• Mon 16 Mar 2020 19:56
    449 visningar
    2 svar
    2
    449

    Datingråd...

    Hej, 

    Jag är en man på 35 år som är relativt nybliven singel, och som nu har vågat mig dejting igen... Känner både det ena och det andra så lite inputs hade vart väldigt uppskattat! 

    Träffade en kvinna för cirka en månad sedan, vi har pratat mycket på telefon, träffats flertalet gånger och haft det helt fantastiskt tillsammans. Den intimaste fysiska kontakten vi haft är kyssar kan ju vara värt att tillägga, utöver att vi sover över hos varandra titt som tätt och då kramas och gosas en del. Hon är singel sedan länge, och jag som relativt nybliven singel så bestämde vi att ta det långsamt och lära känna varandra först.

    Häromdagen ställde jag henne frågan om hon dejtade någon annan samtidigt som mig, och hon svarade ja, dock träffade hon honom långt innan vi började ses och inte setts sedan dess men dom håller fortfarande kontakten. Vi har ju inte någon uttalad exklusivitet men kan inte hjälpa att känna att det gör lite ont.. Är jag satt i en position där jag behöver "tävla" om hennes kärlek? Hur förhåller man sig till en sådan här situation? Jag varken pratar eller dejtar med någon annan kvinna utöver henne.  

    Nu känner att för varje gång jag träffar henne så växer sig mina känslor starkare, jag vill berätta det för henne men känner också att jag kanske skrämmer iväg henne om jag är för framfusig? Känner mig förvirrad i hela situationen.. 

    När är det rimligt att fråga frågan om exklusivitet? Gör man det ens fortfarande? Eller skall det bara komma naturligt av sig självt? 

    Tips och råd i situationen uppskattas... 

     

Svar på tråden Datingråd...