• Anonym (Är det så?)

    Om en man inte vill ha sex med sin partner är han otrogen då?

    Min man vill inte ha sex med mig längre. Det har gått ett halvår nu och vi har haft sex 2-3 ggr kanske. Innan dess ville han flera gånger i veckan. 

    Har läst runt lite på nätet vad det kan bero på och har förstått att det kan vara pga att han är otrogen? Kan det vara så? Han har inte bytt jobb, är deprimerad eller något annat. Försökt att prata med honom men han blir bara arg när jag tar upp det.

    Sexet bryr jag mig inte om, det har jag aldrig tyckt om ändå, men det är just tanken på att han är med en annan kvinna som känns jobbig och att han ljuger för mig.

    Hjälp! Ledsen!

  • Svar på tråden Om en man inte vill ha sex med sin partner är han otrogen då?
  • Anonym (Ej hård)

    Han har kanske fått problem med potensen som han inte vill visa dig. 

  • Anonym (Är det så?)
    Anonym (Kan ju vara som så...) skrev 2020-03-14 20:33:56 följande:

    Det kan ju vara som så att han har kommit på först nu att du inte njuter av sex med honom. Att efter tio års relation komma på att kvinnan man trott njutit av en ungefär lika mycket som man själv njutit av henne inte har njutit alls, utan enbart ställt upp det borde ge en ganska kraftig smäll åt självkänslan. Inte bara självkänslan, utan mot även relationen.

    Då sjunker sexlusten rätt kraftigt, och du skall nog vara glad åt de där tre gångerna på ett halvår. De kunde vart 0.


    Nej det har han inte kommit på, och även om han hade gjort det hade det inte varit skäl för att inte ha sex med mig. 
  • Anonym (Är det så?)
    Anonym (Flower) skrev 2020-03-14 20:57:31 följande:

    Är DU otrogen för att du inte vill ha sex? Han är väl bara gammal och trött. Eller så är han otrogen. Det kan ju inte en bunt människor på nätet avgöra.


    Va? Varför skulle jag vara otrogen om jag inte vill ha sex, är man otrogen måste man väl ha sex?
  • Anonym (Flower)
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-03-14 21:05:08 följande:
    Va? Varför skulle jag vara otrogen om jag inte vill ha sex, är man otrogen måste man väl ha sex?
    Precis, han kanske bara inte vill ha sex. Alls. 
  • Anonym (Är det så?)
    Anonym (Flower) skrev 2020-03-14 21:13:06 följande:
    Precis, han kanske bara inte vill ha sex. Alls. 
    Nej det stämmer inte, han har alltid varit den som velat ha sex, han älskar sex har han sagt. 
  • Anonym (Flower)
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-03-14 21:17:25 följande:
    Nej det stämmer inte, han har alltid varit den som velat ha sex, han älskar sex har han sagt. 
    Man kan ju tröttna, spec efter 10 år med samma person som inte har lust.  Du får väl fråga honom, snoka i mobilen eller vad som helst för att ta reda på det. Hur ska folk här kunna veta?
  • Anonym (sammasits)

    Jag är som din man. Gift sen några år med en som inte gillar sex.

    Han har hittat ett annat sätt för att få utlopp sexuellt. Porr eller en annan kvinna. Om du inte gillar sex får du väl bara gilla läget? Han kan lösa det själv utan att det drabbar dig! win win

  • Anonym (Man48)

    10 år av stor lögn ...

    Vem är det som har varit otrogen?

    Skådespeleri eller fake

    Kalla vad du vill

    Om han nu kommit på det eller känner så att du spelar en sex roll i sängen så kan det ju vara så att han är så grymt besviken på dig att han nu funderar på hur han ska gå vidare livet .....

    Känns som du är den otrogne och lögnare

    Vi män ska bara vara nöjda så länge vi får jucka i ett hål ?

  • Anonym (Initiativ)
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-03-14 21:03:08 följande:
    Nej det har han inte kommit på, och även om han hade gjort det hade det inte varit skäl för att inte ha sex med mig. 
    Är det alltid han som varit tvungen att ta initiativ till sex?

    Jag är lite i samma sits. Har varit med min fru i 14 år och det är alltid jag som varit tvungen att ta initiativet till sex och det tar energi från mig iaf att aldrig få känna sig åtråvärd.

    Så jag har börjat att göra det mindre och mindre. Så om han också måste göra det så kanske det beror på det?
  • Anonym (Ickeproblem)

    Du har aldrig gillat sexet och tror att han är otrogen för att han har ledsnat på dig? Wtf..

    Problemet sitter mest troligt i dig som fejkat alla år.

  • Arne Duck
    Anonym (Initiativ) skrev 2020-06-30 10:44:56 följande:
    Är det alltid han som varit tvungen att ta initiativ till sex?

    Jag är lite i samma sits. Har varit med min fru i 14 år och det är alltid jag som varit tvungen att ta initiativet till sex och det tar energi från mig iaf att aldrig få känna sig åtråvärd.

    Så jag har börjat att göra det mindre och mindre. Så om han också måste göra det så kanske det beror på det?
    Är i typ samma situation, om man är den som alltid lite försiktigt har varit den som har tagit initiativ, men kommer fram till att 9 gånger av 10 blir det inget, då ledsnar man. Varför skall man utsätta sig för att förhoppningarna i princip alltid grusas.
  • blueblue

    Kan ju vara så att han kommit på att han lever i ett dött förhållande där hans ända funktion är att dela på kostnaderna.

