• Fri 20 Mar 2020 08:18
    395 visningar
    1 svar
    1
    395

    Är han intresserad eller ej??

    Jag har precis gått ur ett förhållande och ganska snabbt träffat en ny. Jag är strax under 40 och han är 10 år äldre. Åldern har verkligen ingen betydelse för varken honom eller mig, men jag nämner det ändå.
    Vi har båda barn som bor hemma och vi har sagt att vi inte ska blanda in barnen förens vi vet att det är seriöst mellan oss. Han kommer börja jobba borta i veckorna snart och vi kommer då bara ha möjlighet att ses varannan helg eftersom vi den andra helgen har våra barn. Till saken hör, att nu har han inte jobbat på några månader, men trots det har han väldigt svårt att ses när han inte har sina barn. Om jag frågar om vi kan ses, så kan han typ bara en viss eftermiddag på en hel vecka, eller en viss tid på en hel helg. Samtidigt säger han att han vet var han står, att han vill fortsätta träffa mig och ser ett liv med mig. Men hur ska man kunna bygga något när den ena aldrig prioriterar att ses? Om han alltid har viktigare saker att göra än att träffa mig, då kan han väl inte vara speciellt intresserad, eller??

    Jag har konfronterat honom om detta men får inget riktigt svar. Något håller mig kvar men jag kanske ska lägga ner min energi på honom innan jag blir för känslomässigt engagerad, eller vad säger ni? Borde jag ta det lite mer långsamt? Ska man nöja sig med att ses två ggr/månad när man inleder ett förhållande?

  • Svar på tråden Är han intresserad eller ej??
  • Sat 21 Mar 2020 05:22
    #1

    Jag har varit i din killes situation.

    Det är mycket som ska prioriteras med jobb och familj till vardags. Jag hade dessutom en oerhört jobbig ex som gjorde allt för att förstöra tillvaron (hon försöker ännu men jurister fick hota rejält).

    Min särbo då (ungefär som du) ville vara spontan och ta tillvaron som den kom. Jag sa att vi måste planera tid 1-2 veckor i förväg ungefär - ofta blev det ju varannan vecka fredag-söndagar och nån vardagkväll/natt - totalt 5-7 nätter per månad. Då blev min särbo sur och tyckte inte jag verkade seriös..

    Jag blev förvånad - mer tid fanns inte att få tillsammans pga våra olika familjer och jobb. Jag tyckte att vi skulle göra det bästa av den tid vi hade.. jag introducerade mina barn för henne och vi kunde träffas lite oftare då. Men mitt elaka ex var ännu argare då.

    Vi var särbos några år och blev sedan sambos. Hon vill ha mig hemma helst jämt men jag har sagt noga ifrån att jag bara är hemma 4-5 kvällar per vecka. Jag behöver verkligen träffa vänner och se sport/kultur 2-3 ggr per vecka och jag blir glad om hon hänger med.

    Vi har det bra som sambos, ångrar oss inte, men kan skratta och säga att kanske hade det varit bra att fortsätta vara särbos..

    Kläng inte på killen och kräv mer tid, skaffa balans i tillvaron, planera en del och var spontana lite emellan. Respektera att det är mycket som ska prioriteras. Framför allt, ha mysigt ihop och gläd er när ni träffas. Lycka till!

Svar på tråden Är han intresserad eller ej??