Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2020

flygrl skrev 2020-04-22 17:34:16 följande:

Som sagt intressant med sammanslagningen. Alla vill liksom kolla av varandra och nya relationer och pakter uppstår. Så jävla trist höra ffa Ninas beskrivning av hur Cruise skulle ha förstört lag Syd medans Raymonds framfart helt utelämnades. Och det fick stå helt oemotsagt. Där försvann det sista av förtroende jag öht haft för Nina. Hoppas hon åker ut snart som sagt. :/

Men hårda bud för Nina som ska va nedgrävd över natten. Nu ogillar jag ju Nina men tycker ändå produktionen måste sätta nån som hela tiden håller koll på henne av säkerhetsskäl. Man vet aldrig va som kan hända. Om det börjar ösregna igen skulle sanden kunna bli väldigt tung tex.

Trevligare för Kristove och Clara i Maktens boning då. Bra också att han säger ifrån mot paktande och mobbing. Det behövs. Intressant också med Mattias markering mot paktandet.

Raymonds charmoffensiv i Gränslandet går vidare men jag skulle nog ha svårt lita på honom efter allt som varit. Han valde Cruise till duellen. Hoppas hoppas han nu kan kicka ut Raymond en gång för alla.

Jag håller med dig. Att lägga all skuld på Cruise och helt utelämna Raymonds beteende var bara så lågt. Men hon är/var väl lite förtjust i Raymond kanske.
    Jag kan inte minnas att Cruise har betett sig illa någon gång.
    Men man måste ju få försvara sig också när någon går på en som Raymond gjorde mot honom.
  • molly50
    Johannus skrev 2020-04-22 19:46:21 följande:
    Jag tycker det är bra av Kristove att vilja ta ett snack med alla om detta djävla paktande. En som paktar är Josefin och ja jag har blivit less på henne med.
    Hon vet kanske att hon riskerar att bli utröstad vid nästa öråd och försöker få hjälp av de andra.
    Men nu är de ju inte längre två lag så nu får ju alla försöka kämpa för sig själva.
    Så jag förstår inte vitsen med att pakta nu.
    Det är bra att både Christove och Mattias har markerat mot paktandet.
    Det verkar ju inte bara vara Josefina som försöker pakta heller utan även några av grabbarna.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-04-23 17:14:45 följande:
    Ja, själv gillar jag ju Cruise och skulle gärna se honom bli årets Robinson. Jag har inget direkt negativt att säga om honom och tycker snarast han va återhållsam när Raymond, Nina och Josefina va på honom. Han sänkte sig aldrig till deras låga nivå och uppförde sig mer moget än dom trots han är mycket yngre. Va ju smått komiskt höra Raymond & co tjata om Cruises brist på mognad.

Enligt uppgift här i tråden (tror jag) och i Flashback-tråden blev Raymond och Nina ett par redan i lag Syd.
    molly50 skrev 2020-04-23 09:09:22 följande:

Hon vet kanske att hon riskerar att bli utröstad vid nästa öråd och försöker få hjälp av de andra.

Men nu är de ju inte längre två lag så nu får ju alla försöka kämpa för sig själva.

Så jag förstår inte vitsen med att pakta nu.

Det är bra att både Christove och Mattias har markerat mot paktandet.

Det verkar ju inte bara vara Josefina som försöker pakta heller utan även några av grabbarna.

Som sagt Josefina tittade bort när Raymond hackade på Katarina och Cruise men vände när hon plötsligt själv blev Raymonds hackkyckling. Samma med paktandet. Den blev ett problem i samma ögonblick som hon själv insåg det kanske paktades mot henne. Patetiskt jävla hyckleri från henne där. :/

Tummen upp för Kristove och Mattias.
    Ja,precis. Han var ju mest vuxen av dem alla där.
    Ja,jag har också hört att de är/var ett par.

Ja,det är lite falskhet från både Nina och Josefina,tycker jag.
    Och nu vänder Josefina och börjar tycka synd om sig själv när det paktas mot henne.

Ja,det var bra gjort av Kristove och Mattias.
    Håller på Kristove och Cruise i slutänden.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-04-25 12:46:29 följande:
    Måste va skönt för Josefina med en rejäl offerkofta i regnrusket. :P

Kristove va ju inte lika kategorisk som Mattias ang paktandet. För Mattias gäller det att helt hålla sig utanför allt paktande nu om han inte vill framstå som hycklare.

Cruise får gärna vinna alltihop och Kristove...tja varför inte. Jonas känns också rätt värdig både i att va stark i tävlingar och lugn och sansad som person.
    Ja,verkligen!  Tungan ute

Nej,men båda var i ala fall ärliga om var de står i förhållande till paktandet. Vilket jag tycker är bra.

Ja.någon av de tre får gärna vinna alltihopa.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-04-26 12:04:59 följande:
    Jag ogillar också när paktandet tar över i Robinson och det i kombo med det snackas massa skit bakom ryggen på folk. Sen är ett visst paktande också en ofrånkomlig del av spelet så det får man acceptera. Jag tycker ex. det va bra att flera deltagare gick ihop för att få ut Raymond. Med det sagt va det välgörande att se Kristove och Mattias markera mot det ständiga paktandet och skitsnacket.

Vi håller tummarna att rätt personer går långt i Robinson!
    Ja,jag kan bara hålla med.  

Jag håller alla tummar och tår här! 
  • molly50
    Nandez skrev 2020-04-26 20:09:13 följande:

Tur att man vet hur det slutar i tävlingen

Säg inget. Jag har inte tittat på play.
  • molly50
    Nandez skrev 2020-04-26 20:17:06 följande:
    Tittar inte heller på play men det står här i tråden
    Ok. Det vore ju bra om sådant inte skrivs ut här i tråden med tanke på att alla inte har möjlighet att titta på play.
  • molly50

Jag hoppas också att Nina åker.
    Hon anklagar Jossan för att prata skit. Men vad gör hon själv då?

• molly50
    Johannus skrev 2020-04-26 21:45:41 följande:
    Håller med båda två snackar mer är någon annan.
    Ja,precis! Ingen av dem är ju bättre än den andra. De är ju lika goda kålsupare båda två.
  • molly50
    Johannus skrev 2020-04-26 22:18:13 följande:
    Verkligen ingen av dem är bättre än den andre. Nu får vi se hur länge Nina blir kvar i Gränslandet.
    Precis.  Ja,det återstår att se.
Svar på tråden Robinson 2020