Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2020

Nandez skrev 2020-03-16 20:57:35 följande:
    Det verkar som om någon kommer att bli diskad enligt Anders.
    Ja det lät så.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-03-17 18:54:53 följande:
    Jag har ingen koll på deltagarna ännu.
    Jag har koll på hypnotisören i lag Nord 

Polisen vad hon heter vet jag inte och Ronald eller heter han så i lag Syd.Glad
  • Johannus

Lag syd tog hem 6 av 7 priser vilket var bra för dem. Hoppas bara att dem fiskar så det blir mat. Riset på 1 kg räcker inte länge för så många.

• Johannus
    flygrl skrev 2020-03-18 02:24:14 följande:
    Tuff och spännande pristävling där det va riktigt hårda tag. Kul!
    Nord fick ju storstryk och kommer därför få det svårare framöver utan diverse redskap. Fast dom har ju toapapper iaf! Till Cissis stora förtret! smile2.gif

Cissi verkar förresten lite småängslig av sig...både över toabesöken och bli attackerad av diverse djur. Få se hur hon överlever på ön. :P
    (Fast ska erkänna att toapapper hade jag gärna haft jag med där på djungeltoan ;)

Foodie som jag är känner jag till ålänningen Mikael Björklund sen tidigare. Han år kock i absolut elitklass och har valts till både Finlands och Sveriges bästa kock. Ska bli kul se va han fixar för käk plus jag tror han är en rätt skön snubbe rent allmänt. smile1.gif
    Ja det var spännande tävling, men det här med Toapapper är nu mera en världsnyhet hur viktig den är Oskyldig

Vad kul att du känner Mikael. Han verkar vara kunnig i att laga mat och han blir nog kvar länge på grund av det. Han verkar vara en go gubbe.
  • Johannus
    Emerencia skrev 2020-03-18 03:01:35 följande:
    Både läkaren i lag syd (Fabian) och hypnotisören i nord (Kristove) håller jag ett vakande öga över. Trevligt med vackra män ;) Bägge ser ut som alver från en saga.
    Det är synd att Kristove är i det förlorande laget för jag har ett gott öga på han. 
    Har inte koll på läkaren Fabian i lag syd ännu :)
  • Johannus
    Linnie skrev 2020-03-19 19:28:10 följande:
    Var tvungen att kolla när Robinsson började sändas. Kan bara säga What?! Är du 97a?!

Inget konstigt med det. Det är jag som nästan alltid tror att folk på internet som skriver bra och verkar bra (typ att inspireras av/se upp till, vet inte hur jag ska förklara) typ är äldre än jag.

Kanske dags att inse att det är JAG som börjar bli en oldie smile5.gif Jag e -84a.

Brukar oftast skriva som (Soë), iaf innan min fl-paus.
    Varför skulle inte yngre kunna gilla Robinson? Jag har alltid förstått att alla åldrar gillar programmet och jag är glad att vi här i diskussionen är blandad ålder. Jag är född -56 så jag är gammal, men jag gillar program med tävlingar.
  • Johannus
    Linnie skrev 2020-03-19 19:36:06 följande:
    Visst är det han som kallade slimmade psykologen för 'sparkdräktssosse'? Jag varken förstod det eller tycker att man ska racka ner politiskt (kan iaf tolkas som det).

Finns betydligt bättre saker att racka ner på än en snäll sosse!
    Och sossarna som gett oss alla gratis utbildning, semester och ett starkt trygghetsnät. Moderaterna har ju historiskt röstat nej till alla förslag som är bra för folket.

Och exakt där lägger jag ner politiskt snack jag med...; )
    Nej inget av det du skriver här vet jag nåt om eller uppfattat som politiskt. Kanske har jag inte hört vad han skulle ha sagt, men jag tvivlar för det visas inte så mycket om Hypnotisören framför kameran.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-03-20 20:47:05 följande:
    Gnissel i lag syd redan.
    Ja det verkar vara så att karlarna är gnällspikar i lag syd. Tråkigt.
    Tycker att dem ska vara glada som vunnit pristävlingen och även Robinson tävlingen.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-03-21 23:25:40 följande:
    Exakt, det är toapappret som ska rädda mänskligheten från Coronaviruset. Det hemliga vapnet. smile2.gif

Asså, jag känner till Mikael sen tidigare då han är en väldigt känd kock men känner honom absolut inte. Han har som sagt dubbla titlar årets kock i Finland, en gång årets kock i Sverige och dessutom kommit femma i Bocuse dOr dvs. kock-VM. Ger dessutom intryck att va en trevlig och rejäl snubbe. smile1.gif

Tror också Robinson har en bred tittarskara med alltifrån barn till pensionärer. Roligt tycker jag och inget konstigt med det. Och inte heller att vi är olika åldrar och bakgrunder här i tråden. smile1.gif
    Robinson tittare är nog i alla åldrar skulle jag tro.

Spännande kunskap du har om en del deltagare som Mikael och även Raymond :)

Jag hade från början Raymond som en av ögonstenen, men börjar irritera mig på hans sätt att prata med det andra deltagarna. Hoppas verkligen att han taggar ner sig.

I lag Nord finns min bästa ögonsten och det är Kristove (hypnotisören).
  • Johannus

Vem tror ni lag nord röstar hem?  Och vem tror ni vinner immunitet?

Blir det så att hon den äldre kvinnan inte håller ut till sist så kommer hon nog att röstas ut för jag ser inga andra som skulle kunna göra det.

Hoppas att lag syd har hållit sig i skinnet och inte retat gallfeber på sina lag kamrater.

Svar på tråden Robinson 2020