara slutprodukten när man sätter ett pris?

Näe så kan man inte göra. Jag som handarbetar ser den frågan ofta online, men om det tar en person x timmar att sticka ett par strumpor så kan det ta en annan person flera veckor. Samma med böcker. Det spelar ingen roll hur lång tid man lagt ner, eller hur tufft arbetet varit. Man måste se till slutprodukten. Det är det enda som räknas.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-09-12 10:03:20 följande:
    Näe så kan man inte göra. Jag som handarbetar ser den frågan ofta online, men om det tar en person x timmar att sticka ett par strumpor så kan det ta en annan person flera veckor. Samma med böcker. Det spelar ingen roll hur lång tid man lagt ner, eller hur tufft arbetet varit. Man måste se till slutprodukten. Det är det enda som räknas.
    Haha, ok. Det var bara jag som tänkte lite. :s.
  • Freddie K

Jag tänkte bara till exempel om man jämförde med hantverkare. De tar ju betalt för själva arbetet och ju längre tid det tar desto dyrare tenderar det till att bli?

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-09-12 10:06:44 följande:

Jag tänkte bara till exempel om man jämförde med hantverkare. De tar ju betalt för själva arbetet och ju längre tid det tar desto dyrare tenderar det till att bli?

Jo men det är annat, det är en tjänst som utförs på plats där det är inbyggt att tidsåtgången är okänd. Att skriva en bok är inte en tjänst utan just en produkt som du säger. När du handlar i affären betalar du t ex utifrån kvalitet och inte hur stor arbetsinsats som ligger bakom.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-09-12 11:43:33 följande:
    Jo men det är annat, det är en tjänst som utförs på plats där det är inbyggt att tidsåtgången är okänd. Att skriva en bok är inte en tjänst utan just en produkt som du säger. När du handlar i affären betalar du t ex utifrån kvalitet och inte hur stor arbetsinsats som ligger bakom.
    Ok, då förstår jag. Sorry, men jag känner mig inte så smart idag. :s.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2021-09-12 12:09:54 följande:
    Ok, då förstår jag. Sorry, men jag känner mig inte så smart idag. :s.
    Aha, ja man har såna dagar också.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-09-12 12:13:23 följande:
    Aha, ja man har såna dagar också.
    Jo, man har ju det. Jag brukar känna mig ganska smart i alla fall, men inte idag.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.