• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-05-26 21:06:32 följande:
    Vad tycker du, ska vi starta en egen tråd?
    Vi kan väl egentlige fortsätta här. Jag ska försöka titta i kapp under helgen. Eller vad säger du vill du starta en ny tråd?
  • flygrl

Det va verkligen en spännande final där förutsättningarna ställdes helt på ända när Christoffer åkte ut det första som hände. Därmed öppnades som sagt nya möjligheter för dom tre finalisterna. Intressant att se att alla utom en av gamla gänget la sina röster på Christoffer. Lite märkligt förresten att alla hade fräscha kläder utom Mattias som visserligen va snyggt välrakad men hade samma kläder som alltid i Robinson.

Imponerande anläggning dom byggt upp för sluttävlingen och mycket instruktioner att hålla rätt på för finalisterna. Och spännande blev det med Clara som direkt tog täten med Micke och Priya jagande en bit efter. Stark upphämtning av både Micke och Priya som mot slutet närmade sig Clara och Micke som lyckades ta sig förbi och jublande kunde bli årets Robinson. Fantastiskt!

Visst höll jag på Priya i första hand men unnade ändå Micke att vinna nästan lika mycket. En sympatisk, sjysst människa som behandlat alla med vänlighet och respekt, flitigt donat med elden och käket och därför i mina ögon är en värdig vinnare! Roligt också hur övriga deltagare hyllade honom!

Slut på årets Robinson...lite vemodigt som sagt.

• flygrl
    Johannus skrev 2020-05-24 19:52:46 följande:

Som sagt jag är assistent och mormor till tre barnbarn med särskilda behov så både föräldrarna och jag jobbar så gott som dygnet runt. Vi har ingen fritid. Svårt att förklara, men vi har ingen fritid mer än sent på natten när alla sover.

Tro mig, jag vet att du har en pressad situation men det lät som du menade att det på nåt vis skulle va va mer tidsödande eller att man måste kolla en viss tid med Play. Min poäng va bara att du kan ju se avsnitten precis när du vill.
    Johannus skrev 2020-05-24 21:22:12 följande:

Helt klart....tror nog att Christoffer känner sig besviken.

Väldigt snopet för Christoffer, ja, att bli utröstad sådär på mållinjen.
    Johannus skrev 2020-05-24 21:26:11 följande:

Oj vilken bana. Jag blir bara trött när Anders berättar 

Ja, många olika delmoment att hålla reda på. Enligt va jag läste på annat håll hålls det inför varje tävling en grundlig genomgång med deltagarna men vi får bara se en kort version av den.
    Johannus skrev 2020-05-24 22:03:22 följande:

Ja det bästa vara att inte Clara vann. Lite hugg har jag fortfarande mot Micke eftersom han var emot Mattias, men helt klart har han varit den snällaste personen av alla och han har sett till att alla fåt mat i mun så för den skull så är han den Värdiga vinnaren.

Trist att detta roliga är slut, men hoppas vi kan fortsätta att diskutera andra program.

Jag ska försöka titta på play Robinson Australien för jag vet att dom har roliga tävlingar så jag återkommer när jag har börjat kolla. Ska vi diskutera här om dem eller ska vi göra en ny tråd?

Skönt att Clara inte vann och för mig är också Micke en klart värdig vinnare.

Ja, trist det är slut för den här gången men vi kommer väl råkas i andra TV-programstrådar. Jag ska också ge Robinson Australien en chans och är gärna med och diskuterar om jag bestämmer mig för följa den serien. En ny tråd tycker jag vore bra.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-05-24 21:04:57 följande:

Cllara ställd av Fabian

Faktiskt bra gjort av Fabian där.
    Nandez skrev 2020-05-24 21:10:30 följande:

Christoffer ute, härligt

Japp, det bästa som kunde hända.
    Nandez skrev 2020-05-24 21:40:18 följande:

Kellere Micke än Clara

Alla gånger!
    Nandez skrev 2020-05-24 21:56:55 följande:

Tack och lov så vann Micke och inte Clara

Verkligen skönt att det blev så.
    Nandez skrev 2020-05-24 21:58:28 följande:

Så fina dom är med Micke

Ja, det är han värd, Slaktar-Micke.
    Nandez skrev 2020-05-26 21:06:32 följande:

Vad tycker du, ska vi starta en egen tråd?

Jag röstar för en egen tråd om Robinson Australien.
    Nandez skrev 2020-05-26 21:33:46 följande:

Avsniitt 5 i morgon (Australien)

Ska ta tag i det där nu.
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-05-24 21:08:05 följande:

Jag tror Christoffer blev lite ställd av Janis fråga.

Hoppas de röstar ut honom nu.

Bra fråga från Jani där, ja.
    molly50 skrev 2020-05-24 21:11:06 följande:

Ja! Christoffer blev utröstad! 

molly50 skrev 2020-05-24 21:11:53 följande:

Undrar varför? De har väl alltid hållit ihop. Tills han vände sig emot Mattias kanske.

Fast Priya har ju kritiserat Kristove då och då.
  • flygrl
    Anonya skrev 2020-05-24 23:38:47 följande:

Jaha, då var det klart då. I finalen märkte jag att jag hejade på Micke, som andra Clara och minst på Priya. 

Vilken lång och mångsidig finaltävling! Tänk att det var så jämnt till slut.

Chris, Raymond och Nina var inte med bland de som åkt ut efter sammanslagningen. 

Vad ska man göra nu när inte Robinson finns? Är bara hemma pga dessa tider så det har känts så bra att ha Robinson som en återkommande grej. 

Ja, det va en spännande finaltävling.

Om du vill ha nåt att göra kan du ju följa Robinson Australien och sen diskutera det med oss andra.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-05-27 03:23:02 följande:
    Bra fråga från Jani där, ja.
    molly50 skrev 2020-05-24 21:11:06 följande:

Ja! Christoffer blev utröstad! 

Fast Priya har ju kritiserat Kristove då och då.
    Precis.

Jo,det har hon ju. Det blev nog mer efter att han gav sig på Mattias kanske.
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-05-26 22:38:27 följande:
    Vi kan väl egentlige fortsätta här. Jag ska försöka titta i kapp under helgen. Eller vad säger du vill du starta en ny tråd?
    Vi kan nog fortsätta här
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-05-26 23:25:31 följande:
    Det va verkligen en spännande final där förutsättningarna ställdes helt på ända när Christoffer åkte ut det första som hände. Därmed öppnades som sagt nya möjligheter för dom tre finalisterna. smile1.gif Intressant att se att alla utom en av gamla gänget la sina röster på Christoffer. Lite märkligt förresten att alla hade fräscha kläder utom Mattias som visserligen va snyggt välrakad men hade samma kläder som alltid i Robinson. smile3.gif

Imponerande anläggning dom byggt upp för sluttävlingen och mycket instruktioner att hålla rätt på för finalisterna. Och spännande blev det med Clara som direkt tog täten med Micke och Priya jagande en bit efter. Stark upphämtning av både Micke och Priya som mot slutet närmade sig Clara och Micke som lyckades ta sig förbi och jublande kunde bli årets Robinson. Fantastiskt! smile1.gif

Visst höll jag på Priya i första hand men unnade ändå Micke att vinna nästan lika mycket. En sympatisk, sjysst människa som behandlat alla med vänlighet och respekt, flitigt donat med elden och käket och därför i mina ögon är en värdig vinnare! Roligt också hur övriga deltagare hyllade honom! smile1.gif

Slut på årets Robinson...lite vemodigt som sagt.
    Du har så rätt
Svar på tråden Robinson 2020