• Anonym (Vaxiöronen)

Om en man säger nej

vad hör du kvinna då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om en man säger nej
  • Liberté

Från egen erfarenhet respekteras det lite till inte alls utan försöken fortsätter pga inställningen att alla män alltid vill ha sex eller något annat dravel.

Sorry, vi som kan välja partner/ragg har möjligheten att också välja bort.

• Anonym (Swing for fun)

Självklar är ett nej ett nej oberoende av om det kommer från en man eller en kvinna.

Blir väldigt svårt att kräva respekt för sina egna gränser om man inte respekterar andras gränser.

• Anonym (Vaxiöronen)

Ja, en kvinna kan säga nej.
    Och då betyder det just nej.
    Om en man säger nej till en kvinna, då tas det inte riktigt på allvar.

Han går att övertala. Hans nej respekteras alltså inte. 

Han är tråkig. Är en kvinna tråkig om hon säger nej?

• Smecker

Kvinnor lider tyvärr lika mycket av entitlement som män när det kommer till ligga. En kvinna som blir nekad kuk kommer sannolikt att ifrågasätta ens manlighet eller läggning. Att man inte tänder på henne är en personlig förolämpning.

Men #inteallakvinnor såklart.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Vaxiöronen)
    Smecker skrev 2020-03-18 10:44:45 följande:

Kvinnor lider tyvärr lika mycket av entitlement som män när det kommer till ligga. En kvinna som blir nekad kuk kommer sannolikt att ifrågasätta ens manlighet eller läggning. Att man inte tänder på henne är en personlig förolämpning.

Sex kanske är en rättighet trots allt?
    För kvinnor.
  • Anonym (Livlig)
    Smecker skrev 2020-03-18 10:44:45 följande:

Knappast. Däremot kommer kvinnan bli oerhört besviken efter som det förmodligen inte hänt henne innan. Förmodligen kommer hon gå till dig själv och tro att hon är ful och äcklig, snarare än att ifrågasätta mannens sexualitet. Bara så att du vet.
  • Anonym (en kvinna)

Nej är nej.

Män kan också bli för sjuka, trötta, stressade eller avtända för att ha sex.

Vad är svårt?

• Anonym (Villintealltid)
    Anonym (en kvinna) skrev 2020-03-18 10:49:37 följande:

Nej är nej.

Män kan också bli för sjuka, trötta, stressade eller avtända för att ha sex.

Vad är svårt?

Fråga dina medsystrar.
  • Anonym (en kvinna)
    Anonym (Villintealltid) skrev 2020-03-18 10:55:05 följande:
    Fråga dina medsystrar.
    De får svara för sig. Kvinnor tycker ofta inte om mig så jag håller mig hellre bland män. 
  • Anonym (Villintealltid)
    Anonym (en kvinna) skrev 2020-03-18 11:04:26 följande:

De får svara för sig. Kvinnor tycker ofta inte om mig så jag håller mig hellre bland män. 

Me like!
Svar på tråden Om en man säger nej