• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

Minns ni tiden då man kunde gå och köpa cd-skivor och så. Jag skulle köpa ett data-spel igår och frågade han i butiken om de hade några, men han sa att det görs inga data-spel på skiva längre utan man får gå in på en sida på nätet och köpa de. Då kände jag mig gammal! Skäms

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

De är inte snabba på Steam. Hm.

• Tomas Svensson

Hej allesammans!

Hoppas livet leker. Mycket bök senaste tiden men idag kom några fiberkillar hem och fixade bredbandet som tydligen hade gett upp hårt. Vet hur ömtålig fiber är så var rädd att jag hade råkat sabba den, men tydligen löst nu. Nåt bra i all skit som jag brottas med i övrigt.
    Love peace and understanding!

• Eurydike
    Tomas Svensson skrev 2024-03-26 18:50:53 följande:

Hej allesammans!

Hoppas livet leker. Mycket bök senaste tiden men idag kom några fiberkillar hem och fixade bredbandet som tydligen hade gett upp hårt. Vet hur ömtålig fiber är så var rädd att jag hade råkat sabba den, men tydligen löst nu. Nåt bra i all skit som jag brottas med i övrigt.

Hallå där!

Skönt med positiva nyheter angående bredbandet! Man blir ju väldigt begränsad utan internet, så det var bra att det blev fixat. Här är det bra. Jag har nyss varit sjuk och levt på skelettdiet i några dagar. Sedan jag blev frisk har jag levt på kolor och ikväll stekte jag låtsasköttberg. Det skulle bli låtsasköttbullar, men som vanligt slutade det med låtsasköttberg när jag tröttnade på att rulla. Tur att de var goda! 😋
  • fultextad användarhandbok
    Tomas Svensson skrev 2024-03-26 18:50:53 följande:

Hej allesammans!

Hej på dig med! Ditt inlägg var så trevligt och fullt av sisu att man verkligen ville svara på det. Skönt att du fick ordning på bredbandet, hoppas att det är tillräckligt brett att hålla sig fast i om det är dåligt på andra håll. Håll ut så ska du se att det blir stabilare. Här är våren på gång, över påsken åker jag ut i skärgården, en lisa för själen. Kanske blir det en liten brasa också, eller en lite större. Här varierar påsktraditionerna lite. Tro hopp och kärlek!
  • Freddie K

Ok, det löste sig med att skaffa konto på Steam. Jag har köpt spelet jag ville ha, MEN, nu står det att man måste ladda ner Steam för att kunna spela spelet och det gjorde jag, MEN, då säger min dator att den vill inte ladda ner Steam, för det är inte en Windows verifierad app. Alltså, jag kan inte spela spelet som jag precis har köpt, vilket är jäkligt irriterande!

Freddie K skrev 2024-03-27 05:12:36 följande:

Ok, det löste sig med att skaffa konto på Steam. Jag har köpt spelet jag ville ha, MEN, nu står det att man måste ladda ner Steam för att kunna spela spelet och det gjorde jag, MEN, då säger min dator att den vill inte ladda ner Steam, för det är inte en Windows verifierad app. Alltså, jag kan inte spela spelet som jag precis har köpt, vilket är jäkligt irriterande!

Har inte win själv, men har en gång hamnat inför sådant problem. Skriv inställningar i sökrutan på skrivbordet, troligtvis längst ner, och klicka på inställningar system. Då ska en fyrkantig ruta komma upp. Nästan längst uppe i västra hörnet finns en meny bestående av tre streck ovanpå varandra. Klicka på den så kommer en annan meny fram. Klicka på appar i den menyn. Klicka därefter på avancerade inställningar för appar. Högst upp sedan finns olika val till höger om texten "välj varifrån du vill hämta appar", välj från "var som helst". Då kanske det fungerar. Lycka till.
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2024-03-27 09:27:35 följande:
    Har inte win själv, men har en gång hamnat inför sådant problem. Skriv inställningar i sökrutan på skrivbordet, troligtvis längst ner, och klicka på inställningar system. Då ska en fyrkantig ruta komma upp. Nästan längst uppe i västra hörnet finns en meny bestående av tre streck ovanpå varandra. Klicka på den så kommer en annan meny fram. Klicka på appar i den menyn. Klicka därefter på avancerade inställningar för appar. Högst upp sedan finns olika val till höger om texten "välj varifrån du vill hämta appar", välj från "var som helst". Då kanske det fungerar. Lycka till.
    Tack! Jag vet vad som är problemet. Jag måste gå ur S-mode för att kunna installera appar som inte är Windows verifierade, men jag vill inte göra det på den här datorn, så jag ska köpa en ny dator och gå ur S-mode där. 
    Freddie K skrev 2024-03-27 09:31:39 följande:
    Tack! Jag vet vad som är problemet. Jag måste gå ur S-mode för att kunna installera appar som inte är Windows verifierade, men jag vill inte göra det på den här datorn, så jag ska köpa en ny dator och gå ur S-mode där. 
    Fint, då löste det sig ändå! Och nu i väg. Hoppas att du hittar en passande dator, och glad påsk med.
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2024-03-27 09:39:35 följande:
    Fint, då löste det sig ändå! Och nu i väg. Hoppas att du hittar en passande dator, och glad påsk med.
    Det har väl inte löst sig än då jag måste vänta ett tag med att köpa ny dator. 

Glad påsk på dig med! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Här är vi alla vänner.