• zetterlund00

    Hjälp

    hej. jag har en son sen tidigare som bor nu ca 30mil bort hos sin mamma. Vi har delad vårdnad och sonen är hos mig varannan helg och lov. 


    det har alltid varit otroligt svårt för mamman att kompromissa, så innan har jag åkt dubbelt så långt som henne vis överlämning. Men nu för några månader sen så lessna jag och tog upp att jag går till tingen om vi inte åka halvvägs. Så vi kom överens om en plats som är halvvägs (Jag åker tillomed 3km mer En henne) men hellre det än 10 mil mer än henne. 


    men nu här om dagen så skrev hon att hon inte orkar åka med vändas längre utan att jag istället får dra av på underhållet. Alltså tycke hon att hon ska åka 10mil enkel resa och jag 20mil enkel resa. 


    men Kan hon verkligen bara bestämma det själv ?? Vi har ju en överenskommen plats och nu bara för hon inte orkar åka den vändan så ska det ändras men det är väl något vi måste komma överens om tillsammans det är väl enda inget hon kan bestämma själv ???!! 


     

  • Svar på tråden Hjälp
  • Mortiscia80

    Nej det ska hon inte kunna göra. Vad jag inte förstår är varför du gick med på att bo så där långt ifrån varandra från början.

Svar på tråden Hjälp