• Anonym (...)

Regelbunden brasiliansk vaxning på salong

Har gjort braziliansk vaxning på salong i 1 år. I början gick jag var fjärde vecka som rekommenderas. Senaste månaderna går jag var tredje vecka. Jag har provat tre olika salonger. Alla har använt sockervax.

Efter varje behandling är det alltid lite hår kvar. Ibland har det varit rätt mycket. Ofta har det missats i ljumskarna t.ex. Även kan det vara hår kvar innerst på yttre blygdläppar.

Resultatet håller annars bra i en vecka. Och funkar i två veckor. Men tredje veckan väntar man till nästa tid.

Hur upplever ni andra era resultat? Är ni nöjda? Hur ofta går ni och vilket vax används?

• Svar på tråden Regelbunden brasiliansk vaxning på salong
  • Anonym (Onödiga människor)

Vem bryr sig en millimeter om sina fitthår i detta läget?

Mänskligheten förtjänar faktiskt att gå under. 

• Anonym (U)
    Anonym (Onödiga människor) skrev 2020-03-15 23:36:43 följande:

Toapapper och fitthår är prio numero uno i såna här lägen. 
  • riboflavin

Går var fjärde-femte vecka, precis som du säger, helt slätt en vecka, persikofjun i ytterligare 2 sen är man ju glest hårig till nästa behandling. Men jag upplever inte att det är hår kvar efteråt, då har du nog lite strån som är för korta för att vaxet ska komma åt, men de ska de ju iunna ta med pincett.

Nackdelen med vaxning är ju just att det kråver viss utväxt.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Ela90

Till anonym : så bara för det sprids virus och sjukdomar så ska man låta sig själv förfalla , sluta fixa sig , inte fixa naglarna, håret, ja varför inte sluta duscha oxå ?!

Herregud. Hoppas du är ensam om att tänka såhär så man slipper gå runt och möta grott människor snart

• Anonym (I)
    Anonym (Onödiga människor) skrev 2020-03-15 23:36:43 följande:

I vilket läge?
  • Anonym (L)

Har vaxat brasilianskt i ungefär ett halvår nu. Går på samma ställe. De använder vanligt vax.

Ja, det blir en del hårstrån kvar. Där borde jag egentligen be tjejen använda pincett för de sista stråna. Sedan håller det en vecka. Vecka två är fjun. Vecka tre börjar bli långt och hårt igen.

Min uppfattning är att fyra veckor är på gränsen till för glest att gå. Ju längre de hinner växa ut och fast, desto ondare gör det ju dessutom.

Det känns som att all reklam om hur bra brasilianskt är bygger på bilder och recensioner av hur det ser ut dagen efter vaxning. Det växer ut igen lite fortare än jag hade hoppats.

Tyvärr är jag förmodligen för ljushårig för metoder som laser och IPL, som ger en mer permanent hårborttagning.

• Anonym (K)

Jag har börjat lasra bort håret. Ska tydligen ta 5-10 ggr innan allt hår är permanent borta. Betalar 2200 per tillfälle för hela benen och Brasiliansk. Man går dit ca var sjätte vecka. Är hittills väldigt nöjd men hoppas det inte behövs så många gånger...

• Anonym (Själv)

Jag gör det på mig själv med 4 veckor mellan. Även Ben och under armar. Blir aldrig ett enda hårstrå kvar, går noga med pincett efter men det är inte många strån som plockas. Har aldrig behövt pincett under armarna dock, allt försvinner. Har 3 olika vax beroende kroppsdel. Skulle aldrig betala såna hutlösa priser för ett sämre jobb än vad jag själv gör.

• Anonym (Jobbigt)

Har vaxat brasilianskt förut, sedan bikini och perioder rakat. Föredrar faktiskt rakat då den där tiden då man sparar ut är hemsk! Då känner man sig INTE sexig... tycker ni att det är värt det?

• Anonym (Själv)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2020-03-17 23:45:32 följande:

Har vaxat brasilianskt förut, sedan bikini och perioder rakat. Föredrar faktiskt rakat då den där tiden då man sparar ut är hemsk! Då känner man sig INTE sexig... tycker ni att det är värt det?

Det blir inte alls den stubben som rakningen ger. Kliar och jag får utslag. Måste raka med längre veckors mellanrum än med vaxning då min hund inte alls tål den behandlingen så ofta. Stubben kommer bara efter en dag med rakningen. Är ju inte allt hår som växer ut samtidigt med vaxning, ca 1/3 bara innan man kör på igen. Det blir glesare med hår ju längre tid man vaxar. Är bara sista veckan som det börjar bli lite, kan köra efter 3 veckor om jag behöver.
Svar på tråden Regelbunden brasiliansk vaxning på salong