• Sat 21 Mar 2020 11:39
    2133 visningar
    17 svar
    17
    2133

    Tycker tradera är så dyrt

    gbgumman skrev 2020-03-20 11:00:24 följande:
    Jag är noga med mina inköp. Spar länge för att kunna köpa vissa saker. Rätt dyra priser. För att ha råd bevakar jag internet och slår till när jag tycker att jag får ett bra pris. Fick tips att kolla tradera och har nu bevakat tradera ett tag men tycker folk budar alldeles för högt. För bara någon hundring till kan jag få tag i samma vara fast ny. Är inte detta jätte konstigt. Likaså med "fast pris". Har kollat in en speciell ljusstake ett tag. Hittade den nu för 300 kr på tradera nypris ca 900kr. Nu hitta jag denna klassiska ljusstake för halva priset plus att jag fick jag en 50 lapp i rabatt för att jag var ny kund. alltså betalde jag bara 400kr för en ny.  Samma sak hände med en väska jag suktat efter. Varför denna galenskap?
    Överlag går priset upp mycket på vissa saker, tex. produkter av kända märken, och det är svårt att sälja andra saker, tex. böcker. Det kan nog finnas flera anledningar till att man är villig och betala mycket. Ibland är det produkter som inte längre finns att köpa nya (inte ditt fall). Ibland sparar man ändå några tior eller någon hundralapp genom att handla på Tradera, vilket många uppsakttar.

    Personligen försöker jag av ideologiska skäl att alltid handla begagnat i första hand, och bara köpa nytt om det är svårt att få tag på en begagnad vara. Då blir priset mindre viktigt, även om jag undviker att köpa saker till högre pris än nypris.
Svar på tråden Tycker tradera är så dyrt