Inlägg från: Anonym (S.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S.)

Skidresa inom Sverige på påsklovet?

Anonym (Skärpning) skrev 2020-03-30 19:05:06 följande:

NEJ man skall om man har samvete och vett följa Folkhälsoinstituets riktlinjer som säger att man inte skall resa på onödiga resor. Resor för jobbet är ok samma sak för att delta på begravningar. Men annars nix nada nej!!!!!!!! 

Varför har folk så svårt för att fatta?? 

Det säger jag också, vad är det folk inte vill förstå. Det är ju det enda sättet att begränsa smittspridningen på.

Anders Tegnell, stod kl. 14:00 på teve IDAG och sa, stanna hemma, och utsätt inte vården för mer belastning än vad de redan har.
  • Anonym (S.)
    Anonym (Skärpning) skrev 2020-03-30 19:34:37 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/8m8mj1/vadjar-res-inte-i-pask--dodsiffran-stigit-till-146

Folk är till viss del egoister "jag bryr mig inte om hur mitt beteende påverkar andra" och till en annan del så tror de att de är oövervinneliga... Den dagen de själva eller någon de bryr sig om hamnar på intensiven eller dör pga corona kanske de vaknar till... 

Hoppas regeringen sätter hårdare regler snart... Så alla kafe, restaurang, bar hoppande slutar. Stoppar så folk inte får gå ut annat än när det är nödvändigt... Så kan vi stoppa dessa idioter från att förstöra för oss alla!!!

Ja, jag håller med. Nu har vi fått chansen att få ha frihet under ansvar, men det missbrukas å det grövsta, tycker jag.

Så, nu hoppas jag, att nästa drag blir att dra åt svångremmen ORDENTLIGT, exakt som de har gjort i Norge.
  • Anonym (S.)
    Anonym (J) skrev 2020-03-31 15:04:38 följande:

Men snälla människa. Du är ju inte ens här uppe och set hur det ser ut! Det är extremt glest med folk i backen, som det brukar vara denna veckan. Folk är UTE och absolut inte mindre än 4 meter ifrån varandra. Du vet inte vad du pratar om. Du har helt fastnat i hysteri. Skärp dig!Håller med dig. De som befinner sig i fjällvärlden nu förstår hur det verkligen ser ut. Men för resterande har skidturism plötsligt blivit årets svärord. Hade varit betydligt mer utsatt för smitta om jag varit hemma nu.

Ok. Men tänk om alla hade gjort som du, då hade det varit ganska fullt i skidbacken, eller hur. Och vad hade det lett till, tror du.
  • Anonym (S.)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2020-03-31 16:57:44 följande:

Men snälla nån, vet du överhuvudtaget något om vad du pratar om? Vad menar du?

"Tänk om alla", vilka alla?

Vi som förstår något och vi som lever i verkligheten pratar om kanske max ca en halv procent av innevånarna!

Det är så få så det är nästan inga alls, i en jämförelse...

Men du pratar om "alla". Menar du alla 10 miljoner i Sverige? Eller pratar du om alla miljarder människor i hela världen?

Vad vet du om smittorisken i skidbacken, utomhus?

Herregud, det är så glest mellan människorna att du som bor i en stad kan nog aldrig ens fatta..?

Du kan tolka det hur du vill, men jag tycker fortfarande att ni som åker på semester i Sverige nu gör fel. Och jag bor inte i en storstad.
  • Anonym (S.)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2020-03-31 16:57:44 följande:

Men snälla nån, vet du överhuvudtaget något om vad du pratar om? Vad menar du?

"Tänk om alla", vilka alla?

Vi som förstår något och vi som lever i verkligheten pratar om kanske max ca en halv procent av innevånarna!

Det är så få så det är nästan inga alls, i en jämförelse...

Men du pratar om "alla". Menar du alla 10 miljoner i Sverige? Eller pratar du om alla miljarder människor i hela världen?

Vad vet du om smittorisken i skidbacken, utomhus?

Herregud, det är så glest mellan människorna att du som bor i en stad kan nog aldrig ens fatta..?

Du kan tolka det hur du vill, men jag tycker fortfarande att ni som åker på semester i Sverige nu gör fel. Och jag bor inte i en storstad.
  • Anonym (S.)
    Anonym skrev 2020-03-31 17:28:43 följande:

Än värre är de som tar färjan till Gotland!

Håll er borta från ön tills detta lugnat ner sig.

Jag håller helt med dig, vad är det folk inte vill förstå.
  • Anonym (S.)

Skistar stänger alla anläggningar i Sverige för resten av säsongen från och med 6 april. Äntligen!

• Anonym (S.)
    Anonym skrev 2020-03-31 19:29:37 följande:

Toppen!

Om ändå gotlandsfärjorna kunde göra detsamma...

Jag håller tummar och tår för att det blir så.
  • Anonym (S.)
    Anonym skrev 2020-03-31 19:51:11 följande:

Det kommer inte bli så, det vågar jag lova.

Nä, det blir nog inte så, men en kan ju alltid hoppas och tro...
  • Anonym (S.)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2020-03-31 23:04:17 följande:

Jättetråkigt att alla avbokningar och den allmänt hysteriska debatten tillsammans gör att Skistar hellre väljer att stänga.

Beslutet är absolut inte faktabaserat.

Och jag har väldigt god inblick i besöksnäringen i och deras bakomliggande orsaker och den egentliga (icke uttalade) bakgrunden till beslutet att stänga.

Det kommer tyvärr att drabba många människor och verksamheter väldigt hårt.

Hoppas att andra mindre privata aktörer väljer att hålla liftar och skidbackar öppna, men givetvis med respekt och uppfyllelse av tillämpliga  råd och anvisningar.

En mindre riskfylld aktivitet än skidåkning i mycket glest befolkade skidbackar går nog knappast att finna.

Jag och min familj ser fram mot underbar skidåkning i vårsolen, både alpint och turåkning på längden. 

På påskafton kommer vi avnjuta en underbar påsksupé på en mindre restaurang med hög kvalitet, som vi vet följer alla råd och anvisningar.

Hoppas också att de kommer genomföra den planerade underhållningen utomhus med kända artister på en friluftsscen.

Hoppas att de inte faller för den allmänt hysteriska debatten.

Jadu, det kommer nog förhoppningsvis att stänga de också. Folkvett.
Svar på tråden Skidresa inom Sverige på påsklovet?