    Tror många hade mått bra av att separera istället å hitta någon som faktiskt tänder på en själv.

  • Kråkungen

    Alltså... förlåt, men varför är det så himla många taskiga svar i den här tråden? TS skriver för att hon är lessen och vill ha tips, stöd och hjälp - men vad får hon? En massa anklagelser och skit! Varför?? 

    Nej, det är klart att en samling främlingar på nätet inte kan besvara ts fråga - men så är det ju alltid? Hela forumet är ju fullt av den här typen av frågor! Folk ställer såna här frågor för att de är förtvivlade; för att de inte vet vare sig ut eller in; för att det kan vara lättare att faktiskt prata med den man verkligen behöver prata med när man fått ventilera lite först, med just främlingar.

    Och ja, det är klart att risken är stor att det är pga ts motvilja mot sex som mannen tappat intresset, men det innebär väl inte att man behöver hacka på ts och säga att hon är en svikare och att hon får skylla sig själv?? Jag håller med om mycket av sakinnehållet i tråden, men man kan väl för fan leverera det på ett justare sätt? 

    Skärp er, för fan! 

  • Kråkungen
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-03-14 19:58:03 följande:

    Min man vill inte ha sex med mig längre. Det har gått ett halvår nu och vi har haft sex 2-3 ggr kanske. Innan dess ville han flera gånger i veckan. 

    Har läst runt lite på nätet vad det kan bero på och har förstått att det kan vara pga att han är otrogen? Kan det vara så? Han har inte bytt jobb, är deprimerad eller något annat. Försökt att prata med honom men han blir bara arg när jag tar upp det.

    Sexet bryr jag mig inte om, det har jag aldrig tyckt om ändå, men det är just tanken på att han är med en annan kvinna som känns jobbig och att han ljuger för mig.

    Hjälp! Ledsen!


    Ok, så här tänker jag. Att din man helt plötsligt skulle ha tappat allt intresse för sex, utan att vara deprimerad eller ha några andra problem känns inte speciellt troligt, så nåt konstigt är det ju. Jag är väl däremot lite böjd att hålla med dem som säger att han kanske har tappat intresset för sex med just dig, pga att han märker att DU inte är intresserad. Även om han inte verkar ha brytt sig om det innan, så är det trots allt för många människor nåt som har stor betydelse i längden, och som till slut dödar lusten. Och att han inte skulle ha märkt att du inte gillar sex har jag väldigt svårt för att tro; som allra minst måste han ju ha märkt att din kropp inte reagerar som en kåt kropp gör? 

    Så, jag tror alltså, som många andra, att det primärt är din motvilja som gjort att han tappat intresset - men det behöver ju inte nödvändigtvis vara nåt dåligt; om det faktiskt är så att han sen gått ett steg längre, och är otrogen, så är det ju bättre om anledningen är att han inte får nåt ut av att utsätta dig för nåt du inte egentligen vill, snarare än att han gått och blivit kär i en annan kvinna, eller hur? 

    Jag tror att det bästa du kan göra i den här situationen är att prata med honom om hur du känner inför sex, och hur det kanske påverkar ert förhållande. Tala om för honom att du ärligt talat tycker att det är rätt skönt att slippa, och fråga honom om han kanske har märkt det, och om det är därför han inte längre är intresserad.       Detta i sin tur kan ju leda vidare till frågan om otrohet, men då blir det på lite andra premisser än om du bara frågar honom direkt om han är otrogen. 

    Hur skulle du ställa dig till att han har en kk som han träffar bara för att få sitt sexbehov tillfredställt? Du skriver att tanken på honom med en annan gör dig lessen, men om det bara är sex? Kan du acceptera det, eller är det helt otänkbart?

    Slutligen undrar jag hur ni har det i övrigt? Skulle du säga att ni har ett fint och kärleksfullt förhållande i övrigt?   

  • blueblue

    Min tanke kring hela den här tråden är att det luktar troll.

    Gillar man inte sex så är det en självklarhet att detta kommer fram i ett förhållande!! Sex är den ultimata formen av närhet för nästan alla och är väldigt viktigt att det även är ett givande och tagande från båda parter.

    Det är lika viktigt att ge en invit som att få.

    Det skapar en positiv självkänsla hos sin partner vilket är extremet viktigt i långa loppet.

  • Kråkungen
    blueblue skrev 2020-07-01 22:49:50 följande:

    Min tanke kring hela den här tråden är att det luktar troll.

    Gillar man inte sex så är det en självklarhet att detta kommer fram i ett förhållande!! Sex är den ultimata formen av närhet för nästan alla och är väldigt viktigt att det även är ett givande och tagande från båda parter.

    Det är lika viktigt att ge en invit som att få.

    Det skapar en positiv självkänsla hos sin partner vilket är extremet viktigt i långa loppet.


    Varför skulle det vara en trolltråd, menar du? Bara för att ts inte förstår att det inte är rimligt att hennes man inte skulle inse att hon ogillar sex? Om en person inte själv uppskattar sex eller förstår poängen med det så är det väl inget konstigt att hen inte förstår att den som faktiskt gillar det märker om den andre är ointresserad?
  • blueblue

    Jo hela upplägget på tråden och de inledande svaren skapar en otydlighet från TS vilket gör att jag misstänker att allt är BS redan från början.

Svar på tråden Om en man inte vill ha sex med sin partner är han otrogen då?