flygrl skrev 2020-05-24 14:35:32 följande:
Visst är svensk polis av annat slag än i många andra länder. Sjysst och okorrumperad. Men jag vet vi är många i förorten som är besvikna på att polisen knappt syns till och att dom agerar alldeles för undfallande mot gängen, att dom hela tiden ska va snälla och kompis med alla. Dom verkar inte förstå det uppfattas som mesig svaghet av dom kriminella. Ingen respekt. Och då får vi dras med dom kriminella och dessutom ofrivilligt förknippas med dom. Det funkar inte i längden och det är inte sjysst mot alla oss som bara vill leva våra liv.
Det är otänkbart resa till Cuba för mina föräldrar. Om dom ens släpps in skulle dom löpa risken gripas. :/
Gardell verkar ha en riktigt divig sida men jag kan nog ändå uppskatta honom i både bok, film och scenform. I lagom doser.
Tror du inte du skulle kunna fixa antagningskraven till läkarlinjen via högskoleprovet? Men ok, du vet väl bäst själv hur det ligger till.
Tack för dina vänliga ord! Det värmer. Roligt att ha ?lärt känna? dig med.
Jag skulle gärna se tårtan på bild med tåg och allt men håller hårt på min anonymitet (finns tyvärr goda skäl till det). Har märkt att det nu funkar lägga upp bilder här på FL igen så om du känner för det får du gärna lägga upp den här. Eller lägga upp tårtan direkt så man kan smaka.
Säg till när man kan börja betta på era inköpslistor! :P

Disa35 skrev 2020-05-24 09:44:08 följande:
Hej gänget!
Jag har blivit med trädgård och det känns så bra, jag är så lycklig och full av idéer - jättehärligt!
Wow, va roligt att höra! Då har du en riktigt rolig vår och sommar framför dig.
Lycka till!Du växte upp i ett litet slott alltså? Men hade ni inte tjänstefolk då som skötte slottsparken? :P
Skämt å sido så låter det härligt!
Disa35 skrev 2020-05-24 10:31:39 följande:
Ärligt talat så vet jag inte vad som hände.
Trädgården ifråga är runt svärmors sommarhus, jag har varit där några gånger och aldrig gillat stället.
Men så var vi där igår, sonen tultade runt i gräset, jag satt på en stol och såg plötsligt möjligheterna; hur man, ganska enkelt, kunde förvandla den nuvarande djungeln till något vackert.
Visst kommer det att krävas arbete - beskärning av träd, flytt av buskar, flytt av lökväxter, utjämning av gräsmattan, bygge av pergola och allt möjligt, men ändå.
Och svärmor blev väldigt glad när jag frågade om jag fick lov att göra om trädgården
Med din entusiasm kommer det gå som en dans! Och både du och din familj OCH din svärmor kommer ju ha glädje av att kunna va i den fina trädgården. Win-win!
Jag vet, jag tycker också att den där eviga snällheten kan vara enerverande - anledningen är nog att de får lära sig att prata i alla lägen, och att de måste skriva typ en halv regnskog rapporter om de ens tittar på batongen eller pistolen.
Problemet är att jag vet inte vad de skulle göra annorlunda.
Det är helt fruktansvärt det du skriver om dina föräldrar. Blotta tanken på att själv inte kunna återvända till Sverige - my God. Jag menar, även om det var jävligt och hopplöst så är det ju ändå deras födelseland (en av dem i alla fall, om jag har förstått dig rätt). Att förlora hela sin bakgrund sådär - jag kan inte ens tänka mig det.
Vet inte om högskoleprovet kunde funka - jag är jättedålig på matte.
Varsågod
Jag kan skicka tårtan i PM till dig. Jag är också försiktig med min identitet, också på goda grunder (kanske inte lika goda).
Lovar, så fort inköpslistorna når bookmarking ska jag tala om det
Slott och slott...stort stenhus i tre fulla våningsplan, handlagd parkett och terrass och balkong och inbyggt garage, alltihop mitt i väldigt stor trädgård med rabatter och djup damm, rätt många träd och enorma gräsmattor.
På insidan var det antika möbler och kristallkrona, piano och finsaker och munblåst konstglas, tidernas sämsta planlösning och en kvarts ostindiefarare dyrbart porslin.
Det fanns inte tjänstefolk när jag var barn, däremot på min mors tid (och ja, de hade hembiträden).
Svärmors trädgård ska bli jättekul - det här är ju en liten trädgård, nästan kolonilott, på bara drygt 600 kvm.
Jag får ju fråga henne förstås om allting, men hon är nog med på det mesta.