• Roxwell

Aldrig varit gravid ?

Min kollega blev jätte chockad när jag sa att jag aldrig varit gravid. Det tyckte hon var konstigt. Jag har alltså inte försökt, men enligt henne brukar man bli det ändå. Är 28 år och ska inom ett år börja försöka bli gravid. Nu stressade hon upp mig och börjar ifrågasätta om jag ens kan bli med barn.

Hoppas att hennes reaktion var felaktig och att det finns fler tjejer där ute som aldrig blivit oplanerat gravida ..?

• Svar på tråden Aldrig varit gravid ?
  • Mint

Jag.

Hade aldrig varit gravid. Blev gravid lätt vid 37 års ålder.

Och då har jag ändå haft oskyddat sex i yngre år. Inte jättemycket men ändå.

Det skulle ju innebära att nästan alla gjort abort? Så är det väl inte riktigt.

Lycka till!

• närkommertrean

Jag var visserligen 25 år när vi bestämde oss för att försöka få barn. Jag hade aldrig varit gravid innan och blev sedan gravid på första försöket. Skyddar man sig är ju risken att bli gravid rätt liten ändå så jag tycker det din kollega sa låter konstigt. Eller menade hon graviditeter som slutar med mf så tidigt att man inte ens hinner märka att man är gravid? För det är ju mycket möjligt att man har varit med om men det kan man ju aldrig veta. Jag tycker iaf inte att du ska oroa dig för att du inte kommer bli gravid när ni väl börjar försöka. Sen kan det ju dessutom ta ett år att bli gravid trots att man prickar ägglossning varje månad och det är helt normalt. Lycka till när ni väl kör igång!

• Vevoz

Är gravid nu, planerat. Men har heller aldrig varit oplanerat gravid. Konstigt sagt av henne, som om alla råkar bli på smällen o gör en abort med klippkort eller?

• Heliena

Jag hade aldrig varit oplanerat gravid och hade aldrig fått missfall innan jag blev gravid! Fyller 30 i år och väntar vårt första barn.

• Roxwell

Tack för alla svar! Skönt att höra. Då är det kollegan som är konstig haha :)

• syntharen

Men vad konstigt sagt! Skyddar man sig rätt så är det ovanligt att bli gravid trots skydd. Jag hade aldrig varit gravid innan jag försökte bli gravid vid 30 års ålder. Har fått 3 barn, varav den tredje föddes en vecka innan jag fyllde 40.

Svar på tråden Aldrig varit gravid ?