Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

    Robinson 2020

    Johannus skrev 2020-04-16 19:50:18 följande:

    Håller med dig. Jag har lite svårt för Jani oavsett att jag själv är en halvfinne. Han pratar alldeles för snabbt och massor. Han vill visa sig kunnigare än han är och jag vet inte allt. Hade han varit med i ett annat program så hade jag nog gillat han bättre. Som person är han fin, men han ska inte lova mer än han håller.


    Håller med.
    Johannus skrev 2020-04-16 19:58:42 följande:

    OJ var det någon annan som såg det jag såg när Christoffer tog brevet?????.Det var en (katt som sprang bakom)?.Börjar fundera om det inte bor folk på denna Ö?


    Nu har jag specialstuderat den där sekvensen gång på gång och det är ju nåt djur där i bakgrunden men jag tycker det är svårt avgöra om det är en katt eller nåt annat djur. Finns också vilda kattarter som liknar vanliga katter aka våra tama katter så det kan varit en sån med. Men visst det kanske finns bofasta människor längre bort på ön som också har katter.

    Förresten skulle ju den där katten du hade en gång som fångade fisk vart perfekt som husdjur i Robinson. Den hade gjort succé! Mjau!
    Johannus skrev 2020-04-16 20:10:01 följande:

    Helt klart har det blivit en annan stämning i lag syd och det är på grund av Raymond. 

    När det blir elaka ord mellan deltagarna så drar det ner på alla andra. Det drar ner på krafterna när man ska tävla.

    Bara och tänka i vanliga livet om någon skäller och gnäller på en personligt så blir man lessen, orkeslös och det drabbar även omgivningen. ( Glad för dem som aldrig upplevt detta i sitt liv)

    Jag hoppas att Raymond åker och att Christoffer tänker en gång till att välja honom.

    God stämning i lagen för att alla orkar mer på tävlingarna.


    Johannus skrev 2020-04-18 23:12:18 följande:

    Ja det är konstant dålig stämmining på grund av Raymond.  Ingen av de andra deltagarna vågar vara sig själva.

    Hoppas att dem rösta ut Raymond och Nina så att lägret vågar prata med varann igen.


    Ja, en översittare/mobbare som Raymond skapar dålig stämning, gör folk osäkra och drar ner hela laget. Jag med hoppas att Christoffer kör på Claras linje att försöka få ut Raymond i örådet. Och att Raymonds pakt spricker och att han inte lyckas bli immun. Det behövs en perfekt storm för att få ut Raymond.
  • flygrl

    Spännande men extremt tuff Robinsontävling. Mikaels ena öga såg hemskt ut när han gick i mål. :/ Jag förstår inte varför dom inte gick ner och sköljde av sig all den där sanden efter tävlingen men det kanske va direktiv från Anders. Jag är inte heller nåt stort fan av Christoffer men tyckte det va bra att han knep immuniteten istf Raymond. Katarina inte helt oväntat sist men får komma till Gränslandet.

    Vilken utmaning för lag Syd få lägga en svart röst i örådet om dom lyckades käka upp ALLT det goda plus dom feta, vidriga larverna inom en halvtimme. Hamburgarna såg extremt goda ut men dom där larverna från helvetet asså...vetefan om jag kunnat få ner dom. :/

    Skönt det till slut blev så att Raymond röstades ut i örådet. Det va jämnt men svarta rösterna avgjorde. Trist att Cruise, Jonas och Katarina ska behöva dras med honom nu. :/

    Dags för ännu en tuff tävling där man skulle leka sengångare. Typ.

    Starkt av Kristove att vinna. Ska bli spännande få se Maktens boning. Att Nina blev kastlös rör mig inte i ryggen. Hon hade gärna kunnat få åka hem. Hon och Josefina, kanske Fabian med, gärna Christoffer.

    Jag ogillar Josefina för hon höll med Raymond när han va på Katarina och Cruise och hon paktade friskt. Hon vände sig emot Raymond först när han börjat hacka på henne och blev upprörd över paktande när det visade sig att hon löper stor risk åka ut pga det. Patetiskt. :/

    Katarina passade in bland dom lugnare personerna i Gränslandet och dom hade det rätt gott ihop...och så kom då Raymond dit. Visst han kör en lite lugnare, ?snällare? stil där och Cruise och han verkade försonas. Men jag tycker Raymonds översitteri skymtade fram när han i samband med Tower of power sa att ?Ja och Katarina hon lägger klossarna sådär som Katarina gör?. Hoppas dom kan slå ut Raymond fort som fan men jag misströstar ärligt talat. :/

  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-19 17:49:13 följande:

    Kanske det är en katt som kan fiska som min katt gjorde.

    Enligt vad vi kollade upp Fitji ön där Robinson spelats in så finns det boende på ön och jag har för mig att efterförra årets Robinson så var det ett program som hette bakom kulisserna och där kom det fram att bara 1 km från deltagarna så är det bebodd. Lokal människorna ser till att deltagarna inte äter nåt giftigt och talar om vilken fisk som är ätbar. Lokalbefolkningen vaktar även deltagarna att inga farliga djur kommer i närheten av dem.


