flygrl skrev 2020-04-06 18:50:27 följande:
Oj, vilket avsnitt, ett av dom mer händelserika och dramatiska av allt jag sett genom åren av Robinson.

Först en tuff immunitetstävling där Raymond lämnade ifrån sig en säker seger och därmed immunitet till förmån för Jonas, sen Raymond igång med sitt vanliga jobbiga snack inom laget där det blev tydligt att hans popularitet sjunkit som en sten sen han anslöt till Nord. Asså den mannen verkar ju fullständigt sakna självinsikt om hur han uppfattas av andra. :/
Tjafsigt även i lag Syd först om fisket, sen när dom fick reda på att en från Nord skulle få byta över till Syd vilka lagrepresentanter dom skulle skicka till örådet. Ingen ville ha tillbaka Raymond utom hans girlfriend Nina.
I örådet gick Raymond på som fan med anklagelser mot dom han menar fiser regnbågar dvs Julia, Ragge...ja, egentligen alla utom Hasse, Jonas och han själv. Är han verkligen så dum att han inte fattar det otaktiska i att göra så eller ville han reta upp majoriteten för att snabbt få komma hem och käka upp sig? Han har ju antytt sånt tidigare men motsäger sig ju då när han samtidigt ska va en sån tuff vinnartyp som aldrig ger upp... :/
Enter Syd-deltagarna Nina och Fabian som genast ville ha tillbaka Raymond istf Jonas och Hasse som också ville byta lag. Snacka om svek mot egna laget! Särskilt av Fabian som sagt sig inte villa ha tillbaka Raymond. Asså han är ju en lömsk jävla orm som skiter i laget och är helt opålitlig. Nina föll också i anseende hos mig.

Aja, blir intressant se hur det fortsätter i lag Syd efter det här.
Spännande öråd även efter det där det slutade med duell mellan Pia och Hasse om vem som måste lämna. Jag va helt övertygad om att Hasse skulle ta det MEN det blev i stället mer än dubbelt så gamla Pia som enkelt vann. Wtf?! Starkt jobbat av Pia, alfa-Hasse ut.
Ska bli spännande se hur det går vidare ikväll.
Som vanligt bra sammanfattning