• Xlr8

Förskolan tvingar min 5-åring att sitta om han vill kissa, får inte stå.

Även fast du prickar med strålande i toaletten så stänker det alltid. Sen har du fenomenet då förhuden "kladdat" ihop lite och första kisset sticker iväg 90 grader åt ej planerat håll. Nu är det en grabb så han är kortare så det kanske stänker mindre (mindre fallhjöd och mindre tryck innan det träffar toan)

Förts när jag flyttade hemifrån insåg jag hur mycket det stänkte. Ställ dig själv ungefär som en man och utan byxor och kissa så upptäcker du att du ser inte att det skvätter men känner det på låren.

Ta tjänstledigt och anmäl dig som städare gratis så får du se hur mkt det kommer missas på dagis.

Men du bör jobba med grabben att få han att sitta.

• Xlr8
    Anonym (Lisa) skrev 2020-05-18 09:31:26 följande:

Hur mycket har du arbetat med sonen för att få honom att sitta ned? Det är ju ditt ansvar! Bara gör det, och sluta lägga tid på att bråka. Eller så säger du upp dig och är hemma med ditt barn som uppenbarligen har problem.

Nej nu har du missförstått allt här. Som förälder ska man inte behöva göra något. Samhället ska fixa alla ens problem. Helt horribelt att hon Ska Behöva lägga tid på sin son..
  • Xlr8
    SweetJune skrev 2020-05-18 21:31:41 följande:

När jag hämtade dottern 3.5 år häromdagen satt hon på toaletten medan en pojke kissade bredvid och två andra tvättade händerna och andra stod i kö. Barnskötaren; skynda er, det är fler som ska in!

Är det vanligt att man har det så "öppet"? Trodde hon fick gå på toaletten i lugn och ro själv.

Besökte 5 dagis innan vi bestämde oss. Såg Flera som var på toa på alla ställen. Var inte så någonstans. Barnet gick in på toa. Personalen väntade utanför. Samtliga hade en ringklocka för att be personalen om hjälp om dom behövde det. På alla utom ett så var det ganska avancerad system typ som på sjukhus. Ljudsignal och en skärm utanför toaletterna visade från vilken toa man tryckt på knappen.
Svar på tråden Förskolan tvingar min 5-åring att sitta om han vill kissa, får inte stå.