• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

Oj, där skrämde jag mig själv!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Disa35
    fultextad användarhandbok skrev 2023-11-16 14:26:37 följande:
    Jaha Lettland, dit har jag varit, helt bra nog, men kanske att du kan göra en lista vad som finns i Sverige som du vill ha och som inte finns i Lettland. 

Nå ja, det gick nog fram, det var nog snarare mitt svar som tog udden av det. Kör på det, hyresvärden borde förstå problemet och kan installera så att de leder direkt till tvättstugan.

Det är så med flera ämnen, de hade kunnat bli intressanta, men så drar de iväg och en del ämnen drar till sig ett visst klientel för vilka det är viktigare att ha rätt än att komma fram till något. Då blir det liksom inte så mycket till debatt. Men det är okej ändå.
    Får nog göra det, ja. Alltså; godisbilar, Varma Koppen, lakrits, en Aladdin-ask kanske? Tyvärr har de slutat baka mitt absoluta favoritbröd därhemma Gråter
    Och en flaska grönsåpa också (måste klura ut om farsan reser med bara handbagage eller inte).

Lungt. Men är det inte roligare om vi flyttar, och så kommer värden hit - gärna för visning - och så är det en massa enorma rör överallt? Skrattande

Jovisst är det så, en del ämnen är som flugfångare på ett visst klientel. Tycker ändå att tonen har blivit bättre sedan jag var här sist.
    Förresten, är du från Finland, möjligen? 
  • fultextad användarhandbok
    Disa35 skrev 2023-11-16 17:49:49 följande:
    Får nog göra det, ja. Alltså; godisbilar, Varma Koppen, lakrits, en Aladdin-ask kanske? Tyvärr har de slutat baka mitt absoluta favoritbröd därhemma Gråter
    Och en flaska grönsåpa också (måste klura ut om farsan reser med bara handbagage eller inte).

Lungt. Men är det inte roligare om vi flyttar, och så kommer värden hit - gärna för visning - och så är det en massa enorma rör överallt? Skrattande

Jovisst är det så, en del ämnen är som flugfångare på ett visst klientel. Tycker ändå att tonen har blivit bättre sedan jag var här sist.
    Förresten, är du från Finland, möjligen? 
    Det låter som en helt bra idé! Hemlandets läckerheter och fördelaktiga varor vill man ju så klart ha. Kanske att han kan ha handbagage för den sakens skull om du ersätter honom eller något sådant. Bröd är viktigt, kanske att du kan baka det på egen hand om du har kvar någon påse från det brödet så du vet vad det innehåller.

Alltså det hade sett så där riktigt surrealistiskt ut! Kanske rentav något rör som sticker upp ur golvet också.

Det är jag, äkta finländare, med svenska som modersmål, fast man hamnar ju allt som oftast att tala det andra språket med. Var det det jag nämnde tidigare angående historia som fick dig att tänka på det?
  • Disa35
    fultextad användarhandbok skrev 2023-11-16 18:27:07 följande:
    Det låter som en helt bra idé! Hemlandets läckerheter och fördelaktiga varor vill man ju så klart ha. Kanske att han kan ha handbagage för den sakens skull om du ersätter honom eller något sådant. Bröd är viktigt, kanske att du kan baka det på egen hand om du har kvar någon påse från det brödet så du vet vad det innehåller.

Alltså det hade sett så där riktigt surrealistiskt ut! Kanske rentav något rör som sticker upp ur golvet också.

Det är jag, äkta finländare, med svenska som modersmål, fast man hamnar ju allt som oftast att tala det andra språket med. Var det det jag nämnde tidigare angående historia som fick dig att tänka på det?
    Du skrev för ett antal inlägg sedan dels om att ni försvarades mot angrepp från Ryssland, dels att svensk och finsk historia är densamma eftersom det var ett enda land. Och då tänkte jag att du är nog från Finland Glad

Har inget recept på det där goda brödet, det var lokalt köpebröd som de har slutat baka och sälja. Har ingen gammal påse heller. Men men, så kan det bli.
  • Freddie K

Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med Mentalsjukhuset. Det är det bästa jag har skrivit på länge! Skrattande

• Freddie K

Nu håller jag på med nästa stora projekt. "Inspärrad igen", heter den och till skillnad från Mentalsjukhuset, som är en reflekterande berättelse så är den här skriven som en dagbok.

• Freddie K

Det känns som att jag missar något här i livet. Min kompis ringde och berättade hur kär hon har blivit och att den mannen hon har träffat är för bra för att vara sann. Är det så att jag har missat kärleken eller så?

Svar på tråden Här är vi alla vänner.