Hur orkar man leva vidare när man förlorat någon man älskar? Min smärta går inte att beskriva med ord...
För ett par dagar sedan förlorade jag min pappa. Jag känner mig fortfarande helt förkrossad och som att jag aldrig kommer kunna må bra igen. Jag har alltid varit pappas flicka och kommer alltid vara, och att veta att jag inte får krama honom, säga att jag älskar honom, aldrig få vara i hans sällskap igen, de om något tar fan kol på mig. Hur ska jag klara 3 veckor till, ett halvår, och alla mina år som jag lever, utan honom? Det enda jag känner är att det är omöjligt, smärtan gör för ont för att kunna överleva. Det finns så mycket saker som påminner om honom och jag kan inte stoppa tårarna. Ibland stannar alla känslor för ett par sekunder, högst någon minut men sen sköljer smärtan över mig igen och jag bara fastnar i en loop av tankar medan tårarna aldrig tar slut. Jag har så mycket frågor och så lite svar, hur ska jag ens kunna närvara på begravningen? Hur ska jag ens ta mig igenom högtider, så som jul, födelsedagar och allt annat som han alltid närvarat vid? Hur blir jag hel igen? Kan inte äta, jag dricker inget jag bara sitter och stirrar, gråter, tystnar, om och om igen. Har vänner och familj och prata med men det hjälper bara för stunden, sen känner jag mig ensammast i världen igen. Usch, är så trasig, och vet varken ut eller in eller vem jag ens är längre.
Har ni förlorat någon som stod er väldigt nära? I så fall vem och hur har ni bearbetat det? Jag vet att man aldrig någonsin kommer sluta känna smärta, men kommer jag någonsin kunna gå en dag utan att bryta ihop? Jag orkar inte vara ledsen hela livet, för just nu känns det bara som en mardröm som aldrig tar slut. Jag vill vakna upp till ett liv där min älskade pappa lever men det får jag inte göra, och jag vet inte hur jag ska orka, jag vet inte ens hur jag ska orka känna dessa känslor ens till morgondagen. När tar detta elände slut...