• Anonym (Anony­m)
    Sun 22 Mar 2020 13:18
    563 visningar
    18 svar
    18
    563

    Abort, inget händer??

    Du tog dem vaginalt hoppas jag..? Måste fråga för folk på FL är inte alltid så smarta...

    Först ska du ta två tabletter högt upp, ligg gärna ner en timme. Efter fyra timmar ska du ta en tredje tablett. Efter fyra timmar till ska du ta den fjärde och sista tabletten. Hur långt har du kommit med detta?

    https://www.sahlgrenska.se/omraden/omrade-1/verksamhet-gynekologi-och-reproduktionsmedicin2/a-o/behandling-efter-missfall-och-abort/

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 22 Mar 2020 13:25
    #3
    Wheresyves skrev 2020-03-22 13:20:57 följande:
    Haha ja det gjorde jag, annars hade jag varit mer förstående att inget hänt..

    Mina instruktioner var att ta alla fyra samtidigt.
    Hmm... Ja nu är det inget att göra nåt åt, men jag tror man ska ta dem lite eftersom för att få en jämnare verkan. Det är ju ingen vits du ringer 1177 heller i det här läget, men avvakta till imorgon. Då måste ju nåt ha hänt! Annars måste du ringa till mottagningen där du fick tabletterna.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 22 Mar 2020 15:55
    #5
    Wheresyves skrev 2020-03-22 15:48:39 följande:
    Nu har det gått 10 timmar..Blir så stressad över jobbet imorgon. Pratade med mottagningen på dagen men hon lät okunnig och blandade ihop mig med någon annan patient och sa att det var som det skulle eftersom hon trodde jag menade den första tabletten som man ska svälja...Dom skulle ringa upp igen på eftermiddagen och nu är klockan 16 så..

    Ingen annan som varit med om detta?
    Du har aldrig gjort en abort förut va? Du lär inte gå till jobbet oavsett om det hade satt igång i tid. Jag har för övrigt gjort en tidig abort med piller hemma själv men hade inga problem med att få igång det.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 22 Mar 2020 16:03
    #7
    Wheresyves skrev 2020-03-22 15:58:26 följande:
    Nej det har jag inte. Hade det satt igång i tid hade jag kanske varit hemma imorgon. Sätts det igång imorgon måste jag kanske vara hemma på tisdag. Så hade gärna sett att allt gått snabbare så att jag inte måste sjukanmäla mig de första dagarna på mitt nya jobb.

    Har läst lite skräckhistorier om andra som behövt åka in och skrapa etc. om det tagit längre tid än det ska.
    Precis, minst en dag får du räkna med, kanske två. Har läst om folk som mått skit i flera dagar så det kan i värsta fall bli hela mån-fre. Himla synd att det krockar med nytt jobb men du kan väl skylla på corona i värsta fall :) Är man snuvig ska man ju vara hemma tills man är symptomfri, och sedan ett par dagar till. Du behöver inte vara specifik, säg bara att du verkar ha början till en förkylning, då kan den lätt "gå över" på några dagar, falskt alarm.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 22 Mar 2020 16:03
    #8

    För övrigt, man måste inte uppge orsak om man sjukanmäler sig, bara så du vet. Ifall du inte vill ljuga rakt upp och ner. Kanske enklast så förresten. Säg bara att det är väldigt privat.

Svar på tråden Abort, inget händer??