• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-09-17 18:15:24 följande:
    Jag älskar höst. Särskilt här i Sverige. Den är så vacker och mysig och det är tid för tända ljus, bra böcker och goda grytor. Och gigantiska lövhögar är det bästa hundarna vet och det är så kul att se dem leka. Att de orkar förtfarande. Och luften är hög och ren och det är lättare att andas (jag är allergisk mot alla möjliga pollen så jag har det lite jobbigt mellan mars och september).Jag gillar regn (så länge det inte blåser som fan), tidig höst är det fortfarande varmt i vattnet men ingen utom jag badar, Det kommer massa nyheter på alla möjliga marknader, mat, kläder, prylar av både högt och lågt. Flera av mina favorithögtider är på hösten (Rosh hashanah den här helgen, massa mat-dagar, hallowe'en, allhelgona, kulturdagar av olika slag).

Men visst kan jag också bli melankolisk. Höstvisan hänger i bakhuvudet.
    Jo, hösten är speciell. Är själv ett höstbarn. Gillar färgerna på träden och så, även om det brukar regna mycket på hösten, men det kanske är bra med tanke på dina allergier. 

Det jag har svårt med som jag nämnde är just det här med melankoliken. På sommaren är jag glad och uppåt för att sen på hösten bli mer dämpad. På vintern, som sagt så har det värsta lagt sig och man blir en helt annan person. Kanske bara jag som är känslig, jag vet inte.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-09-17 17:43:23 följande:
    Ge en kock bacon så blir kocken lycklig =)

Nej, jag har inte någon egen restaurang men jag har jobbat i restaurangbranschen, främst som kock, nästan hela mitt yrkesliv. Jag började dock på ett nytt ställe, första gången på länge på plats i Sverige, i februari i år. Du kan ju gissa hur det gick....
    Aha! Ja jag kan tänka mig att det inte blev så värst bra =/ Nu är vi åtminstone på väg ut ur coronan så jag hoppas samhällsekonomin stabiliserar sig snart.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-09-17 17:50:26 följande:

På tal om höst. Brukar ni också bli så melankoliska på hösten? Det blir jag och det är så jobbigt! Men sen när vintern kommer så lägger det sig lite, men då blir det istället som att man går i ide i sig själv på något sätt.

Nej jag har tack och lov inte någon sån där höstdepression :) Jag tycker perioden precis mellan sommar och höst är bäst, när vädret är vackert och det är lagom varmt ute.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-09-17 18:39:23 följande:
    Nej jag har tack och lov inte någon sån där höstdepression :) Jag tycker perioden precis mellan sommar och höst är bäst, när vädret är vackert och det är lagom varmt ute.
    Det är bra. . Min kompis brukar skratta åt mig när jag blir på det humöret. Han är inte elak eller så, men tycker det är kul att jag blir sån. Varför vet jag inte, haha.
  • Aniiee

Vet ni vad det värsta jag vet är? Att köpa kläder. Men nu måste jag bita i det sura äpplet och köp aett par nya tröjor för mina 2 favoriter har fullständigt gett upp....

Någon som vet ett bra ställe online att köpa kläder som tillåter direktbetalning?

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-09-17 19:27:58 följande:

Vet ni vad det värsta jag vet är? Att köpa kläder. Men nu måste jag bita i det sura äpplet och köp aett par nya tröjor för mina 2 favoriter har fullständigt gett upp....

Någon som vet ett bra ställe online att köpa kläder som tillåter direktbetalning?

Jag har faktiskt blivit allt mindre sugen på att köpa nya kläder. Det är jättekul att åka till Gekås t ex men egentligen så behöver jag inget i garderoben på flera år framåt och då känns det bara onödigt, även om jag är säker på att jag skulle hitta en hel del fint där.

Jag har ibland beställt från HM, då kan man också få gratis frakt om man är medlem eller beställer för avhämtning i butik.
  • flygrl

Det gör så fucking ont att leva. Allt jag hade att säga.

Hoppas ni har det bättre.

• Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-09-17 20:58:53 följande:

Det gör så fucking ont att leva. Allt jag hade att säga.

Hoppas ni har det bättre.

Inte just idag tyvärr. Det har varit en känslomässigt tuff morgon men jag ska försöka få i mig lite frukost nu och dra igång dagen så kanske det känns bättre om en stund. Vad ska du göra idag?
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-09-18 09:20:49 följande:

Inte just idag tyvärr. Det har varit en känslomässigt tuff morgon men jag ska försöka få i mig lite frukost nu och dra igång dagen så kanske det känns bättre om en stund. Vad ska du göra idag?

Trist höra att du mår dåligt. Hoppas du ska få må bättre snart igen! :/

Jag jobbar och sen blir det raka spåret hem.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-09-18 13:10:24 följande:
    Trist höra att du mår dåligt. Hoppas du ska få må bättre snart igen! :/

Jag jobbar och sen blir det raka spåret hem.
    Tack :) Jo det blev lite bättre sen framåt lunch och nu har jag min goa unge hemma igen så nu tar vi det lite lugnt bara.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.