    Det där med din fiskande katt är bland det roligaste jag hört i kattväg. Har berättat det för flera jag känner och alla tycker det är jättekul. Du har ingen bild på det hela du kan lägga upp? Om du känner för det alltså.

    Intressant det där med lokalbefolkningen. Tack för infon!
    Johannus skrev 2020-04-19 21:11:37 följande:

    Fruktansvärd tävling.


    Verkligen. Finns risk för ögonproblem med om sandkorn blir kvar innanför ögonlocken.
    Johannus skrev 2020-04-19 21:15:59 följande:

    Tror nog att Anders blev ställd när Katarina började be sin bön :)


    Asså va det bara jag som tyckte det va en underlig och lite pinsam scen när hon gjorde så?
    Johannus skrev 2020-04-19 21:17:05 följande:

    Ja det blev hon till gränslandet och blir det tävling där så åker hon ganska fort ut, men sen kan det vara någon tävling som passar henne.


    Hon har inget att hämta i fysiska tävlingar men kommer det nåt som passar henne så kan det ju gå vägen. Typ en ren pusseltävling eller nåt.
    Johannus skrev 2020-04-19 21:26:10 följande:

    PÅ det sättet Raymond pratar blir man arg. Han är verkligen elak i munnen.


    Elak va ordet.
    Johannus skrev 2020-04-19 21:45:40 följande:

    Jag hoppas att dem inte valde Mattias för dom pratade om honom innan dem skrev ner.

    Ingen av dem sa nåt om Raymond med tanke på att när Raymond var i deras lag gillade dem inte honom.


    Nu klipps ju sånt här hårt och jag är övertygad produktionen tagit bort Raymond ur deras diskussion för att öka spänningen. Dom nämnde ju uppenbarligen honom då han ändå fick deras röst till slut.
    Johannus skrev 2020-04-19 21:59:47 följande:

    Ojojoj Katarina och Raymond igen tillsammans på Gränslandet...


    Måste kännas jobbigt för henne men den här gången har han nog inte samma möjligheter att domdera med Jonas och Cruise där.
    Johannus skrev 2020-04-19 22:05:23 följande:

    Jag hoppas att Cruise och Jonas ser till att Raymond åker ut på en gång.


    Samma här!
    Johannus skrev 2020-04-20 19:39:24 följande:

    Jag gillar inte alls Christoffer.


    Har också börjat ogilla honom.
    Johannus skrev 2020-04-20 19:42:34 följande:

    Blir det sammanslagning så hoppas jag att alla ser till att ta ut  Nina, Christoffer i nästa öråd. Därefter Josefin. 

    Det som blir kvar kan jag ännu med, men usch för detta mobbande av vuxna människor.


    Instämmer. Mobbing är avskyvärt.
    Johannus skrev 2020-04-20 19:56:09 följande:

    Grattis Kristove.


    Ja, grattis Kristove. Det va han värd.
    Johannus skrev 2020-04-20 22:46:29 följande:

    Ja det måste vara en brak mål innan hela gruppen börjar med intriger. Hoppas dom andra ser att Christoffer inte är den trevligaste. Tror nog att tjejen han kom in med också börjar tröttna på han.


    Det hoppas jag med.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-04-19 18:57:36 följande:

    Bra sammanfattning


    Danke!
    Nandez skrev 2020-04-19 20:13:58 följande:

    Gränslandet är rena lyxen 


    Nandez skrev 2020-04-19 20:20:43 följande:

    Dom har det revligt


    Nandez skrev 2020-04-19 20:28:11 följande:

    Måste vara skönt att ha mat


    Ja, Gränslandet är rena paradiset. Än så länge.
    Nandez skrev 2020-04-19 21:22:32 följande:

    Less på Raymond


    Han som är så mysig. :P
    Nandez skrev 2020-04-19 21:36:36 följande:

    Hade inte fixa att äta larver


    Nej, vidrigt!
    Nandez skrev 2020-04-20 19:33:11 följande:

    Fabian verkar lurig


    Ja, litar inte på honom men han la iaf sin röst på Raymond i örådet och det är ju bra.
    Nandez skrev 2020-04-20 19:38:17 följande:

    Lite rävspel av Mattias


    He he, ja, smart gjort av honom för att avleda uppmärksamheten från sig själv.
    Nandez skrev 2020-04-20 19:46:45 följande:

    Ja, det är sammanslagning


    Ja, en ny fas. Ska bli spännande.
    Nandez skrev 2020-04-20 19:48:49 följande:

    Det ska bli roligt att se hur gruppdynamiken förändras nu


    Verkligen.
  • flygrl

    Som sagt intressant med sammanslagningen. Alla vill liksom kolla av varandra och nya relationer och pakter uppstår. Så jävla trist höra ffa Ninas beskrivning av hur Cruise skulle ha förstört lag Syd medans Raymonds framfart helt utelämnades. Och det fick stå helt oemotsagt. Där försvann det sista av förtroende jag öht haft för Nina. Hoppas hon åker ut snart som sagt. :/

    Men hårda bud för Nina som ska va nedgrävd över natten. Nu ogillar jag ju Nina men tycker ändå produktionen måste sätta nån som hela tiden håller koll på henne av säkerhetsskäl. Man vet aldrig va som kan hända. Om det börjar ösregna igen skulle sanden kunna bli väldigt tung tex.

    Trevligare för Kristove och Clara i Maktens boning då. Bra också att han säger ifrån mot paktande och mobbing. Det behövs. Intressant också med Mattias markering mot paktandet.

    Raymonds charmoffensiv i Gränslandet går vidare men jag skulle nog ha svårt lita på honom efter allt som varit. Han valde Cruise till duellen. Hoppas hoppas han nu kan kicka ut Raymond en gång för alla.

  • flygrl
    Nandez skrev 2020-04-21 19:17:08 följande:

    Väl talat


    Nandez skrev 2020-04-21 19:36:35 följande:

    Vänta Julia nog lär det bli intriger 


    Det va skönt att gamla lag Nord ändå genomskådade Syds skitsnackande och verkar villa hålla ihop även i fortsättningen.
    Nandez skrev 2020-04-21 19:39:50 följande:

    Nytt läger ska byggas på den nya stranden


    Nandez skrev 2020-04-21 19:46:12 följande:

    Samma strand som lag Syd bodde på


    Lite trist att dom inte fick komma till en ny strand...
    Nandez skrev 2020-04-21 19:57:17 följande:

    Kristove kan inte ha sett Robinson tidigare


    Va menar du?
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-21 21:42:35 följande:

    Jag har för mig att det togs bilder när katten kom hem med gäddan, men jag bor 130 mil från mitt föräldrarhem där bilderna finns så svårt att få tag på dem. Har inte varit till hemgården sen 2017 när pappa gick bort. 


    Jag förstår. Tänkte bara det hade vart helt underbart få se den lilla fiskarkatten, kattälskare som jag är. Tycker det är en helt fantastisk historia.
  • flygrl

    Nina klarade natten bra så då är hon väl inte kastlös längre. Skit samma, hoppas hon får åka hem snart och hon kan ta Josefina med sig.

    Både Clara och Kristove hade sovit gott i Maktens boning. Dom måste ha haft betydligt bättre täcken än i huvudlägret för annars borde det blivit kallt utan värmen från kamraterna. Stilpoäng typ för hur Clara tog sig ur hängmattan.

    Riktigt tuff Robinson-tävling som vanns av Fabian som kämpade hårt tillsammans med Ragnar. Priya gjorde också en stark insats vilket överraskade åtminstone mig. Alla andra långt efter. Får se om Fabian lyckas jaga bort Kristove från Maktens boning.

    Och i Gränslandet blev Raymond hemskickad av Cruise i en riktig överlevnadstävling nämligen göra upp eld. Skönt även om han väl va trevligare i Gränslandet än tidigare. Lugnet återställt.

  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-22 19:44:30 följande:

    Ja det hade varit kul om jag haft bilderna. Vet inte när jag kan åka till mina hemtrakter på grund av det som råder i landet.

    Kan säga att där jag är uppväxt så har vi älven på ena sidan av huset och på andra sidan en sjö lite längre bort. Och det var högvatten på våren så gäddorna hamnade på ängar så katten tog nog där gäddan. Kul var att katten orkade dra den upp till huset vid trappan för den var inte så liten den fisken.

    Sen är det kul att du lagt det i ditt minne :)


    Låter nästan lite farligt med älven på ena sidan, sjön på andra och så högvatten. Starkt jobbat av katten! Gäddor kan ju bli stora och är väl rätt aggressiva med. Kissen va säkert rejält stolt när den kunde visa upp fångsten hemma. Åt ni upp gäddan?

    Klart man inte glömmer en så härlig histora. <3

    Här lite fler duktiga fiskarkatter (sorry för OT):



    Johannus skrev 2020-04-22 21:46:06 följande:

    Det blir Fabian mot Kristove. Jag hoppas Kritsove vinner.


    Håller också på Kristove.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-04-22 18:54:39 följande:

    Han vill sitta i ring runt elden och sjunga We shall overcame samtidigt som dom håller varandras händer


    Ok.
    Nandez skrev 2020-04-22 19:47:36 följande:

    Lite paktande är en del av Robinson, det har det alltid varit.


    Ja, jag håller med, ett visst paktande är en del av spelet och nödvändigt för att nåt ska hända men det är jobbigt när det hela tiden ska paktas och som del av det snackas massa skit bakom ryggen på folk.
    Nandez skrev 2020-04-22 19:35:52 följande:

    Förstår Clara att de känner sig lite utanför gruppen


    Mjo, det är nog lite tveeggat att bo för sig själv sådär. Man kan snabbt hamna vid sidan om.
Svar på tråden Robinson 2020