• Anonym (Deprimerad)

Otrohet till följd av missbruk förlåta?

Godkväll

Jag ska försöka att fatta mig kort.. Min stora kärlek har med stor sannolikhet varit otrogen mot mig... Vad som krossar mig ännu mer är att det är svårt för oss att diskutera allt skit i och med att han är häktad med fulla restriktioner, på grund av vissa omständigheter är det brevväxling som endast är tillåtet.

Mitt problem är att jag vet varför han har varit otrogen då jag känner honom väl. Han är en missbrukare och har alltid haft en väldigt låg självkänsla. I och med att hans missbruk har eskalerat har jag helt själv behövt ta ansvar för ekonomi, boende och allt annat vilket har gjort mig extremt bitter och jag har haft svårt att respektera honom för jag har varit utmattad och förvivlad så ganska många grodor har ramlat ur min mun... han har ett flertal gånger påtalat att mina kommentarer gör honom osäker samt att de får honom att känna sig osäker. Han har till och med sagt att mina kommentarer får honom att tappa intresse för mig. Hur som helst har vi trots all skit och missnöje hållit ihop (trodde jag), tills jag på egen hand har hittat bevis på att han verkar ha varit i alla fall övertrevlig med ett par tjejer (kan inte berätta mer detaljerat än så då jag inte vill röja min identitet).

Dagen innan han blev gripen sa han att han ville lägga in sig på behandlingshem men han hann aldrig riktigt komma så långt eftersom han som sagt hann bli gripen.

jag är starkt emot otrohet och har alltid tänkt att jag aldrig skulle förlåta de... men nu blev jag drabbad av detta och jag är kluven, men de lutar mot att inte förlåta,... mycket för att han förnekar allting men också för att jag är så sviken ... är så jävla sårad, denna man är mitt allt och jag har aldrig varit så kär.... Men så till min fråga anser ni att jag bör beakta att han varit i ett omfattande missbruk och därför bör se till helheten? Eller vad säger ni? De ska även nämnas att min kille har varit extremt svartsjuk, han har till och med

Misshandlat mig både fysiskt och psykiskt och jag har levt väldigt isolerat.... jag är så jävla ledsen vissa dagar känns den faktiskt (kanske låter töntigt men) som att jag vill avsluta mitt liv för att sorgen är för tung... mitt hjärta värker och jag är sjukskriven pga sorgen jag bär... detta fick mig totalt ur balans...

• Svar på tråden Otrohet till följd av missbruk förlåta?
  • Anonym (Anonym 666)

Varför vara tillsammans med en kille som 1) är missbrukare 2) är kriminell och 3) antagligen varit otrogen..?

• Anonym (Mera)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-03-21 21:34:41 följande:

Varför vara tillsammans med en kille som 1) är missbrukare 2) är kriminell och 3) antagligen varit otrogen..?

Du glömde 4. misshandlar henne både psykiskt och fysiskt...
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Mera) skrev 2020-03-21 21:40:17 följande:
    Läste inte allt, men ja.
  • minst

Nu kommer du tycka att jag är så elakk men han är inte din stora kärlek! Däremot är du kär i kärleken och du tror att du kan förändra honom om du bara kämpar lite till. FEL!!!!! Passa på att ta den här tiden ifrån din "kärlek" och fundera på hur du vill har resten av ditt liv? Ni är absolut inte bra för varandra och du är värd så mycket mer. Du är grymt medberoende och om han och du ska ha någon form av möjlighet till ett bra liv tillsammans så är det hans ansvar att få hjälp för sitt missbruk och det är ditt ansvar att få behandling då du är medberoende. Det är inte ditt ansvar att "fixa" honom, det är hans! Försök att ordna en egen bostad som kan vara din fristad, där du kan ha det lugnt och tryggt. Du är värd så mycket mer!!!!! Han älskar inte dig men det du kan ge honomm, så krass är sanningen när han behandlar dig så!

• Anonym (Deprimerad)
    Anonym (Mera) skrev 2020-03-21 21:40:17 följande:

Jag har varit uppkäftig när jag har varit frustrerad så förstår om han har tappat tålamodet...
  • Anonym (Deprimerad)
    minst skrev 2020-03-21 21:45:16 följande:

Nu kommer du tycka att jag är så elakk men han är inte din stora kärlek! Däremot är du kär i kärleken och du tror att du kan förändra honom om du bara kämpar lite till. FEL!!!!! Passa på att ta den här tiden ifrån din "kärlek" och fundera på hur du vill har resten av ditt liv? Ni är absolut inte bra för varandra och du är värd så mycket mer. Du är grymt medberoende och om han och du ska ha någon form av möjlighet till ett bra liv tillsammans så är det hans ansvar att få hjälp för sitt missbruk och det är ditt ansvar att få behandling då du är medberoende. Det är inte ditt ansvar att "fixa" honom, det är hans! Försök att ordna en egen bostad som kan vara din fristad, där du kan ha det lugnt och tryggt. Du är värd så mycket mer!!!!! Han älskar inte dig men det du kan ge honomm, så krass är sanningen när han behandlar dig så!

Jag vill inte fixa honom... allting har varit en process... han har inte varit ärlig om sitt missbruk eller sin livsstil, allting har kommit fram successivt, allting har kommit fram när jag fått känslor och blivit fäst.... :(

Varför säger han att han älskar mig? Hur kan han vara så iskall?
  • Anonym (Mera)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2020-03-21 21:45:28 följande:
    Jag har varit uppkäftig när jag har varit frustrerad så förstår om han har tappat tålamodet...
    Ja? Du tror väl ändå inte att det berättigar misshandel väl?
  • Anonym (Deprimerad)
    minst skrev 2020-03-21 21:45:16 följande:

Varför är

Inte jag bra för honom? Jag har aldrig skadat honom jag vill bara väl..
  • Anonym (???)

Otrohet var verkligen det minsta problemet i TS. Varför kan du inte se detta själv? 

Svar på tråden Otrohet till följd av missbruk förlåta?