• Anonym (Uppgi­ven)
    Wed 18 Mar 2020 10:02
    1544 visningar
    12 svar
    12
    1544

    Jag lämnar min flickvän om hon inte byter namn

    Min flickvän heter Anus, pga det vågar jag inte presentera henne för min familj. Jag har förklarat att det är bäst att hon byter namn men hon vägrar. Jag överväger starkt att lämna henne om hon inte byter namn. Jag skäms om jag var tvungen att presentera henne för familj, därför undviker jag det.

    Tror ni att förhållandet kommer hålla i längden om jag aldrig presenterar henne för min familj?

  • Svar på tråden Jag lämnar min flickvän om hon inte byter namn
  • Anonym (C)
    Wed 18 Mar 2020 10:13
    #1

    Din partner är en av två kvinnor som heter Anus i Sverige (enligt SCB). Vad känner hon själv om sitt namn? Vill hon byta?

  • Anonym (Uppgi­ven) Trådstartaren
    Wed 18 Mar 2020 10:14
    #2
    Anonym (C) skrev 2020-03-18 10:13:02 följande:

    Din partner är en av två kvinnor som heter Anus i Sverige (enligt SCB). Vad känner hon själv om sitt namn? Vill hon byta?


    Nej hon vill inte byta, jag skrev ju det :(
  • Anonym (.)
    Wed 18 Mar 2020 10:15
    #3

    Haha trodde detta garanterat var en trolltråd, men enligt SCB finns i alla fall 2 personer som har det som förnamn.

    Dock känns det väl som det är rätt osannolikt att ha det som tilltalsnamn, utan att bli kraftigt mobbad?

    Du kanske kan kalla henne något smeknamn istället lite som ett inofficiellt tilltalsnamn? Brunöga t.ex.

  • Wed 18 Mar 2020 10:15
    #4

    --------->Sandlådan---------->


    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Wed 18 Mar 2020 10:16
    #5

    Du kan ju inte tvinga henne att byta namn om hon inte vill göra det. Om du inte vågar presentera henne för din familj kommer det nog inte hålla så länge tyvärr, ska du hemlighålla henne för alltid? Tänker du på exempelvis giftermål och barn tillsammans med henne kommer det ju inte gå. Speciellt dina föräldrar vill nog veta vad mamman till deras barnbarn heter. 

  • Wed 18 Mar 2020 10:17
    #6
    SkrattandeOnödigt att skriva anonymt, är det du eller den andra haha
    det finns 2
    Bloggar lite här på FL
  • Anonym (Uppgi­ven) Trådstartaren
    Wed 18 Mar 2020 10:17
    #7
    Anonym (.) skrev 2020-03-18 10:15:01 följande:

    Haha trodde detta garanterat var en trolltråd, men enligt SCB finns i alla fall 2 personer som har det som förnamn.

    Dock känns det väl som det är rätt osannolikt att ha det som tilltalsnamn, utan att bli kraftigt mobbad?

    Du kanske kan kalla henne något smeknamn istället lite som ett inofficiellt tilltalsnamn? Brunöga t.ex.


    Jag har gett lite förslag på namn som börjar på anu så hon ska bli mer motiverad till att byta namn.

    Jag sa att namnet Anushka kan vara något då det ju börjar på anu, men det gillade hon inte. Hon säger att hon är så van vid sitt namn att hon definerar sitt namn som sig själv.
  • Anonym (Uppgi­ven) Trådstartaren
    Wed 18 Mar 2020 11:24
    #8
    gullegumman1 skrev 2020-03-18 10:16:50 följande:

    Du kan ju inte tvinga henne att byta namn om hon inte vill göra det. Om du inte vågar presentera henne för din familj kommer det nog inte hålla så länge tyvärr, ska du hemlighålla henne för alltid? Tänker du på exempelvis giftermål och barn tillsammans med henne kommer det ju inte gå. Speciellt dina föräldrar vill nog veta vad mamman till deras barnbarn heter. 


    Tänker också att det kan bli svårt. Om hon lurar dom att hon heter något annat kommer det väl alltid komma fram förr eller senare?
  • Fri 20 Mar 2020 17:55
    #9

    Hahah :)

  • Fri 20 Mar 2020 22:16
    #10

    Din flickvän är antingen 69-åringen eller 75-åringen

    mrkoll.se/resultat&c=&min=16&max=120&sex=a&c_stat=all&company=

    Svårt att lära gamla hundar att sitta. Och det blir nog inte så farligt att säga till henne att hon är ett asshole ifall ni skulle bråka.


    Integrerbart DNA
  • Anonym (Gift)
    Sat 21 Mar 2020 00:34
    #11
    Velouria skrev 2020-03-20 22:16:36 följande:

    Din flickvän är antingen 69-åringen eller 75-åringen

    mrkoll.se/resultat&c=&min=16&max=120&sex=a&c_stat=all&company=

    Svårt att lära gamla hundar att sitta. Och det blir nog inte så farligt att säga till henne att hon är ett asshole ifall ni skulle bråka.


    Haha ja och ovanpå det så är hon gift, vem av 69- eller 75-åringen det än är.
  • Anonym (Namng­alen)
    Sat 21 Mar 2020 01:03
    #12

    Det hade ju varit hur lätt som helst att använda t ex Anni eller Anis som smeknamn. Går hon inte med på det älskar hon dig inte. Varifrån kommer hon?

    Men hon finns ju inte! Tungan ute

    Annars finns det faktiskt ett armeniskt flicknamn AnushSkrattande

Svar på tråden Jag lämnar min flickvän om hon inte byter namn