• Anonym (Skäms)

Kissade på mig på nya jobbet

Hejsan, nej detta är ingen skämt tråd utan sant tyvärr, önskar att det var ett skämt.

Jag har ganska nyligen börjat ett nytt jobb och när vi skulle ha en redovisning jag och en kollega kissade jag på mig! Jag har problem sedan jag fick barn men fått hjälp och det var längesen sist men jag tror det var för att jag var nervös? Vet inte men jag skäms något otroligt!

Det var inga floder men man såg, och folk fattade. Usch!! Min kollega letade sedan upp mig och försökte lugna mig att det inte var så farligt men jag skäms så inför dom andra. Så mycket att jag knappt vill gå tillbaka.. Har varit hemma idag pga det. Vet att jag inte kan vara hemma i all evighet pga av detta men så jävla jobbigt..

• Svar på tråden Kissade på mig på nya jobbet
  • Anonym (Lisa)

Vet du TS, det är otroligt många kvinnor som efter barn eller i klimakteriet läcker vid minsta ansträngning. Det ÄR jättevanligt, tyvärr. Men få pratar om det.

Jag tycker du ska gå tillbaka till jobbet med höjt huvud. Prata med dina kollegor vid en rast och säga som det är, att du fått problem i samband med förlossning och att du tyckte situationen var jättejobbig. Folk förstår! Finns ingen anledning att skämmas över något du inte kan rå för. Hade du skrattat om en kollega i samma sits?

• CitronTulo

Försök att skratta åt eländet!! Åk till jobbet med huvudet högt och ett paket Teena i handen och skoja om att NU är du redo!!

Som redan skrivits, det är hur vanligt som helst tyvärr!

• Anonym (hänt andra med)

Min fru gick kilomotern genom centrala stan med rejält nedkissade byxor.

• Anonym (Ann)

Kissade på mig på en AW på min förra arbetsplats. Inte något mindre läckage utan tömde blåsan i mina alldeles för ljusa byxor. Det var fruktansvärt genant men livet går trots allt vidare och idag är det en parentes om ens det.

Shit happens. Pee happens too.

• Anonym (Mia)

Förstår fullt hur du känner. Men egentligen bara en sak att göra och det är att gå till jobbet. Bita ihop och skämmas. Inte för att du behöver skämmas men jag fattar ju att du gör det. Ingen kommer säga något mer än möjligtvis närmsta kollegan som kommer undra om du är ok. Många många kvinnor sitter i din sits. Jag bland annat.

• Anonym (Syrra)

Jag är sjuksyrra på en akutmottagning och har 2 ggr genom åren haft så stressigt och mycket att göra att jag inte hunnit gå på toa utan kissat på mig. Bit ihop, torka tårarna, skaka av dig och gå vidare. Är säker på att flera kvinnor som fött barn har liknande upplevelser.

• Anonym (Syrra)

TS, har du hämtat dig?

• Anonym (MammaMu)

Hände mig på jobbet med när jag var gravid 2:a gången.
    Ungen spelade fotboll med min blåsa som till slut bara tömde sig.
    Låste in mig störtbölande på toa och ringde maken som fick komma och hämta mig. Pinsamt ja, men det går över och ingen som bryr sig.

Svar på tråden Kissade på mig på nya jobbet