Ångest efter varje bråk
Jag får fruktansvärd ångest efter varje bråk jag har med någon. Detta gäller enbart mina närmaste som jag bryr mig om, dvs någon i familjen eller pojkvän. Bråkar jag tex med min syster trots att hon ligger bakom en stor del av bråket o sårar mig får jag ångest o vill inget hellre än att höra av mig o att allt ska bli som förut. Jag kan må så dåligt att jg inte tänker på något annat o vill inget hellre än träffa henne.
Detta sker också med bråk med min pojkvän. Vi kan tjafsa endel o jg blir otroligt arg o frustrerad. Detta byts snabbt ut till en ångest att han ska lämna mig o jag får skuldkänslor att jag förstört allt för att jag är jobbig trots att det även kan vara han som ligger bakom allt.
Vet inte om jag överreagerar eller nåt men jag har tagit upp att jag tycker vi tjafsar mycket varav han säger nej det gör vi ju inte, vi har ju bara diskussioner som alla har. Det är liksom inga bråk som varar flera dagar utan allt har alltid rett ut som samma dag.
Tex så talade han om för bara dagar sedan hur mycket han älskade mig o massa fint. Sen hade vi ett bråk i helgen o nu går jg o tänker att jag förstört allt trots ty vi egentligen redde ut allt. Att han ett bråk i flera dagar är inget jag absolut kan se framför mig. Känns nästan som att jag är beredd att förlåta o ta på mig allt enbart för att slippa denna ångesten.
Kan tillägga att jag får ångest för väldigt mycket o gör saker mot min vilka enbart för att slippa känna skuld o detta har jag diskuterat hos psykolog.
Vill inte ha en massa svar att jag ska jobba på mig själv innan jg har ett förhållande..
Men just nu är det jobbiga med pojkvännen..