Inlägg från: pepsimax |Visa alla inlägg
  • pepsimax

hur gör ni med barn som hostar pga pollenallergi i coronatider.?

Rebecca1987 skrev 2020-03-17 14:05:46 följande:

Jag har barn som hostar pga astma och pollenallergi och dom får inte gå. Då dom är i riskson för att bli smittade under tiden dom hostar

Ja, även jag fick detta besked. Att om astman inte är helt stabil, vilket den tydligen inte är om man hostar, så är risken större att man drabbas av andningsbesvär om man smittas. (jag hostar året runt själv mer eller mindre, och fick öka min kortisonbehandling i dagarna när jag berättade detta)
  • pepsimax
    LHUF skrev 2020-03-20 10:47:51 följande:
    Kort svar, han har haft rethosta sedan januari, han har inga problem med hosta fr lungorna när de lyssnar och inga pipljud. Hon bad oss testa airomir och flutide för att se om rethostan försvann. Men mest troligt är att det är pollen som är boven, då det är så här varje vår.

Så han har aldrig haft problem m lungorna utan det är högre upp det är lite rethosta och det är väl egentligen inte riktig astma
    Enligt min läkare så är just torrhosta ett tecken på dåligt inställd eller instabil astma. Visste faktiskt inte om det, trots att jag haft astma i 24 år.
  • pepsimax
    LFF skrev 2020-03-20 12:04:08 följande:

Arbetskamratens dotter är portad från skolan pga astmahosta. Inte för att skolan tror att hon är sjuk utan för att det skulle skapa en enorm oro hos de andra barnens föräldrar att hon hostar i skolan. Så därför har hon blivit portad från skolan och får undervisning digitalt.

Knäppt. Men kanske ändå bra för henne om hon har turen att inte smittas, när hon har astma blir ju ofta astman värre vid virusinfektioner.
Svar på tråden hur gör ni med barn som hostar pga pollenallergi i coronatider